Gå til innhold

Skatt til gode!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forutsatt at han sparte alt han kunne (altså ikke dratt på de turene), ville jeg lånt han resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tenk at han har levd med nesten opptil 3000 kr mer å rutte med i måneden ... I ett helt år. Klart han selv skal rydde opp.

Det er veldig enkle kalkulatorer å regne ut skatten på.

TS, ikke rydd opp for han. Ikke ring for han heller. P.g.a taushetsplikt får ingen sagt deg noe som han ikke kan finne svar på på nettet selv.

:filer:

Har han levd på 3000 ekstra hver måned, eller har DE levd på ekstra penger siden han har betalt mye mer enn henne?

Når man har felles økonomi, lever man på pengene sammen. Men tydeligvis skal ikek dette gjelde når restskatten kommer, for da skal den som får igjen sitte med pengene sine og den som får restskatt skal betale den alene. Men pengene hver eneste måned har tydeligvis kommet godt med, og har ikke hun klaget før bør hun heller ikke klage nå.

Når det er snakk om hans reiser, ville jeg krevd at han avbestilte de, rett og slett fordi de reisene går ut over familieøkonomien nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Tusen takk for svar, og gode råd. Ser det er litt uenigheter her.

På tide med liten oppdatering ser jeg!

Jeg tilbød samboeren min å betale 20 000 av hans skattesmell, med krav om at han avbestiller begge (ja, det er 2 ) gutteturene i sommer.

Det kunne jeg visst bare glemme, for han "skal på guttetur :kjefte: "

Så, jeg beholder mine 20 000, og setter de innpå min egen BSU konto.

I tillegg sa jeg at vi fint får dele på hans feriepenger også. Fordi ifjor studerte jeg ikke, men jobbet litt. Jeg jobbet derimot lite, fordi han jobbet så mye, og vi hadde ikke barnehageplass. Så ja, jeg hadde mye ansvar i hjemmet i forhold til han. Han har også reist på 4 gutteturer siden i fjor, og spandert mye penger på seg selv.

Så det var greit for han det. Bare han fikk reise i sommer :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge pengene han har betalt for lite ikke har gått inn i felleskapet, så skal han naturligvis betale restskatten sin selv av det som er igjen av inntekten hans etter at fellesutgifter og husholdningsutgifter er betalt. Så får han droppe gutteturer etc.

Ellers høres det ut som om dere har et svært umodent forhold, og dette har dere klart å sette barn inn i. På tide med rådgiving fra terdjepart, kanskje? Familievernkontoret er stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Tusen takk for svar, og gode råd. Ser det er litt uenigheter her.

På tide med liten oppdatering ser jeg!

Jeg tilbød samboeren min å betale 20 000 av hans skattesmell, med krav om at han avbestiller begge (ja, det er 2 ) gutteturene i sommer.

Det kunne jeg visst bare glemme, for han "skal på guttetur :kjefte: "

Så, jeg beholder mine 20 000, og setter de innpå min egen BSU konto.

I tillegg sa jeg at vi fint får dele på hans feriepenger også. Fordi ifjor studerte jeg ikke, men jobbet litt. Jeg jobbet derimot lite, fordi han jobbet så mye, og vi hadde ikke barnehageplass. Så ja, jeg hadde mye ansvar i hjemmet i forhold til han. Han har også reist på 4 gutteturer siden i fjor, og spandert mye penger på seg selv.

Så det var greit for han det. Bare han fikk reise i sommer :lete:

Okay greit du låner han ikke pengene fordi han ikke viser noe interesse for å kutte inn selv - det ser jeg. Men så i tillegg krever du at dere deler feriepengene hans? WOW, det syns jeg var kanskje litt spesielt?

Du er kanskje litt bortskjemt allikevel? Dere deler godene, men ondene skal han ha for seg selv. Kanskje bare jeg som reagerer på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay greit du låner han ikke pengene fordi han ikke viser noe interesse for å kutte inn selv - det ser jeg. Men så i tillegg krever du at dere deler feriepengene hans? WOW, det syns jeg var kanskje litt spesielt?

Du er kanskje litt bortskjemt allikevel? Dere deler godene, men ondene skal han ha for seg selv. Kanskje bare jeg som reagerer på dette!

Nja, hun jobbet lite fordi de ikke hadde barnehageplass. Ergo kunne han jobbe mye og dermed få bra med feriepenger siden hun godtok å jobbe lite for å være hjemme med felles barn og dermed får lite feriepenger. Ergo vil det være naturlig at feriepengene i år deles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han ikke vil dele pengene "sine" med deg, så får du få deg en jobb, så får han ta seg en ulønnet permisjon fra jobben og passe ungene. Og siden han da ikke lengre bidrar økonomisk til familien, så får du reise på masse jenteturer og han være hjemme og passe unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...