Gå til innhold

venninen min kommer ikke!!

Gjest Bertine

Anbefalte innlegg

Gjest Bertine

en av mine beste venniner kommer ikke i bryllupet :(

hun bor oppe i nord norge, og grunnen til at hun ikke kommer....

hun er gravid!!! :D

3mnd på vei og har termin rundt bryllupsdagen min!!

trist at hun ikke kan komme, men kjekt at hun skal ha baby..

selv om hun er litt ung da.. 19år..

men det jeg lurte på var; hun skal komme ned en ukes tid på forsommeren, og da skal vi ha det gøy, men hva kan vi finne på (knyttet til bryllupet) sånn at hun føler hun har vær med på bryllupet(planleggelsen i det minste...)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dumt at det kræsjet med bryllupet deres da, men det er jo dessverre sånt som skjer.

Dere kan jo gjøre noen bryllupsforberedelser sammen, se på bilder av brudefrisyrer, undertøy (kjole er vel på det tidspunktet allerede bestemt), lage bordkort, sanghefter, menyer etc. Det er jo vanskelig å si hvor mye av planleggingen som er gjennomført når hun kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kjekt at hun skal ha baby..

selv om hun er litt ung da.. 19år..

Kanskje det, men hvor gammel er du selv? Hvis du også bare er 19-20 år, er ikke du for ung til å gifte deg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke start en ny tråd med om du er for ung til å gifte deg, nå igjen da........

Kanskje hun kan være med å prøve brudekjolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to venninder jeg som skal ha baby på den tiden jeg skal gifte meg..... :(

Hun ene har termin 22. mai og hun andre får mest sannsynlig ikke flydd hit fra Finland fordi hun har for få uker igjen...... :cry:

Har ikke noe råd, ville bare dele at vi er i samme båt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona til forloveren til kjærsten min har termin DAGEN FØR bryllupet, og i og med att hun har sukkersyke må hun føde ikke noe senere enn termin dagen, så sannsynligvis setter de igang fødselen dagen før. Dere katenke dere hvor tankene til forloveren til kjæresten min kommer til å være på bryllupsdagen når kona ligger på sykehuset med nyfødt barn!!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

din venninne er gravid som 19åring og du skal gifte deg.

Rekner med du er på samme alder....

Travelt med å bli voksen kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god venninne har termin den dagen jeg gifter jeg meg. (Hun har diabetes hun og, forresten). men hun sier fortsatt at hun skal komme da :klø: Vi se da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

din venninne er gravid som 19åring og du skal gifte deg.

Rekner med du er på samme alder....

Travelt med å bli voksen kanskje....

Jeg MÅ bare si noe, ikke skyt meg.......

Det er stor forskjell på hvor "voksen" man er når man er 19/20 så ikke slå alle over en kam...!

Det kommer helt an på oppvekst og erfaringer!

En 19 åring kan være like barnslig som en 14 åring, mens en annen kan være like voksen som en 30-åring!

Selv er jeg 20 år og planlegger bryllup! (Jeg blir riktignok 22 det året jeg gifter meg, men er like klar for det nå!)

Jeg møtte kjæresten min da jeg var 16, han er 10 år eldre enn meg og vi er helt på bølgelengde!

Men nå har jeg også vært med på mye som har gjort meg så voksen som jeg er! Blant annet to skilsmisser i barndommen, veldig mye alvorlig sykdom i nærmeste familie og selv mange vonde sykdoms-erfaringer med bl.a kyssesyken på sykehus på nyttårsaften 2001 helt alene, to mnd på sykehus med nyrestein, kne- og rygg-problemer samt tap av venner og død av 11 kjæledyr (en hund, 1 degus og 9 degus-babyer).

Så ikke kom her å fortell meg at man er for ung til å gifte seg når man er 19/20! Det kommer helt an på erfaringer og man skal ikke dømme mennesker man ikke kjenner!

Ville bare si det.. følte meg truffet...

Jeg har hørt "du er for ung" omtrent hele livet, men når man ikke føler seg for ung så føles det veldig urettferdig...!

Man vet selv sitt eget beste! (Som regel. Hos noen kan selvfølgelig andre ting ha innflytelse på akkurat det, som f.eks dop, psykiske problemer etc.)

Ang. venninna di bertine, det var leit for deg, men veldig hyggelig for henne! Du får prøve å innlemme henne i så mye som mulig av planleggingen, og så kan du kanskje lage en liten "minnebok" til henne med spesielt planlagte bilder og tekst som en overraskelse, så kan hun være med på vielsen på den måten!?! Legg ved invitasjon og bordkort og meny og alt som hun ellers ville hatt glede av dersom hun hadde hatt sjansen til å komme, det vil hun sikkert sette pris på!

Og så har du en mulighet til å kose deg litt ekstra med bryllupsminnene mens du lager den underveis og etter bryllupet ;)

Det ville jeg gjort til min venninne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona til forloveren til kjærsten min har termin DAGEN FØR bryllupet' date=' og i og med att hun har sukkersyke må hun føde ikke noe senere enn termin dagen, så sannsynligvis setter de igang fødselen dagen før. Dere katenke dere hvor tankene til forloveren til kjæresten min kommer til å være på bryllupsdagen når kona ligger på sykehuset med nyfødt barn!!!!! :ler:[/quote']

kanskje han burde finne seg en ny forlover? å la han som har en kone som skal føde få konsentrere seg fult og helt om henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. venninna di bertine, det var leit for deg, men veldig hyggelig for henne! Du får prøve å innlemme henne i så mye som mulig av planleggingen, og så kan du kanskje lage en liten "minnebok" til henne med spesielt planlagte bilder og tekst som en overraskelse, så kan hun være med på vielsen på den måten!?! Legg ved invitasjon og bordkort og meny og alt som hun ellers ville hatt glede av dersom hun hadde hatt sjansen til å komme, det vil hun sikkert sette pris på!

Og så har du en mulighet til å kose deg litt ekstra med bryllupsminnene mens du lager den underveis og etter bryllupet ;)

Det ville jeg gjort til min venninne!

Det er du som skal gifte deg, ikke hun...

Tror ikke alles venninner er like oppslukte av bryllupene deres som dere er, men jeg kan jo ta feil da.

Jeg ville ikke gjort det, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

takk for alle tips..

jeg mener ikke at hun er for ung til å få barn!!

jeg blir 21år når jeg gifter meg og hun blir 19 i år, så det er ikke så stor aldersforskjell på oss.. jeg syns ikke hun er FOR UNG, hun er veldig moden for alderen og jeg VET at hun kommer til å klare det helt fint, er bare litt bekymret for henne fordi jeg er glad i henne!!!!

og det er fordi hun bor så langt borte at jeg ikke bare kan ta en tur når hun trenger litt støtte..

klart jeg er ung når jeg gifter meg, men som noen av dere sier; det kommer jo ann på hele situasjonen...

jeg traff prinsen min da jeg var 15år, og vi vil satse på dette forholdet!

vi kan snakke om alle problemer vi har, og vi har, frem til nå, klart å løse alle konflikter på en god måte..

jeg startet ikke denne linken bare for å begynne å diskutere hva som er den rette alderen for å gifte seg/få barn, ville bare ha noen tips om hva v kan gjøre sammen før bryllupet når hun kommer, for at hun skal føle hun har fått deltatt litt i bryllupet selv om hun ikke kan komme på selve dagen..

ps. hun var faktisk med å fant brudekjole til meg, og hun ringer meg ofte å hører hvordan det går med planlegingen.. selv om det kanskje forandrer seg litt nå når hun skal ha barn, så håper jeg at jeg kan lage det koselig for henne når hun kommer til meg før bryllupet...

Og det kommer nok til å bli endel baby-prat også når hun kommer :wink:

og jeg er VELDIG glad på hennes vegne, og kanskje litt misunnelig :wink: , hun er en vennine som alltid har stillt opp for meg og jeg syns på ingen måte synd på meg selv fordi hun har termin på bryllups dagen min!!! det ville vært egoistisk av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæres søster har termin dagen etter bryllupet vårt så om ikke babyen hennes kommer før tiden (slik som de to andre barna hennes) kommer hun nok ikke til å komme seg oppover.

Vi har lovet henne å ta opp mye på film og sende det nedover til henne slik at hun får se noe av dagen om ikke annet.

En får bare se på det sånn at det er synd hun ikke kommer i bryllupet, men at en liten koselig krabat kommer til verden i stedet! Gleder meg til å bli tante igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tantemor og sexysadie: Nå har jeg gjort en liten uformell undersøkelse på alderen til brudene. De fleste er faktisk 25 og yngre. Så det viser seg at kanskje flertallet ikke vil gjøre som dere; bli voksne som tredve-åringer! (Eller hvor gamle dere nå enn er!) Bare la vær å kritisere folk for alderen, det er så individuelt når en er moden til forskjellige ting i livet.

Hilsen stolt, UNG brud! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...