AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1 Skrevet 19. mars 2012 Hei. Jeg hadde virkelig likt det hvis dere alle skriver det slik så blir det veldig lett og oversiktelig for alle som vil se litt på raser. Favorittrase: Newfoundlandshund Hvorfor: Rolige familiehunder Takk takk
Gjest Regza Skrevet 19. mars 2012 #2 Skrevet 19. mars 2012 Irsk ulvehund. Fordi det er masse kjærlighet i en svær forpakning. 1
LexSuperior Skrevet 19. mars 2012 #3 Skrevet 19. mars 2012 Favorittrase: Shetland Sheepdog Hvorfor: Mye hund i liten størrelse. Passer perfekt for unge mennesker og familier. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 min favoritt : shetland sheepdog. hvorfor: lojaln sun, aktiv, lettlært, kosete, nydelig. 2
la Flaca Skrevet 19. mars 2012 #5 Skrevet 19. mars 2012 Shetland sheepdog havner på andreplass her. Nummer 1; eurasier. Ekstremt intelligente og lojale hunder. Kan være utfordrende å oppdra, men hvis man respekterer dem og jobber mye med dem blir de helt fantastiske livsledsagere. De har så mange lag i personligheten sin, nesten litt menneskelige. Jeg opplever faktisk også eurasiern som mer lettlært enn sheltien, og det sier mye. Negativt er at mange kan være nervøse. 2
Gjest Bobler Skrevet 19. mars 2012 #6 Skrevet 19. mars 2012 (endret) Nova Scotia Duck Tolling Retriver: Fantastisk sosiale, god størrelse, lettlærte og sier aldri nei til tur eller trening. Red; glemte et komma Endret 19. mars 2012 av Bobler 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #7 Skrevet 19. mars 2012 Border Collie. Smartest, vakrest og best! 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #8 Skrevet 19. mars 2012 Schæfer, fordi den er vakrest, lettlærd og passer mitt behov
Glasögon Skrevet 19. mars 2012 #9 Skrevet 19. mars 2012 Keeshond <3 Fordi jeg har vokst opp med den rasen. Dessuten er de utrolig fine, lettlærte og smarte. Kan vel nevne det som ikke er så bra også. Vakthund, så kan bjeffe mye. Utrolig mye pelsstell. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #10 Skrevet 19. mars 2012 Labrador og golden! Hvorfor: Lettlærte, allsidige hunder som kan brukes til alt fra jakt, lydighet, agility og som dessuten er vennlige og har både en "av-knapp" og "på-knapp. Også liker jeg størrelsen på hundene. Bakdeler: En del rasetypiske sykdommer og for mye avl på rasene fordi de er så populære. Man kan i aller høyeste grad få den hunden man vil med riktig trening og god kunnskap om hunder. En labrador er ikke først og fremst en labrador, men en hund. Huskeregel: Dyr - hund - rase. Se dyret, oppdra det som en hund og se potensialet i rasen! 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #11 Skrevet 19. mars 2012 Rottweiler: fantastiske brukshunder Hollandsk gjeterhund: fantastiske brukshunder
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 Puddel! Fordi de kommer i alle størrelser, er røytefrie og jevnt over har et lite skummelt utseende. De små har en tendens til å bjeffe litt, men de er absolutt ikke farlige. De er stort sett rolige, litt sjenerte og/eller trygge, og overfaller ikke (alltid) folk når de er glade. (litt individ-avhengig) Mine pudler sjarmerer alle i senk
Gjest Survival Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 Bichon Havanais! Stor personlighet (positivt ment) i liten kropp Perfekt familiehund. Tillitsfull, snill, lydig. Allergivennlig. Følgesvenn for livet.
Olive Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 Berner sennen! Liker at de er store og veldig milde Alle jeg har møtt (inkludert min egen) har i tillegg vært veldig spreke, noe som er gøy på tur. Også er de jo verdens vakreste da...
Belle Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Bichon Havanais! Stor personlighet (positivt ment) i liten kropp Perfekt familiehund. Tillitsfull, snill, lydig. Allergivennlig. Følgesvenn for livet. Jeg har blanding av Havanais og Frise,en fantastisk snill og rolig gutt... Kunne ikke vært foruten den gutten
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Eurasier, helt fantastisk rase ! Og så må jeg også si Airdaleterrier, bedre personlighet på en hund skal du lete lenge etter
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 Finsk lapphund Sosiale, glad i barn, tar en dag med rolige aktiviteter, tåler skautur. 1
Gjest Survival Skrevet 19. mars 2012 #18 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har blanding av Havanais og Frise,en fantastisk snill og rolig gutt... Kunne ikke vært foruten den gutten Så flott! Ja, vi er heldige begge to! 1
Martinique Skrevet 19. mars 2012 #19 Skrevet 19. mars 2012 Border Collie! Utrolig fine og smarte hunder. Selv har vi en dvergschnauzer. Fin rase det og, men de er veeeldig sta. 1
mysticmoo Skrevet 19. mars 2012 #20 Skrevet 19. mars 2012 Hmm, det er mange det. Portugisisk vannhund, rottweiler, engelsk springer spaniel, tervueren, whippet, saluki, flatcoated retriever +++ Litt til hvert sitt bruk og noen all-roundere En av hver, takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå