Gå til innhold

Barn som lyver...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie
En er ganske naiv om man ikke tar fatt på dette før det blir for gammelt' date=' men tror det er nabogutten.[/quote']

Den er vel litt naiv , eller hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Synes du det jeg skrev var naivt?

Har barn gjort noe så bør en ta fatt på det med en gang. Ikke tro at det er andre som har gjort det.

Hvilke signaler gir det? Ikke rart det skjer flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nekter fortsatt på at de har gjort det,men jeg er 99,9% sikker i min sak. Da pappan ikke var spesielt villig til å ta dette opp bestemte jeg meg for å sette foten ned. Ikke noe Playstatoin eller data før de forteller sannheten. Nå er de dritsure på meg men det kan jeg ikke bry meg om. Jeg ser det som heller usannsynlig at naboens barn har sneket seg ut for å pyrre på garasjen og den andre naboen med barn bor 3 km unna..... ville nok sett han dersom han hadde kommet opp på gården...

Det er ikke alltid enkelt å være "stemor" når pappan forguder sine engler små.....og tror på alt de sier uten å blinke.

Da jeg i går spurte om han hadde tenkt å ta det opp sa han bare at ja,men det gjorde jeg jo i går. Hvorpå jeg sier at jeg tror de lyver, og han bli sur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Hva med å vise barna konsekvens av handling. (stygt å bruke andres tragedier, men...). Hva med å vise de en branntomt?? Og fortelle litt om hva de som bodde der må igjennom. Sett det på spissen.

(jada, vet det er skremselspropaganda, men vil tro det kan gi en vekker)

Og nei, jeg synes i allefall dette var bevis nok på at barn på 12 IKKE er store nok til å drive med lighter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm, det jeg tenker på her er - Hva hvis det faktisk ikke er de som har gjort det.

Jeg er ikke en av de som sier " mitt barn gjør aldri noe galt" bare så det er sagt- men jeg har opplevd å gi barnet mitt skylden for noe hun ikke hadde gjort og det var helt forferdelig :(

jeg mener også at handlinger skal ha sin straff, men ikke hvis man ikke er 150% sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen min sier meg at det er vår eldste. Han ble en gang avslørt for å ha knust et vindu i ei gammel bu vi hadde utfor huset vårt men som tilhørte naboen. Både naboens barn,en skolekamerat og vår yngste så det og måtte til slutt si at det var han.. Han nektet og pappan trodde på han.

Da vi kom hjem fra jobb den dagen "noen" hadde pyrret på garasjen,var det ikke noe merke. Akkurat da vi var på tur inn døra kommer naboungene opp veien for å høre om våre barn ville være med å stå på ski.Noe de ikke ville.. Naboen og alle ungene dro derfor opp i alpinanlegget og var borte hele kvelden. Etter dette var ingen av demmes barn ute. Og som nevnt tidligere den andre naboen med barn bor 3 km unna.

Sambo var hjemme hele ettermiddagen og kvelden,mens jeg dro på et kurs..fortsatt ingen merker på garasjen....Jeg dro ved ni tiden og var hjemme igjen ca halv elleve. I dette tidsommet hadde altså barna vært ute...og resten av historien vet dere.

Hvor sannsynlig er det da at det er noen andre som har gjort det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ta med deg unga til naboen. Eller ring til faren på nabogården og si at nå er du redd for at deres barn får skylden for noe de kansje ikke har gjort.

Be han ta med barna hjem til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...