Gå til innhold

Selvangivelse 2011


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk selvangivelsen min på altinn.no nå, og bare lurer... (surrer med dette hvert år :sjenert: )

Det står :

Foreløpig beregnet skatt og avgift etter skattefradrag 0

-Forskuddstrekk (trukket av oppgavegiver mv.) 25 782

Foreløpig beregnet skatt til gode (uten renter) 25 782

Jeg håper jeg får dette beløpet igjen og at det ikke er baksmell... For det skal egentlig ikke være mulig..

Yes, I know... Jeg er blank :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Siden det er tilgode, så skal det være beløpet du får. Så lenge du ikke har en del endringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er tilgode, så skal det være beløpet du får. Så lenge du ikke har en del endringer?

Takk for svar!

Ved første øyekast så ser det greit ut...

Men mener å huske at det sto til gode et år jeg fikk baksmell og.. Men da med et - tegn foran, hvis jeg ikke husker feil.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du så liten kontroll på egen økonomi at du ikke vet om du går 25000 i pluss eller minus!? :overrasket:

Uansett: du får igjen, altså. Er det restskatt står det "foreløpig restskatt". Du kan jo ikke ha et minustall til gode! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er til gode, ja.

Uansett, ser at den beregnede skatten din er 0.

Har du samboer med felles barn eller er gift? Ville da regnet på om du har noen fradrag som kan flyttes over på partner. Det er mye mulig du egentlig har enda mer fradrag, men du får ikke tilbake mer enn du har betalt i skatt.

Som du ser av oppgaven din skulle du betalt 0 i skatt i fjor, sannsynligvis fordi mange store fradrag står på deg. Du har skattet 25 000. Om du f.eks har fradrag nok til å få tilbake 30 000, får du ikke tilbake mer enn de 25 000 du har betalt i skatt.

Bare et lite tips - altfor mange som godtar selvangivelsen bare fordi de får igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke du har en jobb med ansvar for noe som helst, det være seg barn, syke mennesker eller bankkontoer, for så blank er det imponerende å være. Og trist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er til gode, ja.

Uansett, ser at den beregnede skatten din er 0.

Har du samboer med felles barn eller er gift? Ville da regnet på om du har noen fradrag som kan flyttes over på partner. Det er mye mulig du egentlig har enda mer fradrag, men du får ikke tilbake mer enn du har betalt i skatt.

Som du ser av oppgaven din skulle du betalt 0 i skatt i fjor, sannsynligvis fordi mange store fradrag står på deg. Du har skattet 25 000. Om du f.eks har fradrag nok til å få tilbake 30 000, får du ikke tilbake mer enn de 25 000 du har betalt i skatt.

Bare et lite tips - altfor mange som godtar selvangivelsen bare fordi de får igjen :)

Takker for svar! Dere andre gidder jeg ikke å kommentere noe mer enn å si at jeg ble veldig lei meg, faktisk.

Jeg ble litt paff fordi jeg hadde regnet med å få igjen ca. 17 000. Og jeg har blitt lignet i skatteklasse 1 står det. Jeg skal bli lignet i klasse 2 da jeg fikk barn i fjor (som jeg har eneansvaret for). Så jeg tenkte at om dette ble tatt med i betraktning så vile jeg fått igjen ca. 10 000 mer, og da ble det plutselig så fryktelig mye mer enn jeg hadde regnet med.

Men da får jeg uansett ikke mer igjen da, som jeg forstår det ut i fra hva du sier.

Ja, jeg sa jeg var blank på dette området... :sjenert: I know.

Kan for øvrig si at jeg er 19 år og ikke har mye erfaring på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Forundrer meg ikke om den der blir stoppet, fordi den er til forveksling lik altinn. Men kom i hvert fall inn på forsiden av den der da. :sjenert:

Til TS så er det ikke så rart at folk reagerer når noen ikke vet om de skal betale 25 000 eller få 25 000 tilbake. Det blir jo som å ikke vite om man skal ha utbetalt 15 000 eller 20 000 i mnd. Såpass snøring bør man egentlig ha. Men det ser jo ut som du innser det selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Dere andre gidder jeg ikke å kommentere noe mer enn å si at jeg ble veldig lei meg, faktisk.

Jeg ble litt paff fordi jeg hadde regnet med å få igjen ca. 17 000. Og jeg har blitt lignet i skatteklasse 1 står det. Jeg skal bli lignet i klasse 2 da jeg fikk barn i fjor (som jeg har eneansvaret for). Så jeg tenkte at om dette ble tatt med i betraktning så vile jeg fått igjen ca. 10 000 mer, og da ble det plutselig så fryktelig mye mer enn jeg hadde regnet med.

Men da får jeg uansett ikke mer igjen da, som jeg forstår det ut i fra hva du sier.

Ja, jeg sa jeg var blank på dette området... :sjenert: I know.

Kan for øvrig si at jeg er 19 år og ikke har mye erfaring på dette området.

Bare hyggelig :)

Da kan du ikke få igjen noe mer nei, siden du ikke har noen ektefelle å skrive eventuelle ekstra fradrag over på.

Og jeg skjønner godt at du ikke helt forstår dette, er ikke alltid like enkelt dette. Jeg kan dette fordi jeg studerer økonomi og er mye borti skatt osv i utdannelsen. Hvis ikke hadde jeg nok vært blank jeg også :)

Kos deg med ekstra penger til sommeren da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...