Gå til innhold

Ryddetips - ekstremt effektivt!


Imax

Anbefalte innlegg

Gjest Twigi ulogget

Nå er kjøkkenet mitt helt strøkent (ja, dvs alle benker, bordet og en gnistrende skinnende kjøkkenvask!) Så resten av kveldsritualet er kun tannpuss, for jeg har lovet å ikke bli sittende på nettet hele natta, men være i seng til 11. Det blir en kjapp tannpuss :oops:

Er ellers helt enig med fredagsbarn - tidssonene på de mailene er litt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine
Vi legger sammen alle klær som har blitt tørre i løpet av dagen' date=' og putter dem i skapet. Mannen starter mens jeg fikser kjøkkenet, og så hjelper jeg han til vi er ferdige om det er mye. Kanskje det er en sånn "ting" som en av dere kan gjøre?[/quote']

Ja, det er en potensiell "ting", men... vi ligger nok en 5-6 uker bak på det feltet (ehh, jeg trur vi har klær på stua som ble vasket før jul...) så det er noe vi må "jobbe oss opp mot" da... Men, det er en potensiell "ting" ja. Bare at det er en oppgave som tar langt mer enn 5 minutter, og altså ikke vil gi en følelse av "å ha klart noe" de første ukene, før vi er ajour...

Jeg vurderer også "vaske komfyren" som er en oppgave omtnret på nivå med å vaske kjøkkenvasken (bare fortere gjort de dagene man ikke trenger å ta den inni) noe som selvsagt også skal inneholde å vaske veggen i bakgrunnen etc...

Leter etter andre gode ideer også. Skal jo utvide disse ritualene etterhvert... Håper det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje rett og slett tømme oppvaskmaskinen? Det er jo en veldig grei ting å få gjort, så er det enklere å sette kopper rett inn når man har brukt dem neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Mm.

Men vi er to mennesker... vi kjører ikke oppvaskmaskina mer enn 1-2 ganger i uka max.

Men, det kommer mange gode forslag, dette skal vi nok få orden på ja.

Det er jo flott å ha noen å diskutere dette med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Nå har han kommet igang.

Min samboer er nok "flybaby" på dag 1 i dag, jeg begynte sånnsett med dag 1 på lørdag, men vi er snart likelangt uansett, for jeg har ikke utviklet meg etter dag tre (eller, etter dag 2)

Hans oppgave er komfyren, min er kjøkkenvasken. Nå driver han grunding rengjøring av komfyren, inni også. Jeg brukte lang tid på kjøkkenvasken på lørdag, dog sikkert ikke så lenge som han trenger inni den ovnen der som ikke har vært vaska på et år, eller i alle fall et halvt ett.

Jeg har vel lagt til et punkt til til min kveldsrutine nå (nemlig å finne frem klær til vask, sånn at han kan sette på ei maskin om morgenen. Han liker ikke å sortere, redd for å gjøre feil med mine klær...)

Vi skal få til dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Vi ryddet kontoret lørdag med timer på 30-10. Jobbet 30 min og 10 min pause. Det var lov å gå på do i mens vi jobbet, men alt annet som drikke brus og sånn, var kun for pausen.

Det ble nydelig og det tar jo slett ikke lang tid når man først begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...