Gå til innhold

Pus tør ikke ut!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Burde sikkert ikke kikke noe særlig ut jeg heller, men stoler ikke på at han ikke graver opp blomstene...... Han elsker å sitte i blomsterkassa på utsiden av balkongen, men der har a mor vært flink og planta :) Så nå sitter han stort sett på gulvet uten å gjøre noenting.

Videoannonse
Annonse
Gjest lommerusk
Skrevet

Iiih :biggrin:

Nå gikk jeg nettopp ut med søpla, og tok like gjerne pusa vår under arma og tok med henne ut også, og vet der hva :hoppendeglad:

PUS ER UTE ALENE :hoppendeglad:

ÅH! så godt!

Men nå lurer jeg på om hun vil komme tilbake :tongue:

Ytterdøren står åpen, så jeg regner med hun kommer traskende når hun vil det :hoppe: HappyDay!

Gjest Lille-pus
Skrevet

Så flott :)

Trening og trygghet virker :)

*host* Og så skal jeg gjøre deg nervøs ved å nevne at den farligste tiden for katter er... om natten. Både trafikk og andre rovdyr utgjør en fare...

Men, nå har pus kanskje/sikekrt/antageligvis kommet inn igjen ? :klo:

Gjest lommerusk
Skrevet

Så flott :)

Trening og trygghet virker :)

*host* Og så skal jeg gjøre deg nervøs ved å nevne at den farligste tiden for katter er... om natten. Både trafikk og andre rovdyr utgjør en fare...

Men, nå har pus kanskje/sikekrt/antageligvis kommet inn igjen ? :klo:

Jaa, jeg vet :tristbla:

MEN, hun har kommet hjem :jepp: "Pusa" på ho i ca en time, da jeg gikk ut og tok meg en røyk på verandaen stod hun nede titta opp på meg og var ferdig med å vær ute :biggrin:

Var ganske nervøs for at hun ikke skulle komme inn igjen, så jeg hadde gjort klart matskål og vannskål og et teppe utenfor inngangsdøra som hun skulle ha dersom hun ikke kom inn igjen :ler:

Heldigvis ordna alt seg, pusa har hatt sin første tur ut alenee! :tommelsmil: happyhappy!

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg trenger moralsk støtte nå. Nervevrak av matmor.

I dag ble han med HELE veien ned. Han gikk ut. Ikke redd. Ingenting. Kun nysgjerrig. Vi var vel ute i ca en time sammen. Da mjauet han litt på meg når han kom for langt bort. Og han kom innom for å få kos før han fortsatte videre. Tidligere har han vært så redd at han ikke har villet bli kost på. Det begynte å bli kaldt; så jeg tok han med inn.

Så skulle jeg ned med vasken og handlinger med. Han stelte seg ved ytterdøra og mjauet. Jeg slapp han ut, og jeg fulgte etter. Han fikk helt over til naboen, med gjerde rundt, så jeg satt meg i vinduet og tittet på han. Så var han plutselig borte. Jeg gikk ut og puset på han. Da kom en annen katt, og han tittet frem. Nå finner jeg han ikke :( Og jeg får ikke tak i han. Skal jeg vente? Skal jeg ut og puse? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :sukk:

Skrevet

Huff.. :tristbla: Jeg skjønner at du engster deg ninuska. Nå er jo dette noen timer siden, så det kan jo hende han har kommet allerede. Hvis ikke er det jo slik at han nå har vært ute noen turer allerede, så jeg tror nok han kjenner veien hjem igjen. :) Har du noen mulighet til å ha noe stående åpent slik at han kan komme seg inn i natt? Hvis ikke (eller egentlig uansett) vil jeg på det sterkeste anbefale deg å venne pus til å være inne om natten, og derfor lokke han inn i god tid før dere tar natta. Håper han har dukket opp når jeg skriver dette! :klemmer: til deg!

Skrevet

Jeg fant han igjen, men jeg fikk ikke lokket han inn. Han så meg, mjauet og lot seg klappes, men han ville ikke inn. Måtte bære han inn siden jeg skulle reise. Jeg vet ikke om jeg tør slippe han ut igjen. Jeg var så glad for at han endelig hadde funnet veien ut, men når han ikke vil inn... Han slutter å lystre helt ut. Det er andre gang jeg har endt opp med "feil" katt når jeg har ropt og puset :sukk:

Skrevet

Det var da godt å høre! :) Og så tror jeg nok du bare må tørre å slippe han ut igjen. Jeg ville ha sluppet han ut så tidlig som mulig så han fikk rast fra seg og fått ut noe energi til kvelden kommer, så er det lettere å få han inn igjen da. Dere finner nok ut av det. Men nå har du jo strevd endel for å få pus til å ville være ute, så..

Det er selvfølgelig dumt at han ikke lystrer, men neste gang synes jeg du skal la han være ute en 2-3 timer og så lokke han inn med godbit. Har han en spesiell lyd han kjenner som han forbinder med noe godt? Og hvis ikke han kommer da, så prøver du om et par timer igjen. Han kommer nok til slutt! :)

Skrevet

Da tar jeg meg fri fra universitetet for å prøve igjen. Da har vi hele dagen på oss, og det blir ikke stress å få han inn på kort tid. Jeg er bare redd for at han skal vandre for langt vekk :) Kl tolv blir det ut!

Skrevet (endret)

En liten update: han kom inn av seg selv etter ca 3 timer når jeg kalte på han, med en ny venn :hoppendeglad:

Endret av ninuska_
Skrevet

Kjempebra!! :danse: Kanskje det var den nye vennen som gjorde at han var litt uvillig sist han skulle inn.. :wink:

Skrevet (endret)

Nå er pus ute mens jeg er på skolen! Er det greit å ikke være i nærheten en liten stund? Det var så fint vær. :)

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...