Gjest #maria# Skrevet 15. januar 2004 #1 Del Skrevet 15. januar 2004 Fant nettopp ut at det er noe som heter leseliste på norskeksamen (har ikke gått videregående på noen år, men har puslet med tanken på å ta eksamen i noen uker, og litt på impuls melder jeg meg opp i dag, artig å se hvordan det går ), noen som kan tipse meg om hva jeg bør ta med? Jeg er relativt svak i historie ol, og kommer trolig til å ta "de gales hus" av Karin Fossum og noen liknende bøker (tips?) som den skjønnlitterære delen, hvor mange skjønnlitterære bøker bør jeg ta med? Takker for hjelpen på forskudd jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 15. januar 2004 #2 Del Skrevet 15. januar 2004 Kanskje du kan finne noe her på sidene til Læringssenteret? http://www.ls.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 16. januar 2004 #3 Del Skrevet 16. januar 2004 Du lager ikke din egen leseliste! Leselisten er ferdig laget, og du må få tak i den. Ring eksamenskontoret og få den der. På leselisten står hva stykker du skal lese og hva som er pensum. Leseliste er bare et annet ord for pensumliste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 16. januar 2004 #4 Del Skrevet 16. januar 2004 Som privatist kan du ha egen leseliste, jo. Derfor du må levere den inn, så eksaminator/sensor vet hva du har vært igjennom. Snakk med privatistkontoret (dersom jeg tror rett, da)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 17. januar 2004 #5 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg ville ringt til eksamenskontoret på den skolen du skal ta eksamen ved. Det kommer ann på hva fag du skal ta. I enkelte fag har de ikke lengre leselister.. Men i norsken ville jeg nok anta at de har en ferdig utarbeidet liste over stykker og sånn du skal lese! Det å lage sin egen leseliste i noesk tviler jeg på du får gjøre (men skal ikke si sikkert!) Du skal ha så og så stor %andel med dikt, diktanalyse, eventyr, esseys, kåseri osv osv.. Du skal ha lest så og så mye av alle genre osv... Ring eksamenskontoret du! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 17. januar 2004 #6 Del Skrevet 17. januar 2004 Men i norsken ville jeg nok anta at de har en ferdig utarbeidet liste over stykker og sånn du skal lese! Det å lage sin egen leseliste i noesk tviler jeg på du får gjøre (men skal ikke si sikkert!) Du skal ha så og så stor %andel med dikt, diktanalyse, eventyr, esseys, kåseri osv osv.. Du skal ha lest så og så mye av alle genre osv... Jeg husker ikke nøyaktig selv, men noen av tekstene velger man ihvertfall selv, når man ikke er med i noen klasse. Som særemne, bok etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå