Gjest Bobler Skrevet 9. april 2012 #21 Skrevet 9. april 2012 (endret) Jeg skriver en oppdatering fra utendørs i hagen. Pus går fritt rundt, snuser og titter. Det er ankelhøyt med snø her, men det er varmt av sola, så jeg bar han ut til dørkanten. Han trippet rett ut. Hele veien alene til hagen fra døra! Jeg gikk og satt meg og ventet... og ventet. Til han tittet fram plutselig. Han går rolig rundt uten angstanfall enda. Vært her i ca et kvarter. Jeg sitter på en stein et stykke unna og observerer. Jeg fant ut at det å ha tillit til pus er viktig. Så jeg tok av selen og båndet. Litt redd matmor - men han holder seg i nærheten her. Tror selen ødela for han - at han følte seg ekstra redd for han var bundet. Jippi :hoppe: Så hyggelig å høre! Endret 9. april 2012 av Bobler
ninuska_ Skrevet 9. april 2012 #22 Skrevet 9. april 2012 Fortsatt løping for livet om noen går forbi, men raskere på plass ute på plenen igjen
Skylines Skrevet 9. april 2012 #23 Skrevet 9. april 2012 Min katt var veldig redd de første gangene jeg hadde han ute i bånd, men nå vil han ut hele tiden. Synd, da han er innekatt. Han får dog noen turer i bånd i uka.
ninuska_ Skrevet 11. april 2012 #24 Skrevet 11. april 2012 (endret) Jeg må spørre: Bør jeg vente med å la han være ute alene til han tør å gå inn og ut alene? Han får helt panikk i gangen. Så han vil ikke ut, og han vil ikke nærme seg døra når han er ute med mindre jeg bærer han dit. Lurer på om det er fordi han forbinder gangen med skrekk (med en gang noen går i gangen er det panikk). Men han klarer å finne døra hjem når han blir plassert ved inngangsdøra til hele bygget. Og han stortrives jo ute! Jeg er litt redd han skal bevege seg for langt vekk. Igår prøvde han å gå gjennom gjerdet til naboen og da gikk vi inn Endret 11. april 2012 av ninuska_
Aurora M. Skrevet 11. april 2012 #25 Skrevet 11. april 2012 Jeg ville nok ha ventet til han var helt trygg i ut/inn situasjoenen ninuska. Det er vanskelig for meg å se for meg hvordan det er, men jeg forstår jo at det er en inngang dere deler med flere. Er nok bare øvelse som skal til tror jeg. Jeg bor i blokk i 5 etg. med Pusina som er ute. Jeg tror grunnen til at hun er såpass trygg i gangen er at jeg tok henne med endel ut dit før hun begynte å gå helt ut. Hun fikk trimme i trappene litt (løpe etter en ball el.lign) På den måten ble hun vant, samtidig som hun forbandt det med noe positivt.
ninuska_ Skrevet 11. april 2012 #26 Skrevet 11. april 2012 Jeg ville nok ha ventet til han var helt trygg i ut/inn situasjoenen ninuska. Det er vanskelig for meg å se for meg hvordan det er, men jeg forstår jo at det er en inngang dere deler med flere. Er nok bare øvelse som skal til tror jeg. Jeg bor i blokk i 5 etg. med Pusina som er ute. Jeg tror grunnen til at hun er såpass trygg i gangen er at jeg tok henne med endel ut dit før hun begynte å gå helt ut. Hun fikk trimme i trappene litt (løpe etter en ball el.lign) På den måten ble hun vant, samtidig som hun forbandt det med noe positivt. Så smart tips! Det skal jeg prøve på! Han står og mjauer ved døra vår og hopper for å ta tak i dørhåndtaket, så han skjønner at det er ut, men han hadde aldri gått helt ned alle trappene for å gå ut
Gjest lommerusk Skrevet 12. april 2012 #27 Skrevet 12. april 2012 Jeg skriver en oppdatering fra utendørs i hagen. Pus går fritt rundt, snuser og titter. Det er ankelhøyt med snø her, men det er varmt av sola, så jeg bar han ut til dørkanten. Han trippet rett ut. Hele veien alene til hagen fra døra! Jeg gikk og satt meg og ventet... og ventet. Til han tittet fram plutselig. Han går rolig rundt uten angstanfall enda. Vært her i ca et kvarter. Jeg sitter på en stein et stykke unna og observerer. Jeg fant ut at det å ha tillit til pus er viktig. Så jeg tok av selen og båndet. Litt redd matmor - men han holder seg i nærheten her. Tror selen ødela for han - at han følte seg ekstra redd for han var bundet. Jippi Høres kjempe bra ut! Vår lille puse nekter fremdeles å gå ut. Lengste hun har vært ute er vell ca 2 minutter, da "hilste" hun på en annen pus, gikk rett bort, men deretter pilte inn igjen. Dete tar tid! Hehe
ninuska_ Skrevet 12. april 2012 #28 Skrevet 12. april 2012 Høres kjempe bra ut! Vår lille puse nekter fremdeles å gå ut. Lengste hun har vært ute er vell ca 2 minutter, da "hilste" hun på en annen pus, gikk rett bort, men deretter pilte inn igjen. Dete tar tid! Hehe Ble hun skremt av pusen? Min Mjauer og Mjauer... men han tør ikke gå ned trappene (kun opp mot loftet og på vår etasje) men han innser vel at det er noe der ute. Hadde du på sele på din?
Gjest Doh Skrevet 12. april 2012 #29 Skrevet 12. april 2012 I går var katten min med meg ut på balkongen da jeg skulle plante noen blomster. Fikk helt panikk( og da mener jeg fullstendig panikk) da han hørte ei dame et stykke unna. Lurer på åssen det skal gå når han skal begynne å være ute etter hvert jeg(flytter til rekkehus i sommer). Har en følelse av at han blir 99 prosent innekatt og 1 prosent utekatt. Max
Gjest lommerusk Skrevet 12. april 2012 #30 Skrevet 12. april 2012 Ble hun skremt av pusen? Min Mjauer og Mjauer... men han tør ikke gå ned trappene (kun opp mot loftet og på vår etasje) men han innser vel at det er noe der ute. Hadde du på sele på din? Nei ho ble ikke redd, bare satte seg ved siden av og reiste seg og gikk :gjeiper: Vi bor på loftet vi å! turen opp går kjempe fint, men ned derimot, da må hun bæres eller lokkes med noe godt Har prøvt å ha på henne sele flere ganger, endte i to blodige hender og armer og en stk sinna katte!
Gjest lommerusk Skrevet 12. april 2012 #31 Skrevet 12. april 2012 I går var katten min med meg ut på balkongen da jeg skulle plante noen blomster. Fikk helt panikk( og da mener jeg fullstendig panikk) da han hørte ei dame et stykke unna. Lurer på åssen det skal gå når han skal begynne å være ute etter hvert jeg(flytter til rekkehus i sommer). Har en følelse av at han blir 99 prosent innekatt og 1 prosent utekatt. Max Heheh, vår er en slik en, verandan går fint, men noe annet kommer ikke på tale
ninuska_ Skrevet 12. april 2012 #32 Skrevet 12. april 2012 Da er vi tre. Han forguder verandaen! Verdens konge når han er der ute. Og ja, veien ned er verre enn veien opp! Godt å vite at vi ikke er alene
Gjest lommerusk Skrevet 19. april 2012 #33 Skrevet 19. april 2012 Wuuhu Idag har pus vært ute nesten en HALVTIME Vi var ute og vaska bil idag, og da "tvang" vi med pusen ut for å være sammen med oss i finværet. Var selfølgelig en liten kamp med å få henne til å være ute uten å hoppe over gelenderet for å komme seg inn igjen, men til slutt "løp" hun flat bortover veien og utforska litt og kom fornøyd tilbake Var noen ganger bort med døren og jamra seg for at dette ikke var noe kult, men men Begynner å se lovende ut nå. Så nå har hun vaska av seg ute-floraen og lagt seg i vinduskarmen og sover Kjenner at jeg liker dette! Håper det blir bedre og bedre
ninuska_ Skrevet 19. april 2012 #34 Skrevet 19. april 2012 (endret) Jippi Så gøy å høre! Endret 19. april 2012 av ninuska_
Gjest lommerusk Skrevet 19. april 2012 #35 Skrevet 19. april 2012 Jippi Så gøy å høre! Jaaa! Tror pus var litt fornøyd med seg selv, innerst inne, kanskje Syns det var en litt halvfornøyd pus når hun fikk seg en godbit og kos, men det kan jo også være fordi hun fikk komme inn igjen 1
Minya Skrevet 20. april 2012 #36 Skrevet 20. april 2012 Dørstokkmila er forferdelig lang for katta vår, men når vi bærer henne ut kan hun fint være ute i fem-ti minutter før hun vil inn igjen. Kommer nabokattene opp i hagen, freser hun halvhjertet mot dem og stikker inn med en gang.
Gjest chiki Skrevet 20. april 2012 #37 Skrevet 20. april 2012 Kattene mine vil nesten ikke gå ut på dagtid, men åpner vi døren på kvelden da vil de faktisk ut har vi funnet ut:O de går ofte til døren på dagtid, men springer å gjemmer seg med en gang vi åpner den:p Lot døren stå åpen lenge i går kveld, og de ville ikke komme inn igjen, fant faktisk ikke igjen den ene katten heller. Måtte til slutt gå å legge meg, men satt på alarm etter noen timer. KAtta ville ikke inn igjen, og den andre var fortsatt ikke å se:O De har bare vært ute max 15-20 minutt tidligere før dei vil inn igjen. Da jeg stod opp i dag kl7 så kom de glad og fornøyde med en gang jeg åpnet døren. Skal tro jeg var glad da ja! Trodde aldri jeg kom til å få sove i natt, for er jo redd for pusene mine. Så er spent på om de vil ut nå etterpå, er jo så fint vær ute!
Gjest lommerusk Skrevet 20. april 2012 #38 Skrevet 20. april 2012 Kattene mine vil nesten ikke gå ut på dagtid, men åpner vi døren på kvelden da vil de faktisk ut har vi funnet ut:O de går ofte til døren på dagtid, men springer å gjemmer seg med en gang vi åpner den:p Lot døren stå åpen lenge i går kveld, og de ville ikke komme inn igjen, fant faktisk ikke igjen den ene katten heller. Måtte til slutt gå å legge meg, men satt på alarm etter noen timer. KAtta ville ikke inn igjen, og den andre var fortsatt ikke å se:O De har bare vært ute max 15-20 minutt tidligere før dei vil inn igjen. Da jeg stod opp i dag kl7 så kom de glad og fornøyde med en gang jeg åpnet døren. Skal tro jeg var glad da ja! Trodde aldri jeg kom til å få sove i natt, for er jo redd for pusene mine. Så er spent på om de vil ut nå etterpå, er jo så fint vær ute! Kjenner litt på det samme, at når pusa vår finner ut at det ikke er så ille å være ute at hun forsvinner og jeg sitter igjen med magesår fordi hun ikke kommer hjem Bra at de vil ut da! Du er heldig heheh, her er det fortsatt en kamp å få ut pusen over dørstokken
Gjest Doh Skrevet 20. april 2012 #39 Skrevet 20. april 2012 I kveld løper katten inn og ut på balkongen har vinduet åpent så han kan gjøre som han vil. Kommer inn hver gang jeg kikker ut da. Og når han kommer inn må han hilse og kose litt Kanskje det er håp for at han tør å være litt utekatt etter hvert likevel..
ninuska_ Skrevet 21. april 2012 #40 Skrevet 21. april 2012 (endret) I kveld løper katten inn og ut på balkongen har vinduet åpent så han kan gjøre som han vil. Kommer inn hver gang jeg kikker ut da. Og når han kommer inn må han hilse og kose litt Kanskje det er håp for at han tør å være litt utekatt etter hvert likevel.. Det høres ut som min på verandaen. Med en gang jeg titter ut for å se hva han gjør, så kommer det et "mrrrp" og han kommer løpende for å kose. Så jeg prøver å ikke se ut. På verandaen vil han faktisk sitte alene i flere timer Det er den store verden der ute som ikke er helt ok enda! Jeg tror de alle vil etterhvert! Det er lov å håpe! Endret 21. april 2012 av ninuska_
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå