Gå til innhold

Be om lav verdi på pakke fra Kina?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dere det virker utrygt å be om at noe som koster kr 300,-, blir sendt som pakke med verdi på kr 150,-, når pakken kommer fra nettbutikk i Kina? For å slippe å betale moms.

Vil det være skummelt å reise på ferie til Kina senere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke noe med at hvis pakken er merket som "gave" går det greit å få den inn uten moms? Jeg er ikke sikker altså. Sjekk gjerne tollvesenet sin side. Men du kan jo skrive en epost til nettbutikken og høre om de skrive at verdien er under 200kr?

Jeg har gjort det og enten sier de at det ikke går, eller så skriver de ikke verdien på pakken evt er de tilbøyelige til å gjøre det. Jeg venter nå på en pakke som kom på 215,-, de sa de ikke skriver på verdien på pakken men vi får se hvordan det kommer til å gå. Håper virkelig den kommer gjennom uten moms.

Hvorfor skal det være skummelt å reise på ferie til Kina i ettertid? Tror du de skriver det på din "profil" slik at passkontrollen får det opp på skjermen at du en gang spurte om å få påskrevet en lavere verdig for å slippe momsen på en pakke? Tror nok at det skal gå helt fint altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev en enpost til nettbutikken, og venter på svar.

Ja, får håpe det går fint å reise på ferie til Kina eventuelt senere en gang, selv om jeg har kjøpt noen småting, og fått sendt de med lavere verdi. Kanskje er det tryggest å få merket pakken "gave".

Det er litt interessant. Hvis jeg slipper å betale moms i Norge, så har jeg ikke gjort noe galt som har med Kina å gjøre? Fordi jeg betaler full pris til nettbutikken i Kina. Kineserne har altså ikke noe å klage på.

Vel og merke sendes pakken med "China Air Mail", og det tar over en måned å få mottatt den. Det er vel derfor jeg blir delvis paranoid, fordi jeg tenkte at posten i Kina kan fikle med pakken i mellomtiden. Vel og merke har jeg ikke så lyst til å reise til Kina heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om du har litt ubegrunnet frykt for Kina.

Hva en nettbutikk sender til deg tror jeg myndighetene i Kina ikke bryr seg nevneverdig om, med mindre det er noe ulovlig/risikorelatert.

Bare slapp helt av, eneste du har å frykte er tollerene i Norge :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Jukser du med verdien på import til Norge, så er det norske lover du roter med, ikke kinesiske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sports-utstyr realtert.

Og ja, tollerne i Norge drar jeg gjerne på campingtur med og slikt, selv om jeg kjøper noen småting fra Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...