AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #21 Skrevet 24. mai 2012 Man blir da ikke automatisk frisk eller bedre av å bli lagt inn. Jeg har fulgt bloggen hennes en stund, og synes det virker veldig klart og tydelig at hun er fullstendig klar over hva hun sliter med. Tviler på at kommentarer som "herregud hun ser syk ut" hjelper. Selv om du så klart bare skrev i det beste mening... Eller? Nå skrev jeg heller ikke kommentaren min i hensikt om å hjelpe Linnea Myhre, men som en del av en debatt om en offentlig person på et åpent diskujonsforum. Foreldrene burde jo gjort noe for lenge siden her. Trist historie. 2
Vulpes Skrevet 24. mai 2012 #22 Skrevet 24. mai 2012 (endret) Nå skrev jeg heller ikke kommentaren min i hensikt om å hjelpe Linnea Myhre, men som en del av en debatt om en offentlig person på et åpent diskujonsforum. Foreldrene burde jo gjort noe for lenge siden her. Trist historie. Vel, jeg synes ikke innlegget ditt bidro så mye til debatten. Kommentarer som "hun/han skulle vært innlagt" dukker alt for ofte opp i slike diskusjoner. Jeg har ingen erfaring med psykiske sykdommer eller institusjoner, men jeg har forstått det slik at det ikke bare er "å bli lagt inn" og så går alt bra. Og det går an å tenke litt på hva man sier når man debatterer på et offentlig forum. Her blir det man skriver lagret og synlig i lang tid fremover, og mange kommer til å lese det. Du vet forresten ingenting om hva foreldrene hennes har gjort og gjør for henne. Men uansett hvor mye foreldre hjelper så er ikke det alltid nok for å få en psykisk syk person frisk og bra. Så enkelt er det ikke. Nå er dessuten vedkommende voksen og myndig. Endret 24. mai 2012 av Tonje! 3
#Mj# Skrevet 24. mai 2012 #23 Skrevet 24. mai 2012 Nå skrev jeg heller ikke kommentaren min i hensikt om å hjelpe Linnea Myhre, men som en del av en debatt om en offentlig person på et åpent diskujonsforum. Foreldrene burde jo gjort noe for lenge siden her. Trist historie. foreldrene har jo gjort noe, men det betyr da virkelig ikke at hun blir frisk bare av det. 1
Pria Skrevet 24. mai 2012 #24 Skrevet 24. mai 2012 Linnea har hvertfall flyttet tilbake til moren og faren sin i Molde nå så det er liten tvil om at de har et godt forhold. Ellers hadde hun vel neppe flyttet hjem til dem.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #25 Skrevet 24. mai 2012 Nå skrev jeg heller ikke kommentaren min i hensikt om å hjelpe Linnea Myhre, men som en del av en debatt om en offentlig person på et åpent diskujonsforum. Foreldrene burde jo gjort noe for lenge siden her. Trist historie. Det forekommer jo tydelig at foreldrene gjør det de kan for å hjelpe. Men det er ikke lett for pårørende å klare å hjelpe, selv om de vil. Jeg var hardt rammet av sf da jeg var ung, og det er faktisk veldig lite foreldre kan gjøre som tvang. Når man er syk av sf tenker man ikke klart, en del av spiseforstyrrelsen er nettopp det at en ønsker å UNNGÅ å bli frisk, og da er det vanskelig for foreldre å tvinge. Man skal faktisk være veeldig syk for å feks. bli tvangsernært med sonde uansett om man er over eller under 18, så foreldrene er i mange tilfeller helt hjelpesløse. Det finnes mange gode behandlingstilbud også, men mange relapser. Det er synd, men sånn er det faktisk. Sf er hardt å komme helt ut av, de fleste må leve med visse symptomer for resten av livet, uten at foreldrene kan ta skyld. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #26 Skrevet 24. mai 2012 Vel, jeg synes ikke innlegget ditt bidro så mye til debatten. Kommentarer som "hun/han skulle vært innlagt" dukker alt for ofte opp i slike diskusjoner. Jeg har ingen erfaring med psykiske sykdommer eller institusjoner, men jeg har forstått det slik at det ikke bare er "å bli lagt inn" og så går alt bra. Og det går an å tenke litt på hva man sier når man debatterer på et offentlig forum. Her blir det man skriver lagret og synlig i lang tid fremover, og mange kommer til å lese det. Du vet forresten ingenting om hva foreldrene hennes har gjort og gjør for henne. Men uansett hvor mye foreldre hjelper så er ikke det alltid nok for å få en psykisk syk person frisk og bra. Så enkelt er det ikke. Nå er dessuten vedkommende voksen og myndig. Åpningsinnlegget er følgende: Har dere sett det siste innlegget fra Linnea Myhre? Ser ut som hun er blitt sykere igjen. Syns det legger opp til at man kan bidra med akkurat det man vil uten at du skal vurdere om det er godt eller dårlig innlegg. Hva jeg vet om foreldrene hennes vet du ingenting om. 1
Vulpes Skrevet 24. mai 2012 #27 Skrevet 24. mai 2012 Åpningsinnlegget er følgende: Har dere sett det siste innlegget fra Linnea Myhre? Ser ut som hun er blitt sykere igjen. Syns det legger opp til at man kan bidra med akkurat det man vil uten at du skal vurdere om det er godt eller dårlig innlegg. Hva jeg vet om foreldrene hennes vet du ingenting om. Ja, og jeg synes også at åpningsinnlegget var litt dårlig. Norge er et lite land, og "bloggkjendiser" er bare folk de og. Så du kjenner henne og/eller foreldrene? Jeg regnet så klart med at du bare var nok en synser, men si ifra om jeg tok feil der. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #28 Skrevet 24. mai 2012 Hun har jo blitt syk av å bo i Oslo, det er derfor hun tar valget om å flytte hjem igjen. Håper det går bedre med henne når hun kommer i litt trygge omgivelser og er med mora si. Det vil i så fall ikke overraske meg, jeg synes Oslo kan være et fælt sted som tygger opp og spytter ut folk i en verre tilstand.
Gjest Bond Skrevet 24. mai 2012 #29 Skrevet 24. mai 2012 Tråden stenges da den kun legger opp til videre spekulasjoner. Bond, mod
Fremhevede innlegg