Silfen Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Altså, kan man velge om man sovner via maske eller om man får medisinen gjennom et venekateter?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Vet ikke, men vet at de går mer og mer bortfra maske. De fleste får bare gjennom PVK. Men det er helt sikkert forskjeller fra sykehus til sykehus.
Silfen Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2012 Jeg trodde også maske var mer utdatert, men de siste jeg har snakket med som har fått narkose fikk maske. Og tanken på det er ikke noe jeg akkurat digger.
Gjest badeand1 Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Der jeg lå fikk jeg narkose gjennom maske.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Jeg fikk maske, tar bare tre sekunder da så er man borte, og man er så susete på beroligende uansett at man knapt får det med seg.
Silfen Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2012 Jeg fikk maske, tar bare tre sekunder da så er man borte, og man er så susete på beroligende uansett at man knapt får det med seg. Mulig, jeg har ikke hatt narkose siden jeg var barn. Men den gang da så var det iallfall grusomt med den masken og enkelte lukter den dag i dag trigger ekle minner.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Mulig, jeg har ikke hatt narkose siden jeg var barn. Men den gang da så var det iallfall grusomt med den masken og enkelte lukter den dag i dag trigger ekle minner. Klart du syntes det var skummelt da du var barn, sånne opplevelser er jo kjempeskumle når man ikke er sikker på eller forstår ordentlig hva som foregår. Da jeg opererte galleblæren så fikk jeg først på meg sykehuskjortel, og så fikk jeg to beroligende tabletter. Da de begynte å virke gjorde de meg så avslappet og deilig at jeg lå i sengen og glippet med øynene, så trillet de meg inn på operasjonsstua, det var det en sykepleier som holdt meg i hånden og strøk på den mens hun pludret litt med meg og en annen pakket gode og varme tepper og puter rundt meg. Så kom personen som skulle gi meg narkose og spurte om jeg var klar, og jeg sa ja. Så holdt han den lille masken over nesen og munnen min og ba meg om å telle. Jeg kom til tre. Og før jeg visste ordet av det så befant jeg meg på oppvåkningen der jeg vekket meg selv med å brøle til sykepleieren at jeg skulle drepe henne. Mere dramatisk var det ikke for meg frem til da, bare rolig og avlappende. Og jeg var LIVREDD før jeg skulle inn. Det kommer til å gå bra
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 Jeg har ikke selv hatt narkose, men sønnen min på tre år fikk bare i veneflonen.
Silfen Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2012 Det var ikke skummelt, det er lukten. Var lukten iallfall, kanskje de lukter annerledes nå til dags. En venninne av meg ble operert for noen dager siden og hun fikk ikke noe beroligende. Jeg trodde det var vanlig å få.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #10 Skrevet 16. mars 2012 Det var ikke skummelt, det er lukten. Var lukten iallfall, kanskje de lukter annerledes nå til dags. En venninne av meg ble operert for noen dager siden og hun fikk ikke noe beroligende. Jeg trodde det var vanlig å få. For meg luktet det ingen verdens ting, det luktet bare litt kjølig luft. Ta en telefon opp dit (eller få fastlegen din til å ringe) og spør om du kan være så snill å få beroligende først og om du kan få narkosen i veneflonen. Det verste de kan si er nei, og da er du like langt
Silfen Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 16. mars 2012 Jeg skal jo uansett inn på forsamtale, bare er nysgjerrig på om man får velge.
HvittHus Skrevet 16. mars 2012 #12 Skrevet 16. mars 2012 Er dere sikre på at dere har fått gass anestesi? For så vidt jeg vet, er det i regelen barn som får denne typen anestesi. Jeg er operert over 10 ganger de siste årene, og har aldri opplevd gass anestesi, men jeg får oksygen fra maske, samtidig med at det settes medikament i veneflonen. En to tre borte
Silfen Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #13 Skrevet 16. mars 2012 Jeg var jo barn, så jeg fikk det iallfall da. Ellers så aner jeg ikke, er bare folk som sier de har fått det.
Gjest badeand1 Skrevet 16. mars 2012 #14 Skrevet 16. mars 2012 Er dere sikre på at dere har fått gass anestesi? For så vidt jeg vet, er det i regelen barn som får denne typen anestesi. Jeg er operert over 10 ganger de siste årene, og har aldri opplevd gass anestesi, men jeg får oksygen fra maske, samtidig med at det settes medikament i veneflonen. En to tre borte Tror jeg hadde sånn væskegreie (pose med vann) som gikk inn i veneflonen. Men nå ble jeg faktisk usikker på hva jeg sovna av.
SmallTalk Skrevet 16. mars 2012 #15 Skrevet 16. mars 2012 Jeg har vært i narkose to ganger, og begge gangene har jeg fått narkosemidlene intravenøst. Har dog fått en maske med oksygen over nese og munn rett før de slo på bedøvelsen begge gangene.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #16 Skrevet 16. mars 2012 Jeg fikk det inn i armen, ingen maske. Men ring og hør med sykehuset hvis du lurer veldig.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2012 #17 Skrevet 16. mars 2012 Blir man mindre kvalm av dette nye, eller er akkurat DETsom før?
antibac Skrevet 16. mars 2012 #18 Skrevet 16. mars 2012 Jeg hadde en maske over trynet, men jeg er ganske sikker på at narkosen kom gjennom venflonen altså... Mente de sa det. Hva de brukte masken til vet jeg ikke Oksygen?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #19 Skrevet 16. mars 2012 Jeg fikk gjennom maske, jeg husker bare at jeg fikk den på meg, de sa "bare pust rolig" så begynte jeg å telle fra 10, og tror ikke jeg kom til 7 før jeg var borte.. Hva er egentlig problemet?
Wanita Skrevet 16. mars 2012 #20 Skrevet 16. mars 2012 Jeg var i narkose i dag. Fikk noe greier gjennom den veneflonen som gjorde at jeg ble svimmel, så fikk jeg maske og fikk beskjed om å puste godt inn, og da ble jeg jo enda mer susete før jeg sovna. Så tror nok at det er noe i maska og?? Ble ihvertfall bedt flere ganger om å puste godt inn. Spurte nå ikke jeg. Lukta ingen verdens ting av lufta i maska. Og ikke ble jeg uvel. Men vet jo at noen blir uvel av lystgass.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå