Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2004 #1 Del Skrevet 15. januar 2004 Er det bare meg som har det, eller er vi flere? Min storesøster og jeg har i alle år hatt et elendig forhold. Hun er betydelig eldre enn meg og jeg tror hun hadde svært tungt for å akseptere en lillesøster i familien. Det har vært år med drittslenging, baksnakking og tildels fysisk vold fra hennes side. Nå er vi voksne begge to, og har ingen kontakt med hverandre. Det er en befrielse, for å si det pent. Felles slekt har forlengst gitt opp å føre oss sammen igjen. Det blir for tøftå gå så mye i detaljer om dette, skulle bare ønske noen kunne fortelle meg at jeg ikke er alene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 15. januar 2004 #2 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg har et slikt type forhold til mine brødre, kanskje mest til en. Det er slitsomt, spesielt i nov/des når julen presser på og familieforventninger om at alle skal være gode venner. Jeg vet ikke hvorfor det har blitt slik, det er ikke stort gap i alder og vi var ikke uvenner da vi var små. Den ene eldre broren min har jeg ikke hatt en samtale med på snart 10 år. Det er innimellom trist at det må være slik (jeg setter skylden hos ham slik som du gjør hos din søster) men det aller aller meste av tiden er det bare deilig å slippe å leve midt i en konflikt. Deilig å slippe dritt og vold og stygge kommentarer. Jeg nekter å akseptere slikt, nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 15. januar 2004 #3 Del Skrevet 15. januar 2004 Hei Gjest, du er ikke alene. Jeg kan ikke fordra min storesøster som er manipulerende, løgnaktig og mishandlet meg da jeg var barn. Jeg orker ikke være i samme rom som henne og vi har null kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2004 #4 Del Skrevet 15. januar 2004 Det er mange familier som har det slik. Og jeg kjenner ingen, meg selv inkludert hvor komunikasjon stod på dagsordenen. Mange btre ting kan ligge bak.Noen har aldri evnet å høre om det eller tatt det opp. Mye av skylden får foreldrene ta der og det verste er at dette sprer seg til neste ledd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 16. januar 2004 #5 Del Skrevet 16. januar 2004 synd at høre men du er nok ikke alene, min lillesøster fik nok mærke at hun ikke var velkomme jeg var 8 dag hun blev født og var godt forkælet og da skulle hun ikke komme her og tage min plads hun fik mye juling da hun var helt lille, men jeg var bare 17 da jeg flyttede hjemmefra så jeg fik aldirg noget søsterforhold til min søster men i dag er vi blevet rigtige søster som kan snakke om det vi ikke vil sige til mor/far ha små hemlighedder for kærsten og gå ud og spise og hygge sammen jeg er glad for at vi har fået et godt forhold igen men det bliver vel ofte sådanne når der er så stor alders forskel nok også derfor at vi valgte at få en til efter knotten kom så han ikke bliver så alene for storbor er jo 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå