Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

[quote name=Forever :)' timestamp='1332091709' post='10654843]

Jeg er vant til at når man hilser på noen så tar man de i hånden, og etter at møtet er over tar man farvel på samme måte som da man hilste.

I det siste har jeg vært hos flere leger og har opplevd at svært få hilser slik. Jeg forstår det hvis det er snakk om en smittsom pasient (selvom jeg håper legen vasker hendene mellom besøkene), men hvorfor ikke hilse på andre pasienter?

Jeg har flere ganger opplevd å stå der med utstrakt hånd og kun få et rart blikk til gjengjeld.

Så nå lurer jeg på hva som er vanlig kotyme ved legebesøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier som regel alltid og ta legen i hånda når jeg er ferdig og skal til å gå, da smiler jeg og sier takk for hjelpen å tar hun i hånden, aldri tenkt noe over dette?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan svare "fra andre kanten" ;)

Jeg håndhilser alltid på pasientene og presenterer meg første gang jeg møter de, det er jo vanlig folkeskikk. Noen ganger tar jeg dem i hånden når de går også, i hvert fall når de tar initiativet til det.

Ang. smitte så vasker man jo alltid hendene mellom hver pasient, og jeg unngår å ta meg selv i munnen/nesen/øyne før jeg får vasket hendene. Da er det ikke særlig stor risiko for smitte heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...