Hoppetaujenta Skrevet 23. mars 2012 #21 Skrevet 23. mars 2012 Mhm...leirgrytebrød har også jeg laget. Blir veldig godt!
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #22 Skrevet 2. april 2012 Vi har brødbakemaskin som av og til blir brukt flittig og av og til samler støv. Det beste er timer-funksjonen, det verste er at maskinen ikke er særlig flink til å lage grovbrød. Nå er ikke vi så redde for karbohydrater og er veldig fornøyde med loffen. Når vi ikke bruker timer-funksjonen har vi i en masse digg; revne gulrøtter, revet squash, nøtter, urter, soltørkede tomater, oliven etc. Det er langt mindre arbeid enn å bake brød på gamlemåten og mye billigere enn butikkbrød. Også er jo duften av ferskt brød om morgenen den beste vekkerklokke :-) Som det ble sagt her må man være nøye med å følge oppskriften. 1
Gjest Badabing Skrevet 2. april 2012 #23 Skrevet 2. april 2012 Jeg var kjempefornøyd med min brødbakemaskin som jeg kjøpte til 100 kroner (brukt), inntil kjæresten min laget et mislykket brød og kastet hele brødet med eltekroken inni.. :gjeiper:
Ryvre Skrevet 2. april 2012 #24 Skrevet 2. april 2012 Du kan bare ringe de som lager din type brødbakermaskin og få tilsendt nye eltekroker for en billig penge. Hilsen ei som har kastet mange eltekroker
Gjest Badabing Skrevet 2. april 2012 #25 Skrevet 2. april 2012 Oi, såbra, det ante jeg ikke Jaja, jeg kommer nok til å kjøpe meg ny maskin igjen, så da vet jeg det til neste gang
Hoppetaujenta Skrevet 2. april 2012 #26 Skrevet 2. april 2012 (endret) Regjeringen bør sponse hver husholdning i dette landet med en skikkelig god bakemaskin! Matglede og sprø skorper til folket! Endret 2. april 2012 av Hoppetaujenta
Gjest navnelapp Skrevet 2. april 2012 #27 Skrevet 2. april 2012 Vi er veldig fornøgde med vår brødbakemaskin, men eg har også hatt min periode med frustrasjonar. Her skriv eg litt om korleis eg til slutt har lukkast med brødbakemaskinen. Ein gong vi kom heim hadde sikringa gått på kjøkkenet. Brødbakemaskinen var på, og hadde stoppa då straumen gjekk, naturleg nok. Då var det berre å ta deigen ut, og bake brødet vidare i form. Det er eit av problema syns eg, at det er uråd å "nullstille" maskinen. Når den først har byrja å gå er det uråd å få den til å stoppe viss ein har valt feil program eller liknande. Vi kjøpte også vår brukt, og den er seks år gamal. Vi bakar alltid etter middag. Eg syns brødet blir fuktig når det står lenge i maskinen, og når det er heilt ferskt kan det vere ei utfordring å skjere i og å putte i matpakkar. Så kvardagsbrødet her hos oss vert sett på i sjutida på kvelden, og er ferdig før vi legg oss. Deigfunksjonen og tidsbrytaren er ein fin kombo viss vi vil ha pizza til middag på ein kvardag. Då set vi på deigen til å vere ferdig til vi kjem heim, og det går kjempefort å lage heimelaga pizza.
Dagger Skrevet 23. april 2012 #28 Skrevet 23. april 2012 Jeg er også veldig fornøyd med min maskin. Bruker timer og lager brød hver dag! Jeg har en blogg hvor jeg har noen oppskrifter om noen er interessert. Jeg liker best grovbrød med frø og min favoritt er rugbrød med solsikke kjærner! Utrolig godt med brunost Oppskrifter Jeg har erfart at man ikke får like grove brød i brødbakemaskin som hos butikken. Dette er fordi de groveste brødene i butikken er tilsatt ekstra gluten for at de skal bli luftige. De jeg lager er rundt 50 % grove eller mer men bruker man for mye grovt mel (rug og sammalt grov) kan brøde bli en murstein kanskje ok til frokost men ikke noe særlig til lunsj..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå