micha6 Skrevet 23. mai 2002 #1 Skrevet 23. mai 2002 Hey.... Vet at det ikke er sundt å gå mye ned i vekt over kort tid og bla bla... Men alikevell, hvis det er noen som har erfaringer-og noe som virkelig virker over 14dager, så blir jeg kjempe takknemmlig... Takker for alle svar
waco Skrevet 23. mai 2002 #2 Skrevet 23. mai 2002 Noen jenter jeg har møtt brukte amfetamin.... Men det er desverre forbudt....
elle Skrevet 23. mai 2002 #3 Skrevet 23. mai 2002 Kjære waco, hvorfor? det er det enseste jeg sitter igjen med etter det du har skrevet..I noen av trådene dine kommer du med lange og "seriøse" ting. og det er greit men hvorfor kommer du med de dumme komentarene dine? Er det fordi du vil få frem hvor "dumme" du syntes vi er? Hvis det er derfor kan du skrive tingene dine et annet sted. For det er ingen av oss som er dumme! micha6 hadde et oppriktig spørsmål, noe du tydeligvis ikke kunne svare på, derfor svarer du bare noe vås. Hvorfor? Og ja nå kan du si at jeg ikke trenger å lese det du skriver... Men jeg kan si deg en ting, det er umulig for overalt hvor jeg leser står de dumme komentarene dine!! Micha6, bekalger, det var ikke meningen å bli så sinna inne på din tråd. Men jeg har et svar til ditt spørsmål. Spis magert, men sunt. Ikke overdriv. Beveg deg masse. Jogg, om du ikke er så glad i det sett på morro musikk og dans!!! Men du må huske å spise, hvis ikke vil du bare gå opp i vekt igjen når du er ferdig. Drikk masse vann. håper jeg kunne hjelpe deg litt i allefall.. 12
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2002 #4 Skrevet 24. mai 2002 14 dager? Slutter du å spise kan du gå ned kanskje 3-4 kilo, men de kommer på med en gang når du begynner å spise igjen + 3-4 til fordi kroppen vil gardere seg for den opplevelsen igjen... Derfor skal en gå sakte ned, defor er 14 dager kort tid.... Ang waco: Hvorfor gidder dere å kommentere? Frys slike innlegg ihjel heller! Mann70
micha6 Skrevet 24. mai 2002 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2002 Jeg vet at forbrenningen stopper helt opp...hvis man sulter seg-dessuten kan jeg ikke slutte å spise når jeg trener..! Kanskje noen forslag til kosthold hadde vært bedre???
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2002 #6 Skrevet 24. mai 2002 Poenget er at 14 dager er lite. Du burde ikke gå ned mer enn ca 2 kilo, er det nok? Hva skjer om 14 dager da? Det eneste som hjelper uansett er mye fysisk aktivitet slik at du forbrenner hele tiden ballasnert med riktig mat, nok mat til riktige tider.. Mann70
Gjest Tristessa Skrevet 24. mai 2002 #7 Skrevet 24. mai 2002 Mitt råd er å drikke espresso og masse vann, det virker vanndrivende og holder futten oppe. Har selv litt sånn gå-ned-i-vekt opplegg på gang, har funnet ut at kaffe er det som fungerer best. Dette er jo ikke sunt, men kaffe, røyk og så lite mat som mulig er det eneste som hjelper meg når jeg har lite tid på meg å gå ned i vekt. Det skal understrekes at du vil miste nesten bare vann og lite fett, og at kiloene kommer på igjen. Så lenge du ikke lar det bli en vane går det sikkert greit, og hvis du er en ikkerøyker- sløyf røyken jeg tidligere nevnte! 12
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2002 #8 Skrevet 24. mai 2002 Det eneste SUNNE for kroppen er mye aktivitet! Jojo slanking er ikke sundt.... Det blir også vanskeligere å ta av seg for hver gang, kroppen vegrer seg nemlig... Kaffe fortrenger vann, som trenger for å ha overskudd...Men den øker også forbrenningen. Så drikk gjerne kaffe, men drikk vann også, Du blir ikke mindre av å miste vann.... Mann70
Ada=) Skrevet 24. mai 2002 #9 Skrevet 24. mai 2002 Det du mister dersom du går ned mer enn et par kg på to uker er VANN OG MUSKLER. Hvorfor? Jo, kroppen er j*** smart! Det som forbrenner mest kalorier i kroppen er muskler -absolutt ikke fett. -derfor kvitter kroppen seg med musklene og lar fettet være. Hva oppnår du? En dvask dissete kropp. Og den kommer til å suge til seg det fettet den kan når du begynner å spise mer igjen, for det er sånn at den vil overleve. Hvis du tenker langsiktig kan du gjøre følgende: *Spis magre proteiner som både metter og som er nødvendig for at du skal kunne ha nok muskler og gjør det til hvert måltid. *Spis mindre (eller kutt ut) pasta, ris, poteter, (lyse) kornproduketer og ikke minst sukker *Spis i stedet grønnsaker, salater, frukt og belgfrukter (linser og bønner) *Spis tre hovedmåltider og to mellommåltider hver dag for å holde forbrenningen oppe *Spis fiber nok sånn at fettet lettere blir med ut av kroppen *Drikk nok vann *Ta tran og få i deg nok riktig fett Det eneste som gjør at man går ned i vekt er varig endring i kostholdet. Har du noen gang hørt om en vellykket jojo slanker, eller havner vedkommende opp med høyere vekt når det kommer til stykket??? Vet jeg høres litt streng ut nå, men jeg synes det er viktig å spise riktig mat, jeg Man trenger ikke å være fanatisk for det -det er ikke mellom jul og nyttår man legger grunnlaget for vekta, det er mellom nyttår og jul!!! Så unntak er jo selvføleglig "lov"!!
Gjest Enigma Skrevet 24. mai 2002 #10 Skrevet 24. mai 2002 Har hørt at det kan lønne seg å spise 4 måltider om dagen uten småspising innimellom. Drikk et stort glass vann før du begynner på hvert måltid. Det fyller litt opp i magen. Bruk magert pålegg (skinke f.ex. inneholder bare 4% fett). Spis gjerne en frukt eller grønnsak ifm. et måltid. Forbrenningen vil nok holdes i gang siden du trener. Har hørt at BMI (vekt[kg] : (høyde[m]*høyde[m])) visstnok skal ligge i området 20.0 - 24.9. Du kan jo sjekke dette for å se om du egentlig er "overvektig". Jeg vil tro hurtig vektreduksjon krever høyere inntak av vann (som erstatter litt av det ordinære matinntaket) kombinert med trening. Men jeg ville nok også heller satset på et mer langsiktig sunt kosthold enn på et 14-dagers slankestunt. Så finner nok kroppen din sin idealvekt, skal du se
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2002 #11 Skrevet 24. mai 2002 hva er galt med pasta, det inneholder 90% vann....
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2002 #12 Skrevet 24. mai 2002 Pasta har såkalte raske karbohyrater. Disse er visst lette å legge på seg av, og så metter de ikke så godt.
Flo* Skrevet 24. mai 2002 #13 Skrevet 24. mai 2002 Pasta 90% vann??????? Nå tror jeg du blander pasta og agurk!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2002 #14 Skrevet 24. mai 2002 Etter tre år med idrettstudier deribalandt kosthold, samt 10 år i eliteidrett blander jeg ikke pasta og agurk nei.... - men det var ikke ment å ta 90 prosent helt bokstavelig. Det helt riktige tallet er vel mellom 70 og 80%. Det er ikke "lett" å legge på seg av pasta, fordi det er så mye vann i det metter de fort i forhold til mengde kalorier, dessuten er det letttilgjengelig energi/karbohydrater: det forbrennes lett/fort. Et kosthold burde inneholde pasta, ris, poteter, grønnsaker, fisk....ja et variert kosthold sammen med høy fysisk aktivitet. Jeg tror ikke på å kutte mattgrupper, da vi trenger et veldig bredt spekter av næringsstoffer for å fungere optimalt. Spiser en kun grønnfor må en spise tabletter for å suplere det en ikke får gjennom maten, og de er vel lite nødvendig synes jeg...? Det var mine to cent som dom sier over sjøen. Mann70
Gjest Solskinn Skrevet 24. mai 2002 #15 Skrevet 24. mai 2002 Grunnen til at pasta og andre "raske" karbohydrater ofte ikke anbefales ved önsket vektreduksjon er vel at man önsker å holde forbrenningen opp hele tiden ved å spise ofte og ting som forbrennes over tid. Det er jo også derfor man skal kombinere pasta, ris og poteter med grönnsaker som forbrennes relativt langsomt!12
Krølltopp Skrevet 24. mai 2002 #16 Skrevet 24. mai 2002 Tjolahoppsannsei Du ønsker altså å bli så fin som mulig på 14 dager? (lurer på hva som skjer da?) Hvis jeg var deg, så ville jeg fokusert på velvære-delen: altså f_ø_l_e_l_s_e_n av å være fin/ha en fin kropp. Den følelsen gir deg en gnist og en sjarm og en fabelaktig sexy holdning som alle vil misunne deg! Her er mine tips: Mat: Ikke engang vurdèr å sulte deg - det er teit. Drikk 5-10 dl rent kaldt vann hver morgen (kroppen er tørst etter natten, du kvitter deg med avfallsstoffer fra nattens "reparering" fortere). Spis en fiberrik frokost. Spis lunsj, spis middag, spis kveldsmat - husk "fem om dagen". Dropp dessert, godteri, saft, brus, juice (tomme kalorier). Trening: KJEMPEVIKTIG! Det er her du kan allerede på 14 dager, merke effekten på kroppen: den blir smidigere, strammere, og føles mer behagelig, samtidig som selvtilligen stiger Jeg vet ingenting om din fysikk, dermed blir det umulig å anbefale et personlig treningsopplegg. Men dersom du er "normal", så vil joggeturer eller annen kondisjonstrening å MINST 30 minutter MINST tre ganger i uken være gundtig for deg. I tillegg bør du trene skikkelig styrketrening MINST tre ganger i uken. Hvis du vil merke saker og ting på kroppen din på 14 dager, så ville jeg satset hardt på treningen, og heller spist litt ekstra: særlig vekttrening på studio gir utrolige effekter helt i begynnelser, så her har du mye å hente altså. Kropp: Jeg vil anbefale deg å skrubbe kroppen din hver dag i de 14 dagene med en hampvott el.l. Skrubb skikkelig til du blir rød og god i dusjen - det gjør underverker for huden din. Smør deg så med selvbruner krem: det er ufarlig, rimelig, og alle ser slankere og sunnere og friskere ut når huden har den fine gløden! Lykke til! 12
Ada=) Skrevet 25. mai 2002 #17 Skrevet 25. mai 2002 Det er ikke alle som mener det er så lurt å drikke vann før måltidet da dette tynner ut magesaftene og derfor ikke er bra for fordøyelsen. (ville bare kommentere dette da noen mente det var et slanketips) Ellers så er ikke pasta så heldig å spise da det har en høy glykemisk indeks (dvs at utslaget på blodsukkeret blir VELDIG stort, og det lønner seg ikke dersom man skal gå ned i vekt. Det er UT å tenke kun på kalorier dersom man skal slanke seg! Mennesket er mer komplisert enn en fyrovn, noe de fleste innen ernæring har prøvd å formidle de siste årene)
Storm Skrevet 25. mai 2002 #18 Skrevet 25. mai 2002 hei Jeg gikk en uke hvor det eneste jeg spiste var en tomat eller litt agurk til dagen pluss at jeg drakk mye vann. I tillegg gikk jeg lange turer med lav intensitet. Resultatet var at jeg gikk ned ca 9-10 kg. Selvsagt kom noe av dette tilbake når jeg begynte å spise normalt igjen, ca 4-5 kg, så resultatet av uken var ned 4-5 kg. Jeg ble ikke i dårligere form av det, men behagelig var det ikke, så jeg kommer nok ikke til å gjenta det og vil vel ikke anbefale det som en slankekur. Storm
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2002 #19 Skrevet 2. juni 2002 Hei, har du prøvd ketogen diett? Har hørt om folk som har tatt av seg opptil 10 kg på 1 mnd. Kutt ut alt av karbohydrater, spis gjerne egg, bacon, nøtter, kjøtt, fisk, fugl, all proteinrik mat. Kutt ut melk, brød, sukker, pasta, ingen karbohydrater. Bare ca 150 g pr dag. De 150 g skal bestå av eple, appelsin, eplejuice, ikke nektar etc Søk under Ketogen diett på Google. Håper det går bra.
Mathias Skrevet 3. juni 2002 #20 Skrevet 3. juni 2002 10 kg på en uke? Hvor mye var vekttapet (?) en mnd etter kurens slutt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå