Gå til innhold

dehydrert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

væske er jo vann da.

Mat med lite væskeinnhold er vel knekkebrød og skipskjeks?

Jeg var litt upresis. Eeh, metall smeltet blir jo væske.

Kvikksølv for eksempel er jo en væske som ikke er vann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om jeg kunn spiser tre knekkebrød og middag + to kopper te, og ett glass juice hver dag, altså ingen ting vann, hvor lenge vil det ta før jeg li dehydrert da...? noen som har noen symptomer? :)

det er vann i både te og juice så helt dehydret blir du ikke. Man må ikke drikke vann om man drikker melk for eksempel.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg havnet på sykehuset av dehydrering for noen år siden og da ba de foreldrene mine kjøpe med salt snacks til meg på butikken på vei hjem. Har ikke tenkt over det før nå, men det kan jo ha noe med at man trenger saltet også-

Gjest BettyBoop
Skrevet

jeg havnet på sykehuset av dehydrering for noen år siden og da ba de foreldrene mine kjøpe med salt snacks til meg på butikken på vei hjem. Har ikke tenkt over det før nå, men det kan jo ha noe med at man trenger saltet også-

ja man trenger jo begge deler.

Skrevet

Syns det virker som om ts VIL bli innlagt jeg :-/

Gjest BettyBoop
Skrevet

det er vann i både te og juice så helt dehydret blir du ikke. Man må ikke drikke vann om man drikker melk for eksempel.

Nei, men rent vann er det beste. Juice er jo greit å drikke. Men det er vann i kaffe og, likevel er kaffe vanndrivende. te også.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Nei, men rent vann er det beste. Juice er jo greit å drikke. Men det er vann i kaffe og, likevel er kaffe vanndrivende. te også.

Er koffeinfri te det også?

AnonymBruker
Skrevet

om jeg kunn spiser tre knekkebrød og middag + to kopper te, og ett glass juice hver dag, altså ingen ting vann, hvor lenge vil det ta før jeg li dehydrert da...? noen som har noen symptomer? :)

Vil ikke anbefale deg å bli dehydrert, og nei du vil ikke bli det selv om du ikke drikker vann :) te og juice er veske og vil forhindre at du blir det.

Skrevet (endret)

Her er symptomer på dehydrering:

Symptomer ved dehydrering

Redusert mengde urin.

Stående hudfolder. Om huden trekkes sammen på maven eller på underarmen, blir hudfolden stående ved dehydrering.

Tørre slimhinner i munnen.

Et matt preg over øynene.

Hodepine. Hodepinen ved bakrus er dehydrering med ubehaget ved at hjernehinnene har for lite CSF (cerebrospinalvæske) som virker som smøring mellom hjernehinnene. Den samme hodepinen oppstår

når en blir dehydrert på annen måte.

Endret av Belima
AnonymBruker
Skrevet

åhh, så om jeg drikker ett glass juice og to kopper te om dagen slipper jeg dehydrering? :D supert!! tusen takk for hjelpa!

AnonymBruker
Skrevet

kan noen forklare det med stående hudfoller...?

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor sluttet folk å svare nå...? :snurt:

Skrevet

forskjellen mellom stående hudfolder og liggende hudfolder tror jeg er vinkelen på hudfolden.

AnonymBruker
Skrevet

Er det du som har laget tråden om hvordan en havner på sykehus også? Prøv heller å fortell hva som egentlig ligger bak, kanskje vi kan komme med gode råd.

AnonymBruker
Skrevet

Er det du som har laget tråden om hvordan en havner på sykehus også? Prøv heller å fortell hva som egentlig ligger bak, kanskje vi kan komme med gode råd.

angst for å starte på vgs, miste enda mere, og til slutt megselv..

Gjest Rastl0s
Skrevet

Svaret er ja, det er ikke bra. Du får ikke i deg nok væske.

Hvorrfor i huleste skal du fortsette? Er bare idiotisk.

Skrevet

Du kan overleve MAKS 3 døgn utan væske,men då endar det i døden også. Ein skal ha i seg ein stad mellom 1 og 2 liter væske kvar dag,då helst vatn. Mjølk og jucie/nektar er også bra. Andre ting er som nemnt berre mot sitt føremål,kan verke tørstedrepande i ei lita stund før du vert meir tørst att. Å prøve å få i seg lite væske kan også føre til nyresvikt i tillegg til andre ting som er nemnd her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...