Gå til innhold

EL og påfølgende mens

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er ikke prøver, men jeg har et spørsmål som jeg regner med det er best kompetanse på her (av andre steder i forumet mener jeg) :D

Har noen opplevd eller vet noe om forskjell i antall dager i syklus ut fra hvilken side man har EL? Jeg har (vanligvis) meget regelmessig syklus, og kjenner når jeg får EL (kraftige smerter). I lengre tid har jeg hatt EL kun på venstre side (det er jo ikke sånn at det veksler annen hver gang nødvendigvis, det trodde jeg før, men fikk høre at det godt kunne være fra samme eggstokk flere ganger på rad - og det mener jeg altså at jeg har hatt i lengre tid) - men etter sist mens kom ikke den kraftige smerten som forventet, derimot en mye vagere murring på høyre side, så jeg regnet med det endelig skjedde noe på den sida.. Men så kom ikke mensen til forventet tid etterpå...

Nå husker jeg ikke i farten hvilken dato jeg fant ut nøyaktig, men i alle fall var det tre, kanskje 4 dager "for sent" da jeg fikk mens nå sist.. Noen som kan si meg noe om dette..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest et sted at lutealfasene til de forskjellige sidene kan variere... Men de fleste har samme lutealfase samme hvilken side de har el på.

Lutealfasen på hver av sidene er ihvertfall konstant.

Men tror altså at du kan ha 2 forskjellige sykluslengder pga sidene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror altså at du kan ha 2 forskjellige sykluslengder pga sidene...

:Nikke:

Helt enig med lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Nå trenger jeg litt mer guru-hjelp: Neste mens kom nesten en uke "for tidlig".. regnet fra 1. dag i forrige mens som var den som kom "for sent". Også hvis jeg regner fra forrige "forventede dag" blir ikke tallet riktig.. Er jeg i ferd med å endre syklus fullstendig?? Har heller ikke kjent EL mellom disse to siste.. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke du skal tenke så mye over det.

Slik kan skje innimellom med alle.

Det er også "vanlig" at kvinner har en syklus uten eggløsning pr.år, så det er heller ikke noe å bekymre seg over.

Jeg ville ha avventet situasjonen, og sett hvordan de to neste syklusene har blitt, da først vil det være mulig å si noe om mulig forrandringer i syklusen din.. (Har da et bredere sammenligningsgrunnlag, ser om det er et "ettgangs-tilfelle, eller om det gjentar seg)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar. Ja jeg skal jo selvfølgelig se det an. Er vel bare bortskjemt med så regelmessig mens at jeg stiller ganske uforberedt feks på jobb når mens plutselig kommer til andre tider enn den "skal" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...