Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

hei folkens

jeg er 9+1 uker gravid og alt gikk bra fram til i dag. jeg fikk rosa utflod i dag også ringte jeg legevakten de sa at det er normalt men nå har jeg litt vondt nederst i magen.......hjelp hva skal jeg gjøre? noen som har erfaringer, jer har vært pøver i ca 3 år så dette er meget trist.......jeg klarer ikke å stope jeg har grinet i ett siden kl 12...... :trist::trist::trist::trist::trist::trist::trist:

Endret av jeg skal ha barn
Videoannonse
Annonse
Gjest Indra
Skrevet

Det er bare å vente og se, men jeg synes ikke det høres dramatisk ut riktig ennå. Murring i magen er helt vanlig og litt rosa utflod likeså.

Skrevet

Litt rosa utflod er helt vanlig i begynnelsen, så jeg forslår at du roer deg ned og begynner å puste med magen igjen. :)

Det er en mye høyere blodgjennomstrømning i underlivet når man er gravid, og i tillegg så blir slimhinnene mer skjøre. Så lenge utfloden kun er lyserosa og den ikke går over i mørkerød, så er det ikke noe å bekymre seg for. :)

Murringer i magen er vanlig i graviditeten, og kommer kort og greit pga at livmoren og ligamentene som holder denne på plass strekker på seg. Så lenge du ikke har veldig vondt og kramper som kommer og går kombinert med blødning, så er det heller ikke noe å bekymre seg for. :)

Jeg kan gi deg et tips, og det er å slutte å lese på nettet om alle symptomer på alt som kan være galt. Det er ikke sunt for noen!

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tror du bare får vente å se, men høres ikke så farlig ut enda. LItt blod er normalt. Tror man skal blø masse og ha veldig vondt hvis det skal være noe skummelt. Men skjønner at du blir redd man blir lett nervøs og redd i disse første ukene.. :lete: Hva om du bestiller en time til privat UL.? Vet ikke om det går an å få time på dagen og det koster jo litt men hadde jo sikkert vært beroligende å sjekke opp litt. Det er ganske vanlig å blø litt mange som opplever det men så går det fint som regel.

Håper alt går bra :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du kan ta det med ro. Jeg blødde i uke 6; det så ut som mensen, men det varte bare noen timer, og så gikk det over til å være brun utflod etterpå.

Ultralyden en uke senere viste et bankende hjerte. :hjerte:

Skrevet

Litt rosa utflod er helt vanlig i begynnelsen, så jeg forslår at du roer deg ned og begynner å puste med magen igjen. :)

Det er en mye høyere blodgjennomstrømning i underlivet når man er gravid, og i tillegg så blir slimhinnene mer skjøre. Så lenge utfloden kun er lyserosa og den ikke går over i mørkerød, så er det ikke noe å bekymre seg for. :)

Murringer i magen er vanlig i graviditeten, og kommer kort og greit pga at livmoren og ligamentene som holder denne på plass strekker på seg. Så lenge du ikke har veldig vondt og kramper som kommer og går kombinert med blødning, så er det heller ikke noe å bekymre seg for. :)

Jeg kan gi deg et tips, og det er å slutte å lese på nettet om alle symptomer på alt som kan være galt. Det er ikke sunt for noen!

takk :klemmer: jeg prøver å ta det med ro......men nå ligger jeg i senga og hviler. Jeg skal ta en tur til legen på mandagen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spottet fra uke 5-13 og hadde en styrtblødning i uke 7. Alt gikk bra fordet. Men jeg forstår godt at du er bekymret, men det behøver ikke å være noe galt.

For all del, IKKE les rundt på nettet. Husk at der står alt det negative.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du bare får vente å se, men høres ikke så farlig ut enda. LItt blod er normalt. Tror man skal blø masse og ha veldig vondt hvis det skal være noe skummelt. Men skjønner at du blir redd man blir lett nervøs og redd i disse første ukene.. :lete: Hva om du bestiller en time til privat UL.? Vet ikke om det går an å få time på dagen og det koster jo litt men hadde jo sikkert vært beroligende å sjekke opp litt. Det er ganske vanlig å blø litt mange som opplever det men så går det fint som regel.

Håper alt går bra :klemmer:

takk :klemmer: jeg har tenkt å gjør det så det blir neste uke.

Skrevet

Jeg tror du kan ta det med ro. Jeg blødde i uke 6; det så ut som mensen, men det varte bare noen timer, og så gikk det over til å være brun utflod etterpå.

Ultralyden en uke senere viste et bankende hjerte. :hjerte:

takk :klemmer: jeg er så uheldig at det skjedde i helgen så det blir venting til mandagen.....

Skrevet

Jeg spottet fra uke 5-13 og hadde en styrtblødning i uke 7. Alt gikk bra fordet. Men jeg forstår godt at du er bekymret, men det behøver ikke å være noe galt.

For all del, IKKE les rundt på nettet. Husk at der står alt det negative.

takk :klemmer: ja det står mye skummelt om abort og MA :trist:

Skrevet

takk :klemmer: ja det står mye skummelt om abort og MA :trist:

Jepp, og er man bekymret fra før, så blir det ihvertfall ikke noe bedre av at man leter opp alt som kan gå galt og symptomene på det. :)

Skrevet

Det er bare å vente og se, men jeg synes ikke det høres dramatisk ut riktig ennå. Murring i magen er helt vanlig og litt rosa utflod likeså.

takk :klemmer:

Skrevet

takk :klemmer:

Gjest Misteltein
Skrevet (endret)

Om det hjelper: I uke 17 begynte jeg å fossblø, og hadde store magesmerter. Dro rett på legevakten etter at det hadde fossblødd i en time. De fant pulsen hans, og skjønte ikke helt hvorfor jeg blødde. Det ga seg, heldigvis. Nå er han en lyslevende krabat som herjer rundt, og prater som en foss! ;)

Endret av Misteltein
Skrevet

Om det hjelper: I uke 17 begynte jeg å fossblø, og hadde store magesmerter. Dro rett på legevakten etter at det hadde fossblødd i en time. De fant pulsen hans, og skjønte ikke helt hvorfor jeg blødde. Det ga seg, heldigvis. Nå er han en lyslevende krabat som herjer rundt, og prater som en foss! ;)

takk :klemmer: jeg håper at det skal gå bra

AnonymBruker
Skrevet

Om du er så engstelig, ville jeg bestilt time til privat UL. Får man se et bankende hjerte, er det svært sjelden at noe går galt, og hjertet hos spiren skal har begynt å slå nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...