Gå til innhold

Oslo-tur i juni+en tur innom Sverige. Trenger hjelp!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Min kjæreste og jeg skal på Oslo-tur i begynnelsen av juni eller i begynnelsen av august, vi har ikke helt bestemt oss for tidspunkt enda. Når er det best å dra? Det er vel minst turister i begynnelsen av juni, men er det dyrere å overnatte i begynnelsen av juni enn i august? Har dere noen gode hoteller å anbefale?

Ellers tenker vi å ta en tur over til Sverige etter å ha vært i Oslo, men med mine geografikunnskaper så aner jeg ikke hvor man skal kjøre og hvor lang tid det tar. Har hørt om Svinesund og Strømstad, men hvor ligger dette? Og hvor langt er det å kjøre til Gøteborg fra Oslo? Noen som har vært i Gøteborg og kan anbefale oss en tur dit?

-Dareen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tviler på at det er noen forskjell på antall turister i juni og i august. Hva slags prisklasse hotell tenkte dere på? Vil dere ha det helt billig og enkelt kan jeg anbefale Cochs Pensjonat, som ligger veldig sentralt. Ellers kan du jo bare søke på hoteller i Oslo og se etter prisen, jeg som bor her er jo ikke akkurat vant til å bo på hoteller i byen så det blir vanskelig å anbefale noe.

Når det gjelder det å kjøre til Sverige, så tar det ca 2 timer å kjøre til grensen (Svinesund) og ca 4 timer å kjøre til Gøteborg. Det er veldig enkelt, du bare følger E6 hele veien sørover og det er godt skiltet. Gøteborg er fint, mye å se på som Universeum, Liseberg o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale dere å reise i begynnelsen av juni hvis dere ønsker å reise på en tid da byen er på sitt vakreste og det ikke er så alt for mange turister. I august er det mange flere turister (OBS! Pass på å ikke reise under Norway Cup), men selvfølgelig også mye mer "liv".

Jeg vil også anbefale dere å velge et hotell som ligger vest for Egertorvet. Kan f.eks. anbefale Norums Hotell i Bygdøy Allè. Husker ikke hvilken kjede de tilhører, men det finner du på Gule Sider.

Husker ikke akkurat hvor langt det er fra Oslo til Gøteborg, men vi pleier å bruke 4,5 - 5 timer. Strømstad har også mer å by på enn "flâsk och godis". Mange koselige, små butikker i sidegatene og utmerket overnatting/bespisning f.eks. på Hotel Laholmen. Det går dessuten båt fra Strømstad til Kosterøyene (Tar ca. 20 - 30 min.). Mellom Strømstad og Gøteborg anbefaler jeg en stopp i Fjâllbacka (Liten kystby på Sveriges Vestkyst) og evt. Hamburgsund og Tanums Hede.

Har ikke vært så mye i Gøteborg, men byen kan absolutt anbefales.

I Oslo, Strømstad og på Sveriges østkyst har jeg derimot oppholdt meg svært mye, så det er bare å spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej,

Jag tænkte jag bara måste svara, før jag kommer från Gøteborg, bor i Oslo och har jobbat på hotell hær!!!!

Uansett, nær det gæller resan till Gøteborg, så ær det vældigt lætt att hitta, det står skyltar mot Gøteborg helt från Oslo.

Det tar 3 timmar att køra dit.

Sommarperioden på hotell brukar vara ganska længe...

Det varierar oxå vældigt.

Det ær vartfall mycket billigare att bo på hotell i helgen.

Hade jag vart du hade jag åkt i Juni, i Augusti ær det ju som någon næmde hær Norwegian Cup, och oxå i Gøteborg ær det en Værldsomfattande fotbollsturnering før ungdommar.

den heter Gothia cup. Och det ær helt hoppløst att vara i stan i den perioden...

Om du undrar øver något speciellt, så kan jag gærna hjælpa dej!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...