Topplue Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Jeg er vant til at når man hilser på noen så tar man de i hånden, og etter at møtet er over tar man farvel på samme måte som da man hilste. I det siste har jeg vært hos flere leger og har opplevd at svært få hilser slik. Jeg forstår det hvis det er snakk om en smittsom pasient (selvom jeg håper legen vasker hendene mellom besøkene), men hvorfor ikke hilse på andre pasienter? Jeg har flere ganger opplevd å stå der med utstrakt hånd og kun få et rart blikk til gjengjeld. Så nå lurer jeg på hva som er vanlig kotyme ved legebesøk?
challenger Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Fastlegen min tar meg alltid i hånden når jeg kommer dit, men ikke når jeg drar. Hvis jeg er hos en ny lege jeg ikke har møtt før hilser han med håndtrykk og presenterer seg. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Jeg kan ikke huske å ha vært på legebesøk hvor legen ikke håndhilste. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 Jeg håndhilsen ikke på fastlegen min, for hun kjenner meg så godt. Men alle andre leger jeg har vært hos, eller barna mine har vært hos har tatt oss i hånden. 1
Papirfly Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 I møte med en ny lege, så har jeg alltid opplevd håndhilsing, men ikke med fastlegen, for han har jeg møtt så mange ganger. Håndhilsing når man tar farvel syns jeg er litt rart. Eller er det bare meg? 2
Silfen Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 I møte med en ny lege, så har jeg alltid opplevd håndhilsing, men ikke med fastlegen, for han har jeg møtt så mange ganger. Håndhilsing når man tar farvel syns jeg er litt rart. Eller er det bare meg? For meg er det ganske normalt å håndhilse adjø med personer som er i yrker etc. det det faller seg naturlig.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Min titter knapt opp. Mulig hun er faglig flink (jeg har bare vært hos henne en gang), men jeg tror aldri at jeg klarer å ta opp noe som helst med henne. Og ta en gynekologisk undersøkelse? Aldri i livet. Bodde i utlandet i mange år, og der håndhilste legene alltid på meg.
@Maja Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Er vane med å handhilse på nye leger første gang eg treff dei. Kan ikkje huske å ha handhilst på fastlegen etter første gangen. Føles ikkje naturlig å handhilse på ho eg går til no vertfall, nå når vi er blitt litt kjent. Pleier aldri ta legen i handa når eg går
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 Håndhilse når man kommer første gang, ikke de andre gangene om man er der ofte. Ingen håndhilsing når man går. Og legene tar ikke i hånden pga smitteoverføring. Selv om du ikke syns du er smittsom kan du ha bakterier man ikke ønsker å overføre. All håndhilsing sprer smitte,og det tar seg ikke akkurat ut om han spriter/vasker hånden etter å ha hilst på deg heller?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Å håndhilse er ikke en nødvendighet for meg. Men gjør det kanskje første gangen ja.
Chord Skrevet 18. mars 2012 #12 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har egentlig bare opplevd handhilsing første gang jeg har møtt legen, der legen har tatt meg i handa og presentert seg. Jeg har ikke vært så fryktelig mye til legen, men tror ikke jeg har opplevd å håndhilse ved et vanlig besøk, eller på tur ut. Men det kommer vel kanskje an på legen og hva h*n er vant med?
ninuska_ Skrevet 18. mars 2012 #13 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Legen håndhilser på meg hver gang jeg kommer Endret 15. mars 2018 av ninuska_
LadyStarlight Skrevet 18. mars 2012 #14 Skrevet 18. mars 2012 Håndhilste et par år på fastlegen min, men iløpet av nesten 15år har vi blitt så godt kjent at det holder med hei og et smil Andre leger bruker alltid å håndhilse.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Jeg kan ikke huske å ha vært på legebesøk hvor legen ikke håndhilste. Jeg ville trodd at legen var sprø på nøtta om d skulle håndhilses, for meg holder d med et hei og et varmt smil
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Det varierer. Noen er opptatt av å håndhilse, mens andre sier hei. Noen håndhilser kun den første gangen.
Rainbow Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 Legen min håndhilser. Men jeg har også opplevd leger som ikke gjør det. Litt rart om de lar være pga smitte, fr de er jo nær pasienten uansett når man blir undersøkt, og man bør ta det for gitt at de faktisk vasker hendene etter hvert besøk. 1
LadyNinja Skrevet 19. mars 2012 #18 Skrevet 19. mars 2012 Jeg håndhilser aldri på folk med mindre det er første møte. Da er det folkeskikk å presentere seg skikkelig.
Calypso Skrevet 19. mars 2012 #19 Skrevet 19. mars 2012 Jeg vet ikke åssen andre hilser på fastlegen min, men han har vært legen min siden jeg var baby så vi er ikke så formelle akkurat... "Hei på deg!" sier jeg og slenger meg ned.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå