AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Hvor mye penger i uke bruker dere på tyggegummi/pastiller/lettbrus osv? Jeg bruker kr. 0. Har sluttet helt med sånne ting.. Bra for lommeboka, bra for kroppen:D Sitter på lesesalen og ser(hører) folk rundt meg styrer og tygger på ting konstant. Virker slitsomt å være så avhengig!
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Jeg kjøper endel sukkerfri tyggis og sugetabletter, siden disse øker sputtproduksjonen og dermed er bra for tennene. Dermed forebygger jeg, i stedet for å få hull og måtte gå til tannlegen. Bra for kroppen, bra for lommeboka. 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Jeg kjøper endel sukkerfri tyggis og sugetabletter, siden disse øker sputtproduksjonen og dermed er bra for tennene. Dermed forebygger jeg, i stedet for å få hull og måtte gå til tannlegen. Bra for kroppen, bra for lommeboka. Off topic: Verken kjæresten eller jeg tygger tyggis eller suger på sugetabletter, og ingen av oss har noen gang hatt hull i tennene. Sliter man med munntørrhet er det selvfølgelig en annen sak, men for folk med normal spyttproduksjon er det ikke noe poeng i å gjøre det for å øke spyttproduksjonen. On topic: Null kroner. Kjøper tyggis/pastiller kanskje én gang i kvartalet.
Gjest Tirkes Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Utenom brusen hadde det blitt 20-30 kroner, det går kanskje med en halv pakke dent og en halv pakke tyggis i uka. Inkludert brusen blir det en helt annen sum. -Pepsimax-addict.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 10-30 kr. Er avhengig av sukkerfri tyggegummi.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #8 Skrevet 13. mars 2012 Er det bare tyggis/pastiller/lettbrus som er unødvendinge ting, eller kan det gjelde andre ting også som blader/magasiner, lipgloss eller plastglass o.l? Selv drikker jeg en del kaffedrikker som strengt tatt er unødvendig, men da kan man jo spørre seg om hva som egentlig er nødvendig? Tyggis/pastiller kan jeg ha i evigheter, tar en innimellom om jeg føler at jeg trenger friskere pust, men sitter ikke å gomler pastiller/tyggis, nei Blir jo kanskje en vane å tygge tyggis også, men da er vel røyking hakket verre, og dyrere! 1
Gjest Badabing Skrevet 13. mars 2012 #9 Skrevet 13. mars 2012 Bruker kanskje 200 kr. Ikke på brus, men på Farris. Og pastiller innimellom. Det er så ekstremt tørr luft på jobben at jeg noen ganger må ha noe med smak. Har ikke veldig dårlig samvittighet for pengene jeg bruker på dette. Er ikke avhengig, jeg bare liker Farris bedre enn vann, og det gjør at jeg klarer å drikke mer. Ellers er jeg en person som kunne drukket masse kaffe på jobb og så et glass vann til middag...
challenger Skrevet 13. mars 2012 #10 Skrevet 13. mars 2012 Bruker 1-2 pakker tyggis i uken. Må ha en tyggis etter lunch for å "friske" opp litt. 1
_Aries Skrevet 13. mars 2012 #11 Skrevet 13. mars 2012 Tyggis og brus bruker jeg lite på.. MEN nå som Freia påskeegg er i butikken så bruker jeg jo endel mer, ligger vel på 50-60 kr i uka
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #12 Skrevet 13. mars 2012 Jeg er avhengig av Doc ... Bruker vel ca 40 kr uka. Ellers ingenting, hverken brus eller ukeblader. Litt off topic, men jeg har lagt merke til at mange av dem som ikke har hverken pastiller eller tyggis eller hva nå enni løpet av dagen, ofte har dårlig ånde. På min arbeidsplass har vi 3 av dem, skryter av at de ikke er "avhengig" av noe, og jeg tenker at de skulle ha frisket opp med en pastill eller noe... 1
waco Skrevet 13. mars 2012 #13 Skrevet 13. mars 2012 Jeg bruker null kroner på godteri, tyggis, pastiller og annet sukkertøy. Er en mann på trettifem år og har aldri hatt hull i verken barne eller voksentenner. Faktisk har jeg brukt null kroner på tannlegereginger de siste trettifem årene. Når jeg ser mennesker ha dyre tannlegeregninger så lurer jeg også på hvorfor de slurver så fælt? Og hvorfor kan man alle som har vokst opp med torbjørns egner karius og baktus egentlig være i noe som helst tvil om hvorfor de har dårlige tenner?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #14 Skrevet 13. mars 2012 Off topic: Verken kjæresten eller jeg tygger tyggis eller suger på sugetabletter, og ingen av oss har noen gang hatt hull i tennene. Men så sa jeg da heller aldri at man vil få hull i tennene av å ikke gjøre det, gjorde jeg vel? Jeg syndet mye på tannpussen i tenårene, og har som resultat mange nesten-hull og generelt svake tenner. Dermed gjør jeg det jeg kan for å forebygge at dette utvikler seg videre. Økt Spyttproduksjon betyr jo ikke bare at det blir mer spytt - det blir også mer av stoffene som bidrar til å nøytralisere syren som skader tennene. Det er jo en grunn til at det på generell basis anbefales å enten drikke vann eller tygge noe om man spiser mye sur mat eller drikker mye brus.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #15 Skrevet 13. mars 2012 Kjøper nesten aldri noe med kunstig søtning, kanskje en pakke tyggis i kvartalet eller noe. Men det ryker nok noen kroner på annet ræl, som blader (har kuttet veldig ned, og skal kutte helt ut), drittmat/godteri sånn "i farta" fra jobb til noe annet (skal også kutte veldig ned, må bare planlegge bedre) og FLAX-lodd (har ikke vært storforbruker, men kutter helt ut NÅ). Det har slått meg at man får det tilbudet man fortjener. Det vil si at hvis vi bruker penger på dritt, så er det dritt som tilbys i butikkene. Prøver å omdirigere pengene mine til bedre produkter.
waco Skrevet 13. mars 2012 #16 Skrevet 13. mars 2012 Problemet bunner nok i at mennesker elsker og forbruke og det og kunne sløse litt gjør at fattige føler seg rike.
Chocoholic Skrevet 13. mars 2012 #17 Skrevet 13. mars 2012 jeg bruker veldig mye penger på gomlegreier...jeg går lett gjennom en pakke tyggis til dagen om jeg er på skole og så jobb. Har alltid 5-6 pakker tyggegummi i veska og 1-2 i jakkelommen. Føler meg alltid ufresh uten, spesielt etter lunsj og greier. Jeg er også storforbruker av leppepomader, men fordi jeg også er et luksusdyr ift hudpleie, så koster disse litt... så si 300,- da på det jeg "må" ha
Gjest badeand1 Skrevet 13. mars 2012 #18 Skrevet 13. mars 2012 Jeg er dessverre avhengig av pastiller og tyggis pga dårlig ånde.. =(
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #19 Skrevet 13. mars 2012 Liker ikke pastiller eller brus, så 0,-. Tyggis tar jeg ca en gang om dagen eller sjeldnere. Fant forøvrig billige storpakker på taxfree'en, så jeg har et par sånne i skapet, og de har vel vart i et år eller noe .. Såeh.. en krone i uka kanskje?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #20 Skrevet 14. mars 2012 Jeg er dessverre avhengig av pastiller og tyggis pga dårlig ånde.. =( Spander på deg en time hos tannlegen :-) Det kan være du sliter med tannkjøttet eller har tonsil stones eller noe. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå