Holly Hobbie Skrevet 15. januar 2004 #1 Del Skrevet 15. januar 2004 Snakket med forloveden min om hans antrekk her om dagen. Han fortalte meg at han allerede har en "morning suit", men at han skal kjøpe ny skjorte, slips og sko. Pappa trodde dette var en formiddagsdress, altså ikke så veldig formelt. Noen som har peiling? Er det "formelt nok"? Hvilken dresscode tilsvarer det (vi må jo skrive det i invitasjonene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 15. januar 2004 #2 Del Skrevet 15. januar 2004 Hvis jeg ikke tar heeeelt feil, mener jeg morning suit er det samme som sjakett! Skal lete litt her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. januar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 15. januar 2004 Ser ut som du har rett, Junibrud! Lette litt på Google, og på de bildene jeg fant hadde alle lanhge jakker. Det er jo hvertfall formelt nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 15. januar 2004 #4 Del Skrevet 15. januar 2004 Hvis jeg har forstått det riktig er kjærsten din engelsk? Har vært i tre engelske bryllup i england, og der dresser de VELDIG ned....Gutta kommer i skjorter og slips, og brudgommen har på en ganske vanlig dress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. januar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 15. januar 2004 Tror ikke det gjelder for omgangskresten til kjæresten min...har sett bilder fra hans søksens bryllup, der var alle rimelig stivpyntede. Men så er det rimelig store forskjeller på folk der borte - jeg har også sett eksempler på det du nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 15. januar 2004 #6 Del Skrevet 15. januar 2004 Hvilken dresscode tilsvarer det (vi må jo skrive det i invitasjonene). Sambo skal ha sjakett og jeg regner med at vi kommer til å skrive mørk dress/smoking som antrekk! Jeg synes sjakett er kjempe fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. januar 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 15. januar 2004 Takk for tipset, Junibrud! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogeki Skrevet 15. januar 2004 #8 Del Skrevet 15. januar 2004 Sambo skal ha sjakett og jeg regner med at vi kommer til å skrive mørk dress/smoking som antrekk! Jeg synes sjakett er kjempe fint! Samme her! Min kjære skal ha sjakett, vi skriver også smoking/mørk dress, og helt enig - sjakett er lekkert!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 19. januar 2004 #9 Del Skrevet 19. januar 2004 Samme her! Min kjære skal ha sjakett, vi skriver også smoking/mørk dress, og helt enig - sjakett er lekkert!!! En liten tanke...om dere skriver mørk dress / smoking så tilsvarer jo det egentlig to forskjellige dress koder.. Mørk dress tilsvarer at damene kan ha kort kjole, og smoking betyr at de bør ha lang kjole. Og antrekket som er korrekt for menn om brudgommen bærer sjakett er mørk dress og ikke smoking.. og sjakett er etter skikk og bruk kun for formiddagsbryllup...Men, jeg er vel litt for opptatt av skikk og bruk Sjakett er stilig!! Jeg ville at samboeren min skulle hatt det også om ikke vielsen hadde vært kl. 1330.. Men, det er jo også fint for menn å kunne velge da, er sikkert ikke alle som har smoking.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 19. januar 2004 #10 Del Skrevet 19. januar 2004 En liten tanke...om dere skriver mørk dress / smoking så tilsvarer jo det egentlig to forskjellige dress koder.. Mørk dress tilsvarer at damene kan ha kort kjole, og smoking betyr at de bør ha lang kjole. Og antrekket som er korrekt for menn om brudgommen bærer sjakett er mørk dress og ikke smoking.. og sjakett er etter skikk og bruk kun for formiddagsbryllup...Men, jeg er vel litt for opptatt av skikk og bruk Sjakett er stilig!! Jeg ville at samboeren min skulle hatt det også om ikke vielsen hadde vært kl. 1330.. Men, det er jo også fint for menn å kunne velge da, er sikkert ikke alle som har smoking.. Når jeg tenker etter så er vel ettermiddagsbryllup etter kl. 1500, så da kan jo kanskje sambo ha sjakett da...Men, er det vielsen man mener da eller selve bryllupet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 20. januar 2004 #11 Del Skrevet 20. januar 2004 Tror det er vielse, men jeg har inntrykk av at dette gjelder mer i USA! Der har de ofte sene vielser! Vi skal ha vielse kl.14 og det blir et formiddagsbryllup, dvs at jeg kan ha en penkjole el drakt og at vi kan ha en mottakelse eller lunsj..Og det er ikke akkurat slik jeg vil ha bryllupet mitt...Men se her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 20. januar 2004 #12 Del Skrevet 20. januar 2004 Man kan fint skrive mørk dress/smoking i invitasjonene, da smoking for damer ikke lenger betyr lang kjole. Smoking kjoler kan også være til under knærne. Vi kommer til å kun skrive smoking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. januar 2004 #13 Del Skrevet 20. januar 2004 Vi kommer til å kun skrive smoking. Da må jo alle de mannlige gjestene dine skaffe seg smoking da...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 20. januar 2004 #14 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeps, alle som kommer har smoking, så det er ikke noe prob. Det er da ganske vanlig å eie en smoking i voksen alder?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. januar 2004 #15 Del Skrevet 20. januar 2004 Vanlig og vanlig fru Blom, jeg kjenner en god del mennesker og bare en av dem eier smoking..... Men klart, hvis du vet at av alle dine 110 gjester så har alle de mannlige smoking, then go for it! Pass på å få tatt bilde av brudeparet foran alle gjestene, det hadde sikkert blitt stilig!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 20. januar 2004 #16 Del Skrevet 20. januar 2004 Og om det skulle være en eller to som ikke har smoking, så er jeg så raus att jeg slipper dem inn for det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 20. januar 2004 #17 Del Skrevet 20. januar 2004 Tror det er vielse' date=' men jeg har inntrykk av at dette gjelder mer i USA! Der har de ofte sene vielser! Vi skal ha vielse kl.14 og det blir et formiddagsbryllup, dvs at jeg kan ha en penkjole el drakt og at vi kan ha en mottakelse eller lunsj..Og det er ikke akkurat slik jeg vil ha bryllupet mitt...Men se her! Går ut ifra at skikk og bruk har blitt noe endret, og det står sikkert forskjellig informasjon på forskjellige steder. Her skal brudgom ha kjole og hvitt, men jeg tror vi skriver mørk dress og ikke smoking i innbydelsene, så gjestene selv kan velge om de vil bruke smoking, mørk dress, kort eller lang kjole.. Spesielt fordi jeg tror det er mange av hans venner som ikke eier en smoking Lykke til alle sammen, tenke så fine menn vi får! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå