Gå til innhold

Din favoritthunderase?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Favoritten har lenge vært rottweiler, men nå klarer jeg ikke å bestemme meg for boxer eller rottis. Hadde jg skulle skaffet meg hund i dag hadde det nok blitt boxer :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Irsk ulvehund.

Majestetisk, flott, kosete, snill, veldig doven, på grensen til lat- noe som er praktisk hvis du ikke har masse tid til trening og aktivitet. Som en ekstrabonus kan den skremme vannet av innbruddstyver (en IU er jo så gjennomsnill at den ikke ville finne på å bite noen, men den bjeffingen kan skremme fanden på flatmark!).

Gjest BettyBoop
Skrevet

Pomeranian

Fordi den ser ut som en fluffy liten ball

Eller

Mops

De ser så utrolig stygg-kule ut og så har jeg hørt at de er veldig snille og koselige.

Gjest HuskyPusky
Skrevet

Alaskan Malamute

Er rolig og utrolig snill og vennlig, men klar for mye tur og morro!

AnonymBruker
Skrevet

Boston terrier

Kongepuddel

Skrevet

oooh, det er så mange jeg vil ha! nå elsker jeg hunder i seg selv, så ja takk, en av hver! :D

men de jeg kommer på i farta er

- rottweiler (?)

- toller

- berner sennen

- Amerikansk staffordshireterrier

og så klart en chinese crested, som jeg allerede har men kunne absolutt hatt en til etter han dør. større persolighet skal man lete lenge etter :rodmer:

Skrevet

Irsk ulvehund. <3

Like stor og stygg og lat som meg, som en mann kommenterte. Vi får endel oppmerksomhet. :Knegg: Bikkja er like snill som den er svær, men tar ikke så stor plass som en skulle tro, fordi de er så rolige. Inne så ligger de jo bare der. Trenger ikke spesielt mye mat eller mosjon, men må få løpe fritt innimellom. Vakthund kun i kraft av størrrelsen. Hvis noen virkelig bryter seg inn blir de snarere slikket i hjel, og fulgt logrende ut døra etterpå. :-P

AnonymBruker
Skrevet

dobbermann!! de er nydelige lojale og alltid klare for tur.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Havanaise. Verdens beste selskap og klovn. Tøffere en utseende tilsier, og veldig lettlærte.

Ta en titt på disse skjønne skapningene:D

Skrevet

Boston terrier, fordi de er utrolig morsome med masse personlighet! Og såå søte :hjerter:

AnonymBruker
Skrevet

Finsk lapphund

Sosiale, glad i barn, tar en dag med rolige aktiviteter, tåler skautur.

Ja finsk lapphund er helt fantastiske hunder:) Allsidige, sunne og glade hunder. Naboen min har to av døm og jeg blir stadig like fascinert.

Skrevet

Jeg har egentlig ingen favoritter og har aldri i livet lyst på hund, men disse syns jeg er veldig fine.

Rhodesian-Ridgeback1.jpg

Skrevet

Schæferhund har lenge vært en favoritt. Da jeg og sambo fikk våres datter fikk vi ikke lenge etter drømmehunden våres. Er glad vi skaffet oss hund etter babyen kom i hus.

Jeg synes schæferen er en majestetisk hund. Men det finnes mye feil avel på gang og dermed er jeg veldig usikker på rasen. Mye sykdommer og atferd som har kommet litt på vill spor mener jeg...

Gjest "gjest"
Skrevet

Newfoundlander, St Bernhard, Leonberger, Grand Danois og Welsh Corgi.

Gjest Leopard
Skrevet

Bichon frisé. Allergivennlig, har rolig lynne av rase - rett og slett mye kjærlig personlighet i en liten pelsdott. :rodmer:

665965.jpg

Gjest Levitate
Skrevet

Newfoundlandshund! :rodmer:

Har en selv og han er den nydeligste vofsen på jord. Rolig, snill, lojal, kosete og en fantastisk familievennlig hund. Finnes ikke makan.

Skrevet

Jeg elsker min "lille" irske ulvehund ! :D

Skrevet

Leonberger, selvfølgelig! :blush:

Skrevet

Flere ulvehundeiere her, jo? Det er ikke så mange, så det var moro. Og sier noe om hvilken fantastisk rase det er!

Leonberger, grand danois, nuff og berner sennen er også raser jeg ville vurdert.

Jeg syns, fordomsfull som jeg er, at små hunder er gneldrete og slitsomme. Men det som er verre er at endel av dem ikke har det så bra, dvs. Ikke får mosjon og ikke minst mental trening som alle hunder bør få, uansett størrelse. Nevnte gneldring er vel mye fordi bikkja kjeder ræva av seg.

Skrevet

Hvis du får en lojal rottweiler har du verdens skjønneste rase.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...