Breakeven Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Igår fortalte kjæresten meg at han har herpes, altså på kjønnsorganet. Vi har datet i nesten 8 mnd, og vært offisielle i nesten 2 av dem. Han har grudd seg til å fortelle meg dette lenge, og var veldig redd for å miste meg, han gråt til og med og sa han forstod om jeg ikke ville være sammen med han lenger pga dette. Han fikk det under et one night stand for 9 år siden ca. Vi har hele tiden brukt kondom, så vi har vært veldig forsiktige. Nå fant jo jeg ikke ut dette før igår, så jeg begynte på p-piller for ca 2 uker siden siden vi nå er i et fast forhold. Jeg vet at mange gutter ikke liker å bruke kondom så jeg tenkte mest på han. Men da han fortsatte å bruke kondom etter at han visste jeg hadde begynt på pillene. Nå skjønner jeg jo hvorfor. Anyways, herpes er jo veldig vanlig og utbredt, en fjerdedel har det tydeligvis. Han sa om jeg hadde noen spm så kunne jeg spørre han om alt. Jeg kunne også få snakke med legen hans hvis jeg ville snakke med en profesjonell, at vi kunne gå dit sammen og hvis jeg ville kunne jeg snakke med han alene. Han skalv og var helt satt ut da han fortalte meg det, for dette er noe han har bært på lenge. Søsteren hans og eksen hans er den eneste som vet. Så jeg tror han skammer seg over det. Han sa også at han forstod hvis jeg ble sint senere. Jeg er ikke sint på han, og vil ikke slå opp med han pga dette. Men sa at det var ganske uansvarlig av han å ha ubeskyttet sex, det kunne jo vært mye verre. Det kunne vært hiv feks! Men jeg skal ikke peke finger her. Han var i et 6 år langt forhold før meg. Han fortalte henne det også etter ca 8 mnd. De brukte kondom i ca 4 år før hun ikke ville mer. Hun sa hun ikke brydde seg lenger og at de kunne ha sex uten kondom. Kjæresten min vil fortsette å bruke kondom inntil videre. Han går på tabletter for å holde det i sjakk, og går jevnlig til legen. Bare lurer på om noen har erfaringer her? Jeg vet jo hva herpes er, man har det jo for livet og utbruddene kommer kanskje 2 ganger i året og varer i ca 1 uke. Men har ikke akkurat satt meg inn i det før nå. Men utifra hvordan kjæresten min la det fram så virket det så utrolig ille. Ifølge legen hans så har jeg det antagelig allerede, så jeg skal få sjekket meg så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Hei! Jeg har ikke selv vært borti dette, men har nå lest litt om det. Herpes smitter mest når man har utbrudd, men kan også smitte mellom utbruddene. I tillegg er man bare beskyttet fra smitte der kondomen dekker. Man kan også smittes gjennom oralsex og via f.eks hender - det er selve sekretet som smitter. Jeg tror nok jeg ville fortsatt å bruke kondom, slik at du slipper å bli smittet. Ville også prøvd å unngå å vifte med fingeren. Det er 9 år siden det skjedde, og han har nok hatt nok tid til å angre på dette. Det er fort gjort å bli smittet om man har sex med en som har det. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Hvordan er det å ha herpes? På hvilken måte merker man det?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 1 av 4 har herpes!? Jøssenavn. Enda en god grunn til å ikke være løs på byen. 2
Breakeven Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2012 http://www.lommelegen.no/artikkel/herpes-p%C3%A5-kj%C3%B8nnsorganene
Breakeven Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2012 Hvordan er det å ha herpes? På hvilken måte merker man det? Ikke alle har symptomer, så man kan faktisk ha herpes uten å vite det. Men de som har symptomer får sår eller blemmer og det svir.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har fått herpes fra kjæresten min. Han hadde vanlig munnherpes og det smittet over til kjønnsorganet mitt. Han visste ikke at han hadde herpes en gang. De fleste bærer viruset i seg, men det er ikke alle som får utbrudd. Jeg har bare hatt et utbrudd hittil, og det var det som var verst. De fleste merker ikke en gang de neste utbruddene fordi de er så lite. Jeg har bare hatt et mini-utbrudd etter første gangen. Det er ikke så ille som han får det til å fremstå altså, selv om det ikke er så artig å ha det.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 1 av 4 har herpes!? Jøssenavn. Enda en god grunn til å ikke være løs på byen. Og ca 3/4 er bærere av herpes1, (viruset på munnen). Dette kan smitte før blemmene oppstår, så om du får en bj eller blir slikket så kan du fint få det da og.
Breakeven Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har fått herpes fra kjæresten min. Han hadde vanlig munnherpes og det smittet over til kjønnsorganet mitt. Han visste ikke at han hadde herpes en gang. De fleste bærer viruset i seg, men det er ikke alle som får utbrudd. Jeg har bare hatt et utbrudd hittil, og det var det som var verst. De fleste merker ikke en gang de neste utbruddene fordi de er så lite. Jeg har bare hatt et mini-utbrudd etter første gangen. Det er ikke så ille som han får det til å fremstå altså, selv om det ikke er så artig å ha det. Kan jeg spørre om dere har sex med kondom? Det er på en måte opp til meg hva jeg vil, om jeg vil ha med eller uten. Men forløpig tror jeg han vil fortsette å bruke kondom.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 Kjæresten min har også herpes, og han også fortalte det etter 8 måneder. Vi har nå vært sammen i 1 1/2 år og jeg har ikke hatt symptomer på det enda. Han ble smittet av eksen sin for 3 år siden.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Vi bruker ikke kondom heller forresten. Merker det går utover sexlysten hos min kjære at han har det, da han sjelden har lyst fordi han er redd for å smitte meg. Han har enda ikke hatt utbrudd i år, heldigvis. Får så vondt av han, eksen hans smittet han med vilje!
Breakeven Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 22. mars 2012 Godt å høre om andre i samme båt. Han var så utafor igår stakkars kjæresten min. Var vondt å se han gråte. Smittet av eksen med vilje Anonym??? For en syk eks han har! Min fikk det av en random jente, men han har ikke hatt noe kontakt med henne etter han ble smittet. Jeg skal komme meg til legen så fort som mulig slik at jeg kan sjekke om jeg har det. Min kjæreste har ikke noe imot å bruke kondom, han er så redd for å smitte meg. Han vil ikke gjøre det mot meg sier han. Men jeg vil jo gjerne kunne ha sex i fremtiden uten kondom...
Gjest hogwash Skrevet 22. mars 2012 #13 Skrevet 22. mars 2012 Med tanke på at kondom kan sprekke, skli av etc. synes jeg det var jævlig dårlig/egoistisk gjort av ham å vente 8 måneder. 4
Breakeven Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #14 Skrevet 22. mars 2012 Med tanke på at kondom kan sprekke, skli av etc. synes jeg det var jævlig dårlig/egoistisk gjort av ham å vente 8 måneder. Det var det han kind of forstod tror jeg, derfor han sa at han forstod om jeg ikke ville mer. Og at han da måtte ta konsekvensene av hva han hadde gjort..
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #15 Skrevet 22. mars 2012 Samboeren min har herpes1 (munnherpes) og hatt det siden han var liten. Han fikk i blant munnsår, og da var det ikke klinings. Jeg ble syk for ett år siden og samtidig fikk jeg herpesutbrudd i underlivet! Jeg snakket med gyno som tok prøver fra blemmene. Det var vondt som FFF... jeg fikk piller for å dempe utbruddet. Prøvene viste at jeg har herpes1... Gyno sa at det KAN slå ut sørover, noe som er sjelden. Aldri hatt et eneste munnsår eller forkjølelsessår... Så jeg følte meg skikkelig lite heldig. Gyno sa at man kan kun ta prøver av hvilken type herpes man har ved å ta direkte prøve fra væskende herpessår/blemmer.
lukeraa Skrevet 2. januar 2013 #16 Skrevet 2. januar 2013 Hei. jeg hadde noen uker tilbake en mistanke om herpes. Jeg skjekket meg hos både fastlegen og hos volvat, og begge steder fikk jeg beskjed om at de skulle ringe om prøvene var positive. Ingen ringte, men jeg følte for å få en ordentlig bekreftelse da jeg ikke ville evt. sende dette videre. Jeg har fått prøver i testen og jeg er negativ for herpes-virus. Men selv om jeg er fri for viruset føler jeg allikevel at det er en del av meg, grunnet at jeg har latt det gå veldig psykisk innpå meg. Er det noen her som har noen tips til hvordan jeg kan få den tanken bort? og er det nødvendig at jeg nevner det for fremtidige partnere selv om jeg var negativ, kun fordi jeg hadde mistanke om det?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #17 Skrevet 3. januar 2013 Samboern min har også herpes, og vi har vært sammen i 2 år. Bruker ikke kondom, men jeg har ikke hatt et eneste utbrudd. Han har vel hatt en 4-5 utbrudd under hele forholdet vårt, men vi har ikke noe form for sex når han har disse utbruddene. Han også har hatt det i flere år. Anonym poster: 050bb99c6904631971c59c4b96b7553c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #18 Skrevet 3. januar 2013 Igår fortalte kjæresten meg at han har herpes, altså på kjønnsorganet. Men utifra hvordan kjæresten min la det fram så virket det så utrolig ille. Ifølge legen hans så har jeg det antagelig allerede, så jeg skal få sjekket meg så fort som mulig. Det er IKKE 1/4 av folk som har kjønnsherpes nei! Du blander herpes simplex - munnsår , med herpes genetalis. Vet du at han ikke fikk hiv da? Om han ikke har sjekket seg for det så hvem vet. Kunne ikke hatt en kjæreste med det. Folk blir jo sykehusinnlagt ved 1.gangs utbrudd etc. Må ta hensyn til det ved fødsel etc etc. Anonym poster: 425c62fc8cdfb1c696eb0efbca10b9d7 2
Amable Skrevet 3. januar 2013 #19 Skrevet 3. januar 2013 Men sa at det var ganske uansvarlig av han å ha ubeskyttet sex, det kunne jo vært mye verre. Det kunne vært hiv feks! Men jeg skal ikke peke finger her. Men det var ikke det, og hadde han hatt HIV, ville han helt garantert fortalt deg om det med en gang. Så det der kan du bare glemme. Nå er det herpes han hadde, og ja. Han skulle ikke hatt ubeskyttet sex med deg før han hadde pratet med deg. Hadde jeg fått vite at kjæresten min hadde hatt herpes, ville jeg ikke brukt kondom. Kanskje under utbrudd, men dersom dette er et forhold som skal vare livet ut ser jeg ingen grunn til å bruke kondom livet ut. All impulsiv sex forsvinner med knøvling med kondom. Jeg hadde tatt sjansen på at jeg ikke ble plaget av herpes. Selv med kondom er det ikke sikkert jeg er gardert.
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 3. januar 2013 #20 Skrevet 3. januar 2013 (endret) Det er IKKE 1/4 av folk som har kjønnsherpes nei! Du blander herpes simplex - munnsår , med herpes genetalis. Vet du at han ikke fikk hiv da? Om han ikke har sjekket seg for det så hvem vet. Kunne ikke hatt en kjæreste med det. Folk blir jo sykehusinnlagt ved 1.gangs utbrudd etc. Må ta hensyn til det ved fødsel etc etc. Anonym poster: 425c62fc8cdfb1c696eb0efbca10b9d7 Tull og tøys, herpes 1 som er munnsår er det ca 70% som har, type 2 som er en kjønnsykdom er det rundt 20% som har. De færreste vet at de har det. Herpes 1 og herpes 2 kan begge smitte fra munn til kjønnsorgan og motsatt, men ingen av de to smitter på kryss (har jeg hørt ) Endret 3. januar 2013 av Amazing Cunt Wig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå