Gå til innhold

Fra svamp til STÅL!


Solbærsaft

Anbefalte innlegg

Har prøvd å gå ned i vekt siden jeg var 17 år, men ingenting jeg har forsøkt har fungert i lengden.

Jeg har forsøkt grete roede og lavkarbo. Shakes og lignende har jeg aldri prøvd, for jeg "må" ha noe å tygge på for å føle at jeg faktisk har spist noe.

Grete Roede: Fikk beskjed om å ligge på 1600 kcal om dagen. Har funnet ut i ettertid at grunnen til at jeg ikke gikk ned mer enn 0,5 kg i vekt er fordi min forbrenning ligger på 1800 kcal, og jeg må holde meg på 1300 for å gå ned i vekt! :sjokkert:

Lavkarbo: Funka som bare rakkern! Gikk for en ekstremvariant og spiste nesten ikke karbohydrater i det hele tatt. Jeg ble syk, og spiste litt brødmat og sånt mens jeg var syk. Etter jeg ble frisk igjen så var det gjort og jeg klarte ikke komme meg inn i rytmen... Og i tillegg spiste jeg jo masse godteri, så alt jeg hadde gått ned kom på igjen.

På kroppen min fester "alt" seg på mage,rumpe og lår. Har prøvd å holde meg på å spise 1300 kcal om dagen, men må jevnt over spise 1500 kcal for å føle at jeg klarer å bli mett gjennom dagen. Så da må jeg trene, da.

Jeg hater å trene. Da jeg gikk i 3. klasse på barneskolen sluttet jeg å spille håndball "fordi jeg ble svett". Gymtimer har alltid vært kjedelig for meg, og det ble ikke akkurat bedre ettersom jeg la på meg da jeg kom i puberteten; spesielt siden ingenting av fettet ligger på puppene, sånn at jeg ser "jevn" ut.

Målet er å gå ned 11 kilo, til 60 kilo gjennom standardmetoden "spise mindre, trene mer".

Pga penger, så må jeg trene hjemme og ute i (asfalt)naturen. Yes.

Min største utfordring er å komme ut av komfortsonen. Jeg elsker sofaen og baggy kosebukser. Men rumpa må skrumpes, så buksene jeg kjøpte i fjor (!!!) skal passe igjen.

Jeg er skikkelig utrent, så her blir det babysteps. På med treningssko og pulsklokke: her skal det trenes. Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solsmil

Lykke til :duskedame: Det som er viktigst er en stor posjon innsatsvilje - og det er egentlig der det meste ligger. Du klarer det ikke hvis du ikke er motivert for det. Men hvis du virkelig, virkelig vil det - og legger ned mye innsats - så klarer du det også. Litt trening er bedre enn ingen trening, og noen kalorier i underskudd er bedre enn ingen, men når du etterhvert ser resultatene, så kommer du til å bli veldig motivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :duskedame: Det som er viktigst er en stor posjon innsatsvilje - og det er egentlig der det meste ligger. Du klarer det ikke hvis du ikke er motivert for det. Men hvis du virkelig, virkelig vil det - og legger ned mye innsats - så klarer du det også. Litt trening er bedre enn ingen trening, og noen kalorier i underskudd er bedre enn ingen, men når du etterhvert ser resultatene, så kommer du til å bli veldig motivert.

Takk!

Ble litt ekstra motivert når jeg så svaret fra deg. De siste dagene har jeg trent litt styrke med egen kroppsvekt. Har en app på mobilen med opplegg til de forskjellige kroppsdelene, og det eneste jeg må ha i tillegg er manualer. Glad jeg har app'en, for hadde jeg gjort det uten så hadde jeg stoppet i det øyeblikket det begynte å bli ubehagelig. Men nå stopper jeg ikke før app'en sier at jeg kan bytte øvelse - selv om det innebærer at jeg hyyyler ut i smerte og må høylytt fortelle meg selv hvorfor i alle dager jeg gjør det her.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt min første treningøkt i resten av mitt liv!

Siden jeg ikke har så mye styrke eller kondisjon, så har jeg kjøpt meg 30 days shred til å komme meg opp av sofaen og "bare begynne". Begynte på denne i februar, og så ble jeg syk. Istedet for å begynne heelt på begynnelsen, så begynte jeg rett på nivå 2, siden jeg var nesten ferdig med nivå 2 da jeg ble syk.

Forbrente 283 kcal. Kjempefornøyd!

Har regnet meg frem til at siden jeg må spise 1300 kcal for å gå ned, men må spise 1500 kcal for å klare å holde kontrollen over inntaket og være noenlunde mett gjennom dagen, så må jeg trene bort de 200 kcal jeg spiser ekstra hver dag. Det er 1400 kcal i uka! Dette kan jeg klare!

Ble så motivert av å trene nå, at jeg har lyst til å trene mer. Men nå må jeg forte meg i dusjen og på jobb.

Ha en super dag, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trenings er unnagjort!

Cardio-økten hjalp meg med 352 kcal.

Siden start:

18/03: 283 kcal - 30 days shred

19/03: 0 kcal (Jeg var støl i hele kroppen, og kjempetrøtt hele dagen)

20/03: 352 kcal - TaeBo

Kjempefornøyd med treningsøkten. Det var slitsomt, og jeg kjente at jeg var på vei til å besvime når jeg endelig hadde kommet til uttøying, så all uttøying ble gjort sittende på gulvet.

Gleder meg til resten av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten i dag ble plutselig komplisert når kjæresten sier han vil ha pizza. Nooooo! Det er ille nok at han spiste potetgull foran meg (selv om han er streng og ikke lar meg få smake mer enn ett flak.

Tror jeg lager meg til blomkålsuppe før jeg drar på jobb, så kan han sitte der alene med pizzaen sin før jeg kommer hjem. Ikke pokker om jeg skal ødelegge alt med frossenpizza. :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skulle det bli en ny runde med tae bo. Shopping med noen jenter fra skolen endte med at jeg ikke var hjemme før en halvtime før vi var bedt bort på middag.

Får trene litt ekstra hardt i morgen for å veie opp.

Maten i dag har vært "sånn omtrent". Det ble ute-lunsj pga bursdagen til en studievenninne, to ballerinakjeks og et glass solo i middagen vi var på. Ballerinakjeksen var etter middag, da...

Da jeg var på shopping endte jeg med noen søte tøysko fra bianco (alltid innbilt meg at bianco er over mitt budsjett, men tøysko til 199,- er vel "vanlig" pris, er det ikke?)

Prøvde noen søte kjoler og hvite bomullstopper også, men innså at rumpa rett og slett er FOR STOR!

Så da blir det dobbel trening i morgen da? YES I CAN!

Nytt bakgrunnsbilde på pcen:

post-23986-0-10881700-1332366066_thumb.p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med dagens økt. Følte at jeg var på vei til å besvime, så bestemte meg for å slutte når følelsen ikke ga seg av å trene litt roligere.

18/03: 283 kcal - 30 days shred

19/03: 0 kcal

20/03: 352 kcal - TaeBo

21/03: 0 kcal

22/03: 239 kcal - TaeBo

Snitt siste dager: 175 kcal. Vil ha den på minst 200, så blir skjerpings i morgen. I morgen har jeg lesedag hjemme + shopping med ei venninne. Så da blir det definitivt en økt til. Må jobbe godt, så jeg kan ha treningsfri på lørdag.

Lurer på hvorfor jeg får denne besvimelsefølelsen? Har besvimt lett tidligere, men jeg trodde egentlig det hadde gått over ettersom jeg har blitt litt eldre. Og nå er det plutselig tilbake :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må for meg selv:

1. 2 400 kcal forbrent før påskeferien.

3. 10 400 kcal forbrent før eksamen.

2. 20 000 kcal forbrent før sommerferie.

Så langt:

874 forbrent;

1526 kcal igjen til første delmål

9526 kcal igjen til andre delmål

19126 kcal igjen til hovedmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trodde jeg at jeg ikke skulle få trent. Men så droppa jeg litt pensumlesing for å få trent. Ser for meg at trening vil gjøre meg mer konsentrert over tid, og at det derfor er greit å droppe pensumlesing til fordel for trening.

Dagens trening:

TaeBo: 340 kcal.

Holdt på å besvime igjen i dag, men i dag var det først under uttøyingen, så jeg satt meg ned i sofaen og tøyde ut sittende. Slitsomt at det er sånn, og at jeg ikke finner ut av hva det skyldes.

Nå gleder jeg meg til kjæresten kommer hjem, og tacofredag kan begynne!

1214 kcal forbrent siden 18.mars;

1186 kcal igjen til første delmål (2400 kcal)

9186 kcal igjen til andre delmål (10400 kcal)

18786 kcal igjen til hovedmål (20000 kcal)

Endret av Solbærsaft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEIE- OG MÅLEDAG!

Har gått ned 0,1 kg den siste uken og har kvittet meg med 6,4 cm.

hele 5,1 cm er fra magen! HURRA!

Nå skal jeg gjøre dagens trening, og etterpå skal jeg gå til sentrum (tror det tar ca en time) og møte en venninne. Stor sannsynlighet for at jeg hører om banen har lyst til å ta meg med hjem igjen etterpå ;p.

Ha en super lørdag, alle!

Endret av Solbærsaft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet...

Møtte venninna mi, og det var så fint vær, så vi dro og spiste softis på aker brygge... Det var jo sååå godt med jordbærstrøssel, men fikk dårlig samvittighet, og fikk litt følelse av at treningen jeg hadde gjort før jeg dro ut var litt bortkastet.

Samboern skulle ut med noen kompiser i dag, så da hadde jeg plutselig lørdag kveld for meg selv. Så da trente jeg likegreit en gang til...

TaeBo*2 = 714 kcal! PÅ EN DAG! :takke:

1928 kcal forbrent siden 18.mars;

472 kcal igjen til første delmål (2400 kcal)

8472 kcal igjen til andre delmål (10400 kcal)

18072 kcal igjen til hovedmål (20000 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det ikke noe trening i det hele tatt.

Planen var først å trene før jeg skulle ut og møte en kompis. Men så forsov jeg meg, så rakk ikke det før jeg måtte ut.

Og ute så ble det ikke bare en is, men TO softis. Og junk-burger.

På veien hjem så gikk jeg forbi en narkoman som holdt på å dø av overdose, så måtte ringe ambulanse og hjelpe han. Hele den opplevelsen gjorde meg ordentlig kvalm, og orket ikke mat i det hele tatt resten av kvelden, og ikke orket jeg å trene. Ble bare liggende kvalm på sofaen. Meg og vannglasset med sitron i.

Da jeg gikk hjem etterpå hadde jeg en skikkelig følelse av at livet er skjørt. Det er ingen grunn for meg å sitte på sofaen og drive ønsketenking hvis jeg kan komme meg opp av sofaen og gjøre noe for å prøve å oppnå drømmene. Plutselig er det "for sent".

Så nå har jeg akkurat gjennomført dagens treningsøkt, og nå skal jeg straks ut og oppnå en annen drøm: utdannelse!

Dagens trening:

TaeBo: 356 kcal

2284 kcal forbrent siden 18.mars;

116 kcal igjen til første delmål (2400 kcal)

2716 kcal igjen til andre delmål (10400 kcal)

17716 kcal igjen til hovedmål (20000 kcal)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå mangler jeg hele 116 kcal å forbrenne for å nå mitt første delmål. Innså plutselig at jeg burde premiere meg selv. Gleder meg til å kjøpe meg ny topp etterpå! :D

2400 kcal: Ny treningstopp

5000 kcal: Ny treningsbukse

10400 kcal: Løpesko

20000 kcal: ?

30000 kcal: ?

Gleder meg til å kjøpe ny treningstopp, men hva skal premien for 20000 og 30000 kcal være? Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:

TaeBo: 397 kcal

2681 kcal forbrent siden oppstart;

Første delmål (2400 kcal) nådd 27.03.12

2319 kcal igjen til andre delmål (5000 kcal)

7719 kcal igjen til tredje delmål (10400 kcal)

17319 kcal igjen til førsommermål (20000 kcal)

I dag kjente jeg at jeg orket å gjøre sterkere og kraftigere bevegelser, og følte at det gjorde at jeg fikk mer kraft i det jeg gjorde. Så tok jeg en titt på pulsklokka, og jammen ga det ikke utslag der også. :trene:

:danser:

Endret av Solbærsaft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen dager siden jeg skrev noe her. Har glemt å oppdatere etter en "mini"-trening også. Jaja :)

De siste dagene så har det så klart blitt alt for mye god mat. Og godis...

Sol=softis med jordbærstrøssel... :lur:

Dagens trening:

TaeBo: 406 kcal :trene:

3301 kcal forbrent siden oppstart;

Første delmål (2400 kcal) nådd 27.03.12

1699 kcal igjen til andre delmål (5000 kcal)

7099 kcal igjen til tredje delmål (10400 kcal)

16699 kcal igjen til førsommermål (20000 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Så flink du er til å trene! Skikkelig strukturert og med telling av kalorier, måling osv. Ikke verst! Men jeg tenker også...at ettersom du er så flink til å trene, så synes jeg det er unødvendig at du skal ha så dårlig samvittighet når du tar deg en is osv. innimellom. Jeg tror man kan bli litt "gal" av å tenke på at det ikke er lov. Det var det som slo meg da jeg leste innleggene dine, og jeg synes det er trist hvis det skal være sånn... Har selv mange venner som er sinte på seg selv for at de spiste det og det. Har det så mye å si om man trener nok? :) Uansett, er ikke kritikk eller noe, bare et tips. Tror man får mer lyst på ting om det ikke er lov. Jeg har lov til alt og da blir det ikke lenger så spennende, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så flink du er til å trene! Skikkelig strukturert og med telling av kalorier, måling osv. Ikke verst! Men jeg tenker også...at ettersom du er så flink til å trene, så synes jeg det er unødvendig at du skal ha så dårlig samvittighet når du tar deg en is osv. innimellom. Jeg tror man kan bli litt "gal" av å tenke på at det ikke er lov. Det var det som slo meg da jeg leste innleggene dine, og jeg synes det er trist hvis det skal være sånn... Har selv mange venner som er sinte på seg selv for at de spiste det og det. Har det så mye å si om man trener nok? :) Uansett, er ikke kritikk eller noe, bare et tips. Tror man får mer lyst på ting om det ikke er lov. Jeg har lov til alt og da blir det ikke lenger så spennende, hehe.

Tusen takk!

Du har nok rett. Får fokusere mer på at alt er lov så lenge jeg trener. Ja til softis med jordbærstrøssel!

Har kuttet ut brusen nå og jeg elsker det. Kjøpte meg en halvliter cola istad, men den klarte jeg rett og slett ikke drikke opp. Magen ble skikkelig oppblåst og fæl av den.

Har jeg virkelig gjort dette mot meg selv? Tillatt meg selv å drikke masse brus, selv om jeg får vondt i magen av det? Magen har rett og slett vært oppblåst som normaltilstand. Det er jo ikke bra i det hele tatt.

Ja til vann med sitronskiver i. Har gått fra å drikke maks 2-3 dl hver dag til å drikke flere liter. Ikke fordi jeg har fått en ide om at jeg "må" drikke mye, men rett og slett fordi det smaker kjempegodt. Nam! Også så mye bedre enn brus!

Reiser på ferie i påsken. Målet er å trene minst to timer i løpet av ferieuken min, og å lokalisere steder jeg kan ta dykkersertifikat når jeg reiser tilbake dit i sommer.

(Leste et sted at dykking forbrenner nesten 1000 kcal i timen, men det kan vel ikke stemme? I så fall, så skal jeg dykke pokkerns mye i sommer, for det landet jeg skal på ferie til har et helt himmelsk kjøkken!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er enig! :) Er ikke så lenge siden jeg også tok meg nettopp en softis med jordbærstrøssel heller! Med god samvittighet! Når det gjelder smågodt og sjokolade føler jeg at jeg spiste det fordi det var "forventet" at det skulle være godt, det kalles jo "godteri". Hehe. Etter hvert har jeg funnet ut at JEG ikke synes det er så veldig godt. Bare noen ganger. Da er det jo ikke farlig.

Jeg har også kuttet ut brus, jeg drakk veldig mye Cola før, men nå er det snart ett år siden! Jeg kan fortsatt ta meg litt Cola hvis jeg er i selskap eller noe, men det er ikke alltid jeg har lyst, for lysten forsvinner jo når man har holdt seg lenge borte fra det. Sånn som med deg. :) Jeg ble ikke oppblåst, men det er uansett ikke sunt å drikke så mye Cola som jeg gjorde.

Jeg drikker også mye vann! Nesten for mye, hehe. Du må passe på tennene dine hvis du bruker sitron hele tida. Hehe, jeg passer på å si fra, ser du.

Høres ut som du får en god påskeferie! Kos deg. Har ikke peiling på dykking og kalorier forresten. Eller kalorier i det hele tatt, hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...