Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2002 #21 Skrevet 3. juni 2002 Er enig med hun som anbefaler ketogen kost. Jeg gikk på noe som heter Dr. Atkins slankerevolusjon. Dette er en kur som går over 14 dager hvor du skal kutte ut alle karbohydrater. Selv om det høres rart ut så gikk jeg ned 5 kilo på 14 dager og la ikke på meg noe etter dette, jeg spiste selvfølgelig normal sund kost etter kuren. Du kan få kjøpt boken som heter Dr. Atkins slankerevolusjon i bokhandlen din. Jeg lover deg at du kommer til å merke det på klær og på kroppen din dersom du også kombinerer det med mosjon!! Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2002 #22 Skrevet 4. juni 2002 Hei,Lasse, ikke på 1 uke vel. Mitt reelle vekttap på 7 dager er nå oppe i 4 kg, da har jeg spist nøtter, koteletter, egg, bacon, broccoli, blomkål, tomat, agurk all proteinrik mat. HAR IKKE VÆRT SULTEN ET ØYEBLIKK! Dette er nok bare et vanntap, men endå, motivasjonen er på topp. En gledelig bivirkning er at sultbehovet er borte, og appetitten meget svakket. Husk, all mat med sukker og stivelse er forbudt. Håper dette kan motivere noen andre.
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2002 #23 Skrevet 4. juni 2002 Må også få si at i denne uka har jeg vært meget inaktiv. Denne kuren består hovedsaklig av å lure kroppen til og forbrenne fett. Hvis man ønsker og oppnå ketose, må nesten alle karbohydrater for en periode kuttes ut, skal rette på meg selv, ikke 150 g, men 50 g er tillatt i kuren. Når du oppnår ketose, betyr det at kroppen er i heftig fettforbrenning. Da har den ingen karbohydrater og ta av, og begynner så med og forbrenne fett. Man merker ketosen ved en undelig smak i munnen, og litt acetonaktig ånde.
Mathias Skrevet 5. juni 2002 #24 Skrevet 5. juni 2002 On 2002-06-05 00:31, anonym wrote: Må også få si at i denne uka har jeg vært meget inaktiv. Denne kuren består hovedsaklig av å lure kroppen til og forbrenne fett. Hvis man ønsker og oppnå ketose, må nesten alle karbohydrater for en periode kuttes ut, skal rette på meg selv, ikke 150 g, men 50 g er tillatt i kuren. Når du oppnår ketose, betyr det at kroppen er i heftig fettforbrenning. Da har den ingen karbohydrater og ta av, og begynner så med og forbrenne fett. Man merker ketosen ved en undelig smak i munnen, og litt acetonaktig ånde. Hmmm Dett var interessant! Høres fornuftif ut, men en burde bevege seg også da.... En produserer "lykkestoffer" i hjernen, en trener hjertet og kretsløp, en trener opp rygg og ledd; en holder lenger før en lander stiv og støl og med hjereprolemer i en sykehusseng..
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2002 #25 Skrevet 5. juni 2002 Hei igjen. Joda, vet jo at jeg burde bevege meg litt mer da..Denne kuren er lagt opp til lite aktivitet, fordi man ikke har karbohydrater å ta av. Man kan gå turer eller jobbe med vekttrening. MEN ingen høyforbrenningssport er tillatt, da kroppen har behov for å karbes opp når man trener. Denne dietten er ikke bra i det lange løp, da hjernen trenger et visst nivå av sukker for å fungere. Dette er en fettdiett, i det lange løp er ikke det bra, for som du sier er ikke veien lang til sykehuset. Hvis man skal begynne på en slik ekstrem diett, er det VIKTIG at man tar kosttilskudd, spesielt kalsium. OG ikke holder på i mere enn en mnd. Begynn første uke med 50 g karbohydrater om dagen, øke med 50 til de neste. Dette garanterer jeg det blir suksess av. Denne dietten er kallt Dr Atkins diett.(og har nok vært litt kritisert.)
Gjest Gunnus Skrevet 8. januar 2012 #26 Skrevet 8. januar 2012 Hei, har du prøvd ketogen diett? Har hørt om folk som har tatt av seg opptil 10 kg på 1 mnd. Kutt ut alt av karbohydrater, spis gjerne egg, bacon, nøtter, kjøtt, fisk, fugl, all proteinrik mat. Kutt ut melk, brød, sukker, pasta, ingen karbohydrater. Bare ca 150 g pr dag. De 150 g skal bestå av eple, appelsin, eplejuice, ikke nektar etc Søk under Ketogen diett på Google. Håper det går bra. [/quo Man bør ikke gå i ketose hvis man ikke har snakket med en lege først. En del sukker omdannes til alkoholer, eller ketoner. Man blir ofte slapp, og det kan være skadelig på kroppen. ALdri vær i ketose lengre enn to uker. Hele prossessen skal vare 4-6 uker. En uke hvor du venner deg til å spise mindre karbohydrater, to uker uten karbohydrater og 1-2 uker hvor du langsomt begynner å spise karbohydrater igjen.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #27 Skrevet 8. januar 2012 Denne tråden er ti år gammel. TI ÅR. Sykt... 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #28 Skrevet 8. januar 2012 Jeg syns det er sykt at noen har skrevet nesten 400.000 innlegg på denne siden.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #29 Skrevet 8. januar 2012 Hva er vitsen med å dra opp igjen en ti år gammel uinteressant tråd der det blir spurt om helsefarlige råd? Hvordan gå ned mest mulig på to uker lissom...
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2012 #30 Skrevet 20. januar 2012 gunnes-ikke 150 gr karbo men under 25 gr karbo til dagen. Dette er ikke en sulte kur ,du sett ikke NED forbrenningen.du kan spise nesten hvor mye du klare ,men hold deg under 25 gr til dagen.ikke noe telling av kalori.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå