Gå til innhold

dehydrert?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei.. I går og i dag har jeg drukket og spist veldig lite væske..

i går: ett glass vann og en baguett og et eple

i dag: et glass vann, og to glass brus, og middag, is og en banan og masse frukt, to kopper te

Kan jeg bli dehydrert om jeg fortsetter slik??

kan man bli dehydrert om man spiser som normalt, men ikke drikker noe?

hva skjer om man blir dehyrdert?

Hvor lang tid tar det å bli dehydrert?

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

hei.. I går og i dag har jeg drukket og spist veldig lite væske..

i går: ett glass vann og en baguett og et eple

i dag: et glass vann, og to glass brus, og middag, is og en banan og masse frukt, to kopper te

Kan jeg bli dehydrert om jeg fortsetter slik??

kan man bli dehydrert om man spiser som normalt, men ikke drikker noe?

hva skjer om man blir dehyrdert?

Hvor lang tid tar det å bli dehydrert?

Nå skal du jo drikke når du er tørst og dette skal holde sier de nå. før snakket de om at man måtte drikke to liter væske om dagen, så er litt usikker på dette, men du må iallefall sørge for å væske deg opp når du kjenner du er tørst. Og du burde ikke drikke brus og cola og te og kaffe og sånn for det er vanndrivende og virker mot sin hensikt, så du bør helst drikke vann. Jeg syns det høres ut som du drikker litt lite så du bør vel drikke mer, og du blir dehydrert dersom du ikke drikker noe til måltider ja.

Du kjenner når du er dehydrert. Du kan blant annet få hodepine og veldig konsentrert og lite urin. Du kan få for lavt blodtrykk og.

AnonymBruker
Skrevet

jeg fikk muskelkramper og har bare vært på do tre ganger i dag.. kan jeg havne på sykehus om jeg fortsetter?

Gjest BettyBoop
Skrevet

jeg fikk muskelkramper og har bare vært på do tre ganger i dag.. kan jeg havne på sykehus om jeg fortsetter?

Om du blir veldig dehydrert så kan du jo ende opp med å måtte væskes opp intravenøst, men hvorfor skal du fortsette?

Skrevet (endret)

Jeg tror man kan leve en eller to uker uten vann.

hmmm, det var uten mat det... ett par tre fire dager uten vann tror jeg skulle gå bra.

Endret av waco
AnonymBruker
Skrevet

hvor lang tid vil det ta?

Gjest BettyBoop
Skrevet

AB. du får det til å høres ut som om dette er noe du vil teste ut? Ikke gjør det. Drikk vann.

Skrevet

avhengiger ikke det av hvor mye salt og mat man har i kroppen?

Gjest BettyBoop
Skrevet

avhengiger ikke det av hvor mye salt og mat man har i kroppen?

Ehh nei. Væske må man ha likevel. Kroppen skiller jo ut væske selv om man ikke spiser mye salt.

Skrevet

saltet er vel nødvendig for og holde på vannet?

Gjest BettyBoop
Skrevet

saltet er vel nødvendig for og holde på vannet?

men man blir jo tørst av å spise salt.

AnonymBruker
Skrevet

om jeg havner på sykehus, må jeg være dær bare på dagen å få væske, eller et par dager?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

men man blir jo tørst av å spise salt.

Men om man spiser mat så får man vel i seg en del væske gjør man ikke, spesielt av frukt?

Gjest BettyBoop
Skrevet

om jeg havner på sykehus, må jeg være dær bare på dagen å få væske, eller et par dager?

kommer an på. De må vel itillegg passe på at du drikker skikkelig på egen hånd også og at blodtrykket ditt er fint og alt sånt. Så det går jo litt på deg og hvor flink du er å drikke og sikkert. Men vil tro en dag er nok om du er frisk fra før, men faen drit i det da. Drikk så slipper du.

AnonymBruker
Skrevet

noen som vet av noe mat med LITE væskeinnhold? (altså LAV vannprosent?) også gjærne om det finss noe væske uten vann...? ja det høres idiotsik ut jeg vet

Skrevet

Saltet er helt nødvendig ja. Er man dehydrert er det ikke bare væske man mangler - men også elektrolytter (f.eks. salt). Har man for lite av det, så vil kroppen slite med å kontrollere væskenivået.

Skrevet

væske er jo vann da.

Mat med lite væskeinnhold er vel knekkebrød og skipskjeks?

AnonymBruker
Skrevet

noen som vet av noe mat med LITE væskeinnhold? (altså LAV vannprosent?) også gjærne om det finss noe væske uten vann...? ja det høres idiotsik ut jeg vet

Hvorfor vil du havne på sykehuset? Dette høres ikke bra ut, tråden kommer sikker til og bli stengt om du fortsetter og skrive slikt.

Gjest BettyBoop
Skrevet

væske er jo vann da.

Mat med lite væskeinnhold er vel knekkebrød og skipskjeks?

men skal mye til for å spise noe med nok væskeinnhold. For min del holder det ikke å bare spise, jeg må drikke itillegg.

AnonymBruker
Skrevet

om jeg kunn spiser tre knekkebrød og middag + to kopper te, og ett glass juice hver dag, altså ingen ting vann, hvor lenge vil det ta før jeg li dehydrert da...? noen som har noen symptomer? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...