Gå til innhold

Din favoritthunderase?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg hadde virkelig likt det hvis dere alle skriver det slik så blir det veldig lett og oversiktelig for alle som vil se litt på raser.

Favorittrase: Newfoundlandshund

Hvorfor: Rolige familiehunder

Takk takk :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Regza
Skrevet

Irsk ulvehund.

Fordi det er masse kjærlighet i en svær forpakning.

• Liker 1
Skrevet

Favorittrase: Shetland Sheepdog

Hvorfor: Mye hund i liten størrelse. Passer perfekt for unge mennesker og familier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

min favoritt : shetland sheepdog.

hvorfor: lojaln sun, aktiv, lettlært, kosete, nydelig.

• Liker 2
Skrevet

Shetland sheepdog havner på andreplass her.

Nummer 1; eurasier. Ekstremt intelligente og lojale hunder.

Kan være utfordrende å oppdra, men hvis man respekterer dem og jobber mye med dem blir de helt fantastiske livsledsagere. De har så mange lag i personligheten sin, nesten litt menneskelige. Jeg opplever faktisk også eurasiern som mer lettlært enn sheltien, og det sier mye. Negativt er at mange kan være nervøse.

• Liker 2
Gjest Bobler
Skrevet (endret)

Nova Scotia Duck Tolling Retriver: Fantastisk sosiale, god størrelse, lettlærte og sier aldri nei til tur eller trening.

Red; glemte et komma

Endret av Bobler
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Border Collie. Smartest, vakrest og best!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Schæfer, fordi den er vakrest, lettlærd og passer mitt behov

Skrevet

Keeshond :) <3

Fordi jeg har vokst opp med den rasen. Dessuten er de utrolig fine, lettlærte og smarte.

Kan vel nevne det som ikke er så bra også. Vakthund, så kan bjeffe mye. Utrolig mye pelsstell.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Labrador og golden!

Hvorfor: Lettlærte, allsidige hunder som kan brukes til alt fra jakt, lydighet, agility og som dessuten er vennlige og har både en "av-knapp" og "på-knapp. Også liker jeg størrelsen på hundene.

Bakdeler: En del rasetypiske sykdommer og for mye avl på rasene fordi de er så populære.

Man kan i aller høyeste grad få den hunden man vil med riktig trening og god kunnskap om hunder. En labrador er ikke først og fremst en labrador, men en hund.

Huskeregel: Dyr - hund - rase. Se dyret, oppdra det som en hund og se potensialet i rasen!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rottweiler: fantastiske brukshunder

Hollandsk gjeterhund: fantastiske brukshunder

AnonymBruker
Skrevet

Puddel!

Fordi de kommer i alle størrelser, er røytefrie og jevnt over har et lite skummelt utseende.

De små har en tendens til å bjeffe litt, men de er absolutt ikke farlige.

De er stort sett rolige, litt sjenerte og/eller trygge, og overfaller ikke (alltid) folk når de er glade. (litt individ-avhengig)

Mine pudler sjarmerer alle i senk :sjenert:

Gjest Survival
Skrevet

Bichon Havanais!

Stor personlighet (positivt ment) i liten kropp :) Perfekt familiehund. Tillitsfull, snill, lydig. Allergivennlig. Følgesvenn for livet.

Skrevet

Berner sennen! Liker at de er store og veldig milde :) Alle jeg har møtt (inkludert min egen) har i tillegg vært veldig spreke, noe som er gøy på tur. Også er de jo verdens vakreste da...

Skrevet

Bichon Havanais!

Stor personlighet (positivt ment) i liten kropp :) Perfekt familiehund. Tillitsfull, snill, lydig. Allergivennlig. Følgesvenn for livet.

Jeg har blanding av Havanais og Frise,en fantastisk snill og rolig gutt... :) Kunne ikke vært foruten den gutten :)

AnonymBruker
Skrevet

Eurasier, helt fantastisk rase !

Og så må jeg også si Airdaleterrier, bedre personlighet på en hund skal du lete lenge etter :)

AnonymBruker
Skrevet

Finsk lapphund

Sosiale, glad i barn, tar en dag med rolige aktiviteter, tåler skautur.

• Liker 1
Gjest Survival
Skrevet

Jeg har blanding av Havanais og Frise,en fantastisk snill og rolig gutt... :) Kunne ikke vært foruten den gutten :)

Så flott! :) Ja, vi er heldige begge to!

• Liker 1
Skrevet

Border Collie! Utrolig fine og smarte hunder. Selv har vi en dvergschnauzer. Fin rase det og, men de er veeeldig sta.

• Liker 1
Skrevet

Hmm, det er mange det.

Portugisisk vannhund, rottweiler, engelsk springer spaniel, tervueren, whippet, saluki, flatcoated retriever +++

Litt til hvert sitt bruk og noen all-roundere :rodmer:

En av hver, takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...