Gå til innhold

Tjent for mye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men jeg har altså tjent for mye i 2011. Jeg kunne tjene inntil 79.000 i tillegg til min 80% uførepensjon, og jeg har alltid kommet under dette. Har hatt samme stilling i fire år, og har ikke gått opp i lønn på to år.

Men da selvangivelsen kom i dag viste det seg at jeg hadde fått utbetalt 80.700 i lønn, foreldrepenger og sykepenger.

Nå sitter jeg og griner, hva f... kommer til å skje nå? :tristbla: Jeg har alltid vært nøye på å ikke tjene mer enn fribeløpet, for man hører alltid skrekkhistorier om folk som får ødelagt livet av NAV fordi de tjente en krone mer enn de hadde lov til.

Jeg var syk mesteparten av fjoråret, ergo kommer mesteparten av pengene fra sykepenger og foreldrepenger, så det er der det må ha skjedd en feil. Jeg trodde jeg hadde stålkontroll, men tydeligvis ikke...

Noen kloke KG-hoder som kan berolige meg (litt) inntil jeg kan snakke med noen NAV-folk i morgen? Kommer jeg til å miste pensjonen min? Hva kommer til å skje?

Gud bedre, jeg er livredd nå :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hva som skjer, men du bør kanskje ringe Nav og fortelle det, så får du høre hva som skjer. Bedre at du forteller det enn at de finner det ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...