Gå til innhold

Din favoritthunderase?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En gang Border (Collie), alltid Border!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grå elghund. God familiehund og fantastisk turkamerat.

Ulempen er vel et veldig sterkt jaktinnstinkt (fordel hvis man faktisk skal bruke den til jakt). Elghunden kan også være litt stri å dressere, men når man først har lyktes med det er det verdt alt arbeidet.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Basenji! Rolig, vakker, hengiven. Og best av alt: Den lukter ikke hund og er lavmælt.

Skrevet

Favoritthunderase: Cocker Spaniel (har to selv) :)

Hvorfor: Synes de er rolige, snille med barn og gode turkamerater!

AnonymBruker
Skrevet

Alaskan Malamute

Er rolig og utrolig snill og vennlig, men klar for mye tur og morro!

Det er min favoritt også :hjerte:

Hvorfor?

Ekstremt rolig.

Utrolig snill.

Bjeffer aldri

Nydelig å se på.

Veldig sosial.

Arbeidsjern.

Lojal.

Finnes ikke aggressiv.

Jeg synes dessuten det er utrolig behagelig med en hund som bor ute.

På den negative siden:

Dersom man ønsker å drive agility er dette feil rase.. Ingen enkel rase å dressere, men med litt innsats kan man få en som er så flink som vår :nigo:

Dersom du ønsker vakthund er heller ikke dette rasen for deg. Han står i bånd ved inngangsdøren, men det er ikke alltid han gidder å kikke ut av huset sitt når det kommer noen engang :gjeiper: (Det er mange som synes han ser skummel ut da, siden han er så stor)

Dessuten: å støvsuge når du har en malamute som røyter, er som å måke snø i snøstorm :fnise:

Malamute

Skrevet

Før var det Dobbermann (MED HALE) fordi det er så badass hunder og fordi de er skikkelig vakre. :rodmer:

Nå er det Dverg pincher fordi de er så utrolig søte! :jepp:

Jeg skal selvsagt ikke skaffe meg en hund på noen av disse premissene, men det er virkelig mine favoritthunder.

Gjest Eline4
Skrevet

American Staffordshire Terrier og Engelsk Staffordshire Bull Terrier :)

Rett og slett pga det herlige gemyttet! Flotte, snille, lojale og vakre hunder!

Dette er raser jeg med hånda på hjertet kan si at jeg forguder :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Bichon Havanais!

Fordi: Den er så glad, selskapsjuk,går i hæla på deg hele tiden, glad i alt og alle, utrolig ukomplisert, uredd, lettlært, smart, leken, utrolig glad i andre hunder, vakker, morsom

Skrevet

Jeg har vel egentlig flere.

Favorittrase: Schäferhund

Hvorfor: Lojale, glade, energifulle og masse jobbelyst. Samt aldeles nydelige (når de ikke har bananrygg).

Ellers synes jeg også Siberian Husky og Tamaskan Dog er noe av det vakreste jeg ser. Men det er også ti-tolv andre raser jeg synes er fantastiske og svært gjerne kunne tenke meg, og har ikke en gang nevnt den rasen vi kommer til å skaffe oss neste gang.

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid likt Schäfer, men pga. avlen gjennom årene så har jeg ikke anskaffet meg en. Kom over Saarloos, blanding mellom schäfer og ulv som ble avlet frem for å bedre helsen, og blir bare mer fascinert jo mer jeg lærer om rasen, blir garantert en Saarloos når jeg skal ha hund neste gang, så lenge jeg bor landlig til:) (Eller bruks-schäfer)

Meksikansk Nakenhund (Xoloitzcuintli) har jeg også falt veldig for da hunden min er blanding av det, relativt sjelden rase så de har heller ikke alle de helseplagene som følge av uvettig avl.

Skrevet (endret)

Definitivt Schæferhund! Har hatt en selv, og kjenner mange som har/har hatt kjempesnille schæfere. Dessuten synes jeg de er så veldig fine å se på, i tillegg til at de blir veldig lojale overfor eieren. En annen rase er Cavalier King Charles Spaniel, fordi de jeg har møtt har vært energiske og snille hunder.

Endret av lisjaa
Skrevet

Har alltid vært svak for Berner Sennel :rodmer:

Fordi: De er veldig vakre. Jeg liker hunder med litt størrelse. Alle jeg har møtt har vært rolige.

(Minus: Litt for store for _meg å gå på tur med, muligens. Trenger mye mat. Noen sikler mye.

Selv har jeg aldri hatt hund før jeg møtte min kjære som har to. Han fikk den ene kort tid etter vi ble sammen, så han er jeg litt mamma til. Det er en nydelig gutt, blanding av Schäfer og Alaska Husky :jepp:

Skrevet

Selv har vi en dvergschnauzer. Fin rase det og, men de er veeeldig sta.

Vi hadde en mellomschnauzer - helt utrolig sta den også :fnise:

Min favoritt rase er bulldog, synes de er så tøffe :)

Skrevet

Jeg skrev Berner ænnen tidligere i tråden, men i går var jeg og kikket på et valpekull hos noen jeg kjenner. Så nå må bernerne dele førsteplassen sin med Chow Chow! De er så utrolig vakre :)

Skrevet

Golden retriever.

Fordi det er det jeg har vokst opp med, og han var så fantastisk. Snill, glad i barn, sterk så han kunne dra oss på ski om vinteren, glad i alle folk og hunder, ikke nooe aggressiv i det hele tatt (det er jo forskjeller innen rasen, da, men de fleste er veldig snille og kosete). Smart og en super turkompis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...