Gjest sardintroll Skrevet 31. mars 2012 #21 Skrevet 31. mars 2012 (endret) Joda, Liara kan bli The love of your life i ME1 også. I ME2 er det muligheter for å ha seg med de andre, også, men spillet er visst monogamt lagt opp. Da jeg spilte som forsøksvis badass i ME2, tenkte jeg at jeg kunne jo være litt badboy også. Så da gjorde jeg fremstøt overfor både Jack og Tali`Zorah vas Neema. Men det gikk ikke bedre enn at Tali fikk snusen i det og tvang meg til å velge. Damn! Jeg valgte Tali, siden jeg var nysgjerrig på hvordan hun så ut under maska. Når jeg tenker over det, så er det muligheter for romantiske forviklinger og sjalusi i ME1 også. Jeg har vel feid over Liara omtrent hver bidige gang jeg har spilt ME1, både som mann og kvinne, så nå tenkte jeg at det var på tide med litt forandring. ;)Tenkte også at dersom jeg holder meg kun til Tali, og ikke viser interesse for de andre, så blir det muligens ikke så mye sjalusi. vi får se. Siden Liara kommer fra en sk "monogendered species", så har hun ingen hangups i fht å ha sex med en kvinne. Jeg spilte ME1 og ME2 med kvinnelig Shepard, fordi det ble antydet at det endret en del på dialogene (noe som ikke var spesielt fremtredende), og jeg kunne fortsatt ha en romanse med Liara. Asarier LESER DNA, de trenger ikke å få det injisert i kroppsåpningene sine.... Så min kvinnelige Shepard kunne fortsatt spøke om å trekke seg tilbake og få en skokk med små blå unger. Jeg har også hatt sex med Liara med kvinnelig Shepard, oftere enn med en mannlig, faktisk, skjønner forøvrig ikke hvorfor det ble så mye jubalong over det som kanskje er tidenes kjedeligste sex scene. :gjeiper: Husker den kommentaren der, ja, det er en epilog jeg gjerne skulle sett. Ad asarier: Et av de mer ukonvensjonelle valgene man kan gjøre i ME2, er visstnok å verve Morinth i stedet for moren. Da kan man ha sex med Morinth hvis man lar seg forføre. Men det leder til en "critical mission failure", Mass Effect-eufemismen for å dø. Jeg har sett en youtubevideo der Morinth overtaler en kvinnelig Shepard til akkurat det, bl.a ved å spille på Shepards unike viljekraft og overlevelsesevne. "The others were weak, Shepard, but not you. You are unike. You are my equal." Eller noe slikt. Men det kunne vært artig å sett hvordan oppdraget utvikler seg hvis man velger henne fremfor Samara. Sikkert ikke så bra. Jeg husker jeg valgte henne fremfor moren en gang jeg spilte gjennom som "slem" Shepard, men jeg hadde aldri sex med henne. Må helt klart prøves neste gang jeg er på renegade-kjøret. Første gangen jeg spilte og møtte henne, ble hun automatisk kverka av mora si, skjønte ikke helt greia med det, men men. :gjeiper: Hey, hvis du allikevel skal spille en gang til: Hva med å sjekke om Urdnot Wrex er ledig på markedet? Hm, om Wrex er åpen for et homofilt forhold med et menneske, så kanskje. Endret 31. mars 2012 av sardintroll
Mann 42 Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #22 Skrevet 31. mars 2012 Hvordan utfallet med Morinth er, kommer an på hvor mange paragon/renegade-poeng du har. Hvis du har mange nok poeng, så er du sterk nok til å respondere med et "In your dreams, bitch!" når hun skrur på biotikk-sjarmen, og da kan du velge å rekruttere enten mora eller dattera, og drepe den andre. Er du ikke sterk nok, så bryter bare Samara inn og kverker Morinth, uten at du har noe du skulle sagt. Det kunne vært "artig" å se hva som skjer hvis man rekrutterer Morinth. Vil hun fungere like bra på Collectorbasen som Samara? Vil hun være lojal? Og hva skjer i ME3? Dukker hun opp i Ardath Yakshi-klosteret for å redde søstrene sine? Jeg er nok litt for "snill" til å teste det ut. Jeg får alltid så dårlig samvittighet når jeg gjør noe slemt. Jeg prøvde å gå for negativ karma i Fallout 3 en gang, men det måtte jeg bare slutte med. Det spillet har så rike muligheter for ondskapsfulle handlinger og ekle kommentarer (blant annet kan man psyke ned et par av hovedpersonene så de nærmest mister viljen til å leve.) at det er direkte kvalmt.
Mann 42 Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #23 Skrevet 31. mars 2012 Men nå fikk jeg nesten lyst til å spille ME1 igjen selv.
Gjest sardintroll Skrevet 1. april 2012 #24 Skrevet 1. april 2012 Hvordan utfallet med Morinth er, kommer an på hvor mange paragon/renegade-poeng du har. Hvis du har mange nok poeng, så er du sterk nok til å respondere med et "In your dreams, bitch!" når hun skrur på biotikk-sjarmen, og da kan du velge å rekruttere enten mora eller dattera, og drepe den andre. Er du ikke sterk nok, så bryter bare Samara inn og kverker Morinth, uten at du har noe du skulle sagt. Det kunne vært "artig" å se hva som skjer hvis man rekrutterer Morinth. Vil hun fungere like bra på Collectorbasen som Samara? Vil hun være lojal? Og hva skjer i ME3? Dukker hun opp i Ardath Yakshi-klosteret for å redde søstrene sine? Jeg er nok litt for "snill" til å teste det ut. Jeg får alltid så dårlig samvittighet når jeg gjør noe slemt. Jeg prøvde å gå for negativ karma i Fallout 3 en gang, men det måtte jeg bare slutte med. Det spillet har så rike muligheter for ondskapsfulle handlinger og ekle kommentarer (blant annet kan man psyke ned et par av hovedpersonene så de nærmest mister viljen til å leve.) at det er direkte kvalmt. Ah, takk for tipset, da må jeg prøve å ha plenty med snill eller slem poeng før jeg tar det oppdraget. Jeg var ganske slem I Fallout 3, men jeg var ikke noen drittsekk mot de jeg møtte egentlig, jeg "bare" blåste Megaton til himmels og stjal som en ravn, så det tok ikke lang tid før jeg hadde "Vault boogeyman" status.
helsesjokolade Skrevet 1. april 2012 #25 Skrevet 1. april 2012 Er disse Mass Effect spillen noe av det beste til xbox 360 eller er det andre spill som er bedre å starte med for en som ikke har spilt alt som er , har spilt spill som Bioshock , uncharterd og fall out serien før som og likte disse.
Mann 42 Skrevet 1. april 2012 Forfatter #26 Skrevet 1. april 2012 Ah, takk for tipset, da må jeg prøve å ha plenty med snill eller slem poeng før jeg tar det oppdraget. Jeg var ganske slem I Fallout 3, men jeg var ikke noen drittsekk mot de jeg møtte egentlig, jeg "bare" blåste Megaton til himmels og stjal som en ravn, så det tok ikke lang tid før jeg hadde "Vault boogeyman" status. Men jeg så en playthrough på nettet der spilleren systematisk psyket ned Moira, hun som driver butikken i Megaton, og avsluttet med å skyte henne i butikken et stykke ut i spillet. Han sprengte selvsagt Megaton og flyttet inn i Tenpenny Tower. Han var temmelig systematisk en kødd. Mot alle. Når du er drittsekk, så kan du bli gode busser med Talon Company, mens lovgivene jakter på deg. Denne karen drepte hele Talon Company også. Alt i alt var det en temmelig kvalm forestilling. Men slavehandlerne likte ham.... Ja, og så får du andre followers, som digger stilen.
Gjest sardintroll Skrevet 1. april 2012 #27 Skrevet 1. april 2012 Er disse Mass Effect spillen noe av det beste til xbox 360 eller er det andre spill som er bedre å starte med for en som ikke har spilt alt som er , har spilt spill som Bioshock , uncharterd og fall out serien før som og likte disse. Jeg kan absolutt anbefale å gi iallefall det første Mass Effect en sjanse, det burde ikke være så dyrt heller nå som det er noen år gammelt. Personlig synes jeg det er noe av det beste som er laget av spill. Men jeg så en playthrough på nettet der spilleren systematisk psyket ned Moira, hun som driver butikken i Megaton, og avsluttet med å skyte henne i butikken et stykke ut i spillet. Han sprengte selvsagt Megaton og flyttet inn i Tenpenny Tower. Han var temmelig systematisk en kødd. Mot alle. Når du er drittsekk, så kan du bli gode busser med Talon Company, mens lovgivene jakter på deg. Denne karen drepte hele Talon Company også. Alt i alt var det en temmelig kvalm forestilling. Men slavehandlerne likte ham.... Ja, og så får du andre followers, som digger stilen. Uff, sånn slem klarer jeg ikke å være, jeg synes Moria er en artig karakter. Det dukket jo opp en Ghoul variant av henne på det tilholdsstedet deres etter at jeg blåste Megaton til himmels. Husker at det kom veldig an på hvor snill eller slem man var mht hvem man fikk som partner ja, men jeg endte som regel opp på egenhånd. Det virker som om at man får fiender i det spillet uansett om man er snill eller slem.
Mann 42 Skrevet 1. april 2012 Forfatter #28 Skrevet 1. april 2012 Er disse Mass Effect spillen noe av det beste til xbox 360 eller er det andre spill som er bedre å starte med for en som ikke har spilt alt som er , har spilt spill som Bioshock , uncharterd og fall out serien før som og likte disse. Der er jo i det alt vesentlige 3. persons skytespill, da. Det er ganske bra rom for å forsøke forskjellige spillestiler, ettersom man kan velge "klasse av kriger" med litt forskjellige egenskaper. Og dine companions kan styres mht hvilke krefter de bruker til en hver tid, noe som gjør ganske stor forskjell. Historiene er veldig bra, syns jeg, og man har lagt ganske mye arbeid i dialog og stemmeskuespillere. Veldig bra grafisk, og jeg har faktisk ALDRI opplevde at noen av spillene har krasjet, til forskjell fra enkelte andre spillmotorer som fryser rett som det er. Men du kan ikke sammenligne det med f.eks Fallout 3 og Fallout New Vegas mht bevegelsesfrihet og slikt. Det er atskillig mer begrenset hva du kan gjøre og hvor du kan gå. Og spillet har en konkret retning som du ikke kan overstyre, selv om du kan ta mange omveier under veis. Etter min mening, så er serien noe av det beste som har blitt laget til Xbox, men nå er ikke jeg noen guru, akkurat. For min del er det historien som gjør det. Og personligheten til bipersonene. Men det blir jo en del av det samme.
Mann 42 Skrevet 1. april 2012 Forfatter #29 Skrevet 1. april 2012 Uff, sånn slem klarer jeg ikke å være, jeg synes Moria er en artig karakter. Det dukket jo opp en Ghoul variant av henne på det tilholdsstedet deres etter at jeg blåste Megaton til himmels. Husker at det kom veldig an på hvor snill eller slem man var mht hvem man fikk som partner ja, men jeg endte som regel opp på egenhånd. Det virker som om at man får fiender i det spillet uansett om man er snill eller slem. Jeg digget Moira. Så hun blir ghoulifisert og flytter inn i Underworld etter at Megaton går til himmels? Vel, postapocalyptia er generelt vond og vanskelig. En ting: Når man spiller for negativ karma, kommer man da på radio? Three Dogs pratet jo ustanselig om "The Kid from 101". Jeg husker at jeg gjorde to versjoner av Tenpenny Tower, og da fikk jeg skikkelig på pukkelen i den ene. Man kan hjelpe noen ghouls med å få flytte inn i Tenpenny Towers, og det blir man rost opp i skyene for. MEN: Etter en stund forsvinner alle de andre beboerne. Stilen er litt den samme, med muzac og overhøflige leieboere (som alle er ghouls) men alle menneskene er borte, og i kjelleren er det et rom med en feral og masse blod på gulvet.... Det viser seg selvsagt at lederen for ghoulsene har tatt en grusom hevn. Det syns jeg var så kjipt at jeg drepte både ham og løytnanten hans. Så da jeg noe senere skulle spille det om igjen, så tenkte jeg at "Nei, jeg veit jo hvordan DET går." Så jeg drepte like godt alle ghouls som levde i T-banen nær ved. Men tror dere jeg fikk noe kred for å være forutseende? "Nice going, shithead!"
Gjest sardintroll Skrevet 1. april 2012 #30 Skrevet 1. april 2012 Jeg digget Moira. Så hun blir ghoulifisert og flytter inn i Underworld etter at Megaton går til himmels? Vel, postapocalyptia er generelt vond og vanskelig. En ting: Når man spiller for negativ karma, kommer man da på radio? Three Dogs pratet jo ustanselig om "The Kid from 101". Jeg husker at jeg gjorde to versjoner av Tenpenny Tower, og da fikk jeg skikkelig på pukkelen i den ene. Man kan hjelpe noen ghouls med å få flytte inn i Tenpenny Towers, og det blir man rost opp i skyene for. MEN: Etter en stund forsvinner alle de andre beboerne. Stilen er litt den samme, med muzac og overhøflige leieboere (som alle er ghouls) men alle menneskene er borte, og i kjelleren er det et rom med en feral og masse blod på gulvet.... Det viser seg selvsagt at lederen for ghoulsene har tatt en grusom hevn. Det syns jeg var så kjipt at jeg drepte både ham og løytnanten hans. Så da jeg noe senere skulle spille det om igjen, så tenkte jeg at "Nei, jeg veit jo hvordan DET går." Så jeg drepte like godt alle ghouls som levde i T-banen nær ved. Men tror dere jeg fikk noe kred for å være forutseende? "Nice going, shithead!" Mener at man kommer på radio med alle igjerningene sine, tror Three Dogs kommer med en liknende melding etter at man sprenger Megaton, bl.a. Husker jeg ble litt skuffet selv ja, da jeg var så stolt av å få til en fredelig løsnng mellom ghoulsene og beboerne, og så at alle var borte da jeg kom tilbake. :gjeiper: Ellers så får man faktisk god karma poeng om man skyter Mr. Tenpenny.
Gjest sardintroll Skrevet 1. april 2012 #31 Skrevet 1. april 2012 Tilbake til Mass Effect, måtte flire da jeg så denne.
Mann 42 Skrevet 1. april 2012 Forfatter #32 Skrevet 1. april 2012 Mener at man kommer på radio med alle igjerningene sine, tror Three Dogs kommer med en liknende melding etter at man sprenger Megaton, bl.a. Husker jeg ble litt skuffet selv ja, da jeg var så stolt av å få til en fredelig løsnng mellom ghoulsene og beboerne, og så at alle var borte da jeg kom tilbake. :gjeiper: Ellers så får man faktisk god karma poeng om man skyter Mr. Tenpenny. Funny how that goes. Karma is a bitch. Men Tenpenny er jo arktitekten bak ødeleggelsen av Megaton, da. Ja, det rommet i kjelleren var en skikkelig nedtur. Egentlig er det MANGE nedturer i Fallout 3. Og Fallout New Vegas er enda verre. Du vet Veronika? Jeg ble jo litt begeistret for henne, og måten spillet behandler problematikken med Brotherhood of Steel, var direkte deprimerende. "Jammen, jammen, vi er jo VENNER!", var liksom den følelsesmessige reaksjonen. Jeg forsøkte ALT for å slippe unna det problemet der. Men det er et av de faste punktene i Fallout NV. Faktisk valgte jeg å overta New Vegas og drepe mister House (og Caesar, selvsagt) første gangen for å slippe.
Mann 42 Skrevet 1. april 2012 Forfatter #33 Skrevet 1. april 2012 Tilbake til Mass Effect, måtte flire da jeg så denne. Er det ikke en med en alternativ slutt der Shepard overlever, alle Reapers forvandles av Katalysatoren til vaniljeiskremer, og Shepard får en Segway som takk for hjelpen? Den vil JEG se.
Mann 42 Skrevet 2. april 2012 Forfatter #34 Skrevet 2. april 2012 damn! Nå hater jeg slutten på ME3, også.
Mann 42 Skrevet 2. april 2012 Forfatter #35 Skrevet 2. april 2012 Akk O`Ve! Jeg kan ikke sjekke Tali i ME1, ser det ut til. Jeg må vente til ME2, og i mellomtiden får jeg vel klare meg med Ashley, selv om hun sikkert kommer til å dumpe meg pga at jeg er for lite politisk korrekt. Men jeg har FAKTISK fått vite at i ME3 tar Tali av seg masken. Hvis man har en romanse med henne, altså. Til forskjell fra ME2, der hun riktignok tar den AV, men vi ikke får se det.
Gjest Hard Ride Skrevet 2. april 2012 #36 Skrevet 2. april 2012 Akk O`Ve! Jeg kan ikke sjekke Tali i ME1, ser det ut til. Jeg må vente til ME2, og i mellomtiden får jeg vel klare meg med Ashley, selv om hun sikkert kommer til å dumpe meg pga at jeg er for lite politisk korrekt. Men jeg har FAKTISK fått vite at i ME3 tar Tali av seg masken. Hvis man har en romanse med henne, altså. Til forskjell fra ME2, der hun riktignok tar den AV, men vi ikke får se det. Jeg valgte Tali som romanse. Hadde romanse med henne i 2 og 3. Man får aldri se ansiktet hennes når hun tar av masken. Hun gir deg dog et bilde av seg selv som du får ha ved nattbordet ditt om bord på Normandy. Dette bildet av Tali er noe kontroversielt, siden de fant ut at artisten som skulle tegne Tali var lat og brukte et bilde han fant på nettet som artisten ganske enkelt manipulerte litt. Dette har så ført til parodier hvor man tar bildet av en person, legger på lilla filter, legger til sterkt lys i det ene hjørnet, sorte striper i ansiktet, og lager hvite øyne, og så er de også plutselig blitt en quarian
Mann 42 Skrevet 2. april 2012 Forfatter #37 Skrevet 2. april 2012 (endret) Dette syns jeg er rystende og temmelig forferdelig. Faen heller, de har laget ansikter til Turianere, Krogan, Asarier, Salarianere, Proteanere, Batarianere og så videre, og det funker RELATIVT bra. Men når de skal demaskere Tali`Zora vas Normandy, så fotoshopper de et tilfeldig internettbilde? Jeg mener, de har hatt flere ÅR på seg til å komme på et ansikt som er sånn passe alien. Quarianere har todelt fot og et merkelig arrangement med leggene, i tillegg til at de har et unormalt antall fingre. Man har jo sett gjennom visiret at de har en nese og at øynene gløder, men bortsett fra det, så kunne man tatt seg ganske store friheter. Og HÅR! Hva er galt med tentakler? Endret 2. april 2012 av Mann 42
Gjest sardintroll Skrevet 2. april 2012 #38 Skrevet 2. april 2012 Akk O`Ve! Jeg kan ikke sjekke Tali i ME1, ser det ut til. Jeg må vente til ME2, og i mellomtiden får jeg vel klare meg med Ashley, selv om hun sikkert kommer til å dumpe meg pga at jeg er for lite politisk korrekt. Men jeg har FAKTISK fått vite at i ME3 tar Tali av seg masken. Hvis man har en romanse med henne, altså. Til forskjell fra ME2, der hun riktignok tar den AV, men vi ikke får se det. Æsj, det er noe dritt, også jeg som har startet helt på nytt med mannlig Shepard for å kunne gjøre nettopp det. Jaja, kanskje jeg kan pelle litt på Ahsley istedet så lenge. xD
Mann 42 Skrevet 2. april 2012 Forfatter #39 Skrevet 2. april 2012 Æsj, det er noe dritt, også jeg som har startet helt på nytt med mannlig Shepard for å kunne gjøre nettopp det. Jaja, kanskje jeg kan pelle litt på Ahsley istedet så lenge. xD Lurer på om det får noen konsekvenser senere? Eller er hun like kjip uansett om hun har fått sweet love hos sin kaptein?
Gjest sardintroll Skrevet 2. april 2012 #40 Skrevet 2. april 2012 Lurer på om det får noen konsekvenser senere? Eller er hun like kjip uansett om hun har fått sweet love hos sin kaptein? Jeg tror nok at hun (eller Kaiden)er kjip uansett hvordan forholdet i ME1 måtte utfolde seg, siden vi jobber med de slemme menneskene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå