Bokalven Skrevet 15. juli 2004 #1001 Skrevet 15. juli 2004 Jeg synes ikke det er noe pes å ikke ha lappen, jeg. Det var annerledes der jeg vokste opp, for der hadde vi bortimot null kollektivtransport (men jeg syklet nesten over alt). Her i Oslo ser jeg ikke behov for bil (selv om sambo har det), kommer meg jo over alt så lett som bare det med bane, trikk, buss etc.
Arkana Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #1006 Skrevet 16. juli 2004 God morgen kverula, lythande, Mylian og lunacia! For et strålende vær, sol og akkurat passe varmt. Og endelig er det ferie! Rar, men veldig god følelse! Samboeren min fikk gjort mye i går, så jeg håper veldig han klarer å rive seg løs til en litt mer normal tid i dag. Hmm, jeg fikk plutselig så utrolig lyst på iskald cola og iskrem. Det er altfor farlig med butikk 10 skritt fra døra.
Arkana Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #1009 Skrevet 16. juli 2004 (endret) Dronning Maud fromasj 1 plate mørk kokesjokolade 5 plater gelatin 5 eggeplommer 5 ss sukker 5 dl kremfløte ½ dl portvin Riv sjokoladen. Legg gelatinen i bløt i kaldt vann noen minutter. Visp eggeplommer og sukker luftig. Visp fløten og bland forsiktig med eggedosisen. Hell vannet fra gelatinen og smelt den i ca ½ dl kokende vann. Tilsett portvinen og rør blandingen forsiktig inn i kremen. Legg formasj og sjokolade lagvis i en glassbolle. Sett kaldt i minst 2 timer, eller helst natten over. Appelsinfromasj (4 pers.) 4 store appelsiner 6 plater gelatin 3 egg 4 ss sukker 2 dl kremfløte Bløt gelatinplatene i kaldt vann i 5-10 minutter. Klem ut det meste vannet og smelt dem i mikrobølgeovn eller i vannbad. Skjær et lokk av appelsinene og hul dem forsiktig ut. Ta godt vare på all saft som renner ut. Skjær fruktkjøttet i små terninger. Visp eggedosis av egg og sukker. Visp fløten stiv og bland den med eggedosis og appelsinkjøtt og -saft. Rør inn gelatinen og fortsett å røre forsiktig til fromasjen begynner å stivne. Fyll den i appelsinskallene og sett dem kaldt så fromasjen stivner helt. Pærefromasj 1 stor boks pærer 3 ss sukker 3 ½ plate gelatin 1 boks fløte 1 ts vaniljesukker Hell saften av pærene. Knus halvparten av pærene og skjær resten i biter, bland i sukker. Bløt opp gelatin i kaldt vann, og løs den så opp i kokende vann. Slå over pærene og rør sammen. Visp fløte til krem og ha sammen med vaniljesukker. Bland det med pærene. Hell i form til det har stivnet. Server med kald eller varm sjokoladesaus. Endret 27. august 2005 av Arkana
Gjest 1111 Skrevet 16. juli 2004 #1010 Skrevet 16. juli 2004 Farlig med butikk like ved døra? riktig har to butikker, begge 2 minutter fra der jeg bor. ikke alltid like lurt
Arkana Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #1011 Skrevet 16. juli 2004 Veldig farlig, vi har to butikker og to kiosker rett utenfor døra omtrent og en Ica bare 3 minutter bort. Det sier seg selv at når lysten på noe godt kommer over en så er det veldig lett å bare smette ut. Hvor ble det av viljestyrken min forresten? :klø:
Arkana Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #1012 Skrevet 16. juli 2004 Skal du reise til Stockholm forresten, eller noe annet sted i sommer?
Gjest 1111 Skrevet 16. juli 2004 #1013 Skrevet 16. juli 2004 Har du fått deg iskrem og cola nå da? har voldsomt lyst på mandariner nå, men det er jo ikke like lett å oppdrive.
Gjest 1111 Skrevet 16. juli 2004 #1014 Skrevet 16. juli 2004 Skal du reise til Stockholm forresten' date= eller noe annet sted i sommer? Jepp. til stockholm torsdag om to uker :D inkl. båttur i luksus-lugar med buffet og spabehandling. *glede meg*
Arkana Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #1015 Skrevet 16. juli 2004 Nei, det kom jo stadig nye og interessante innlegg her så jeg kunne ikke rive meg løs. Men nå skal jeg gå, hadde glemt å kjøpe chili og ost til pizzaen i kveld, så det passer bra. Det blir vel is eller brus da tenker jeg (tror det blir brus, varer lengre og ingen kalorier). Flink jente.
Gjest 1111 Skrevet 16. juli 2004 #1016 Skrevet 16. juli 2004 Ja, det var de kaloriene da spiser knaske-gulrøtter nå jeg, og tror jeg klarer meg bra
Arkana Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #1017 Skrevet 16. juli 2004 Sånn, det var det. Kald brus var veldig godt! Har satt på andre maskinen med klær, vil gjerne ha det unnagjort til vi får besøk i morgen, vil ikke ha klær hengende til tørk da, det ser så rotete ut. Jeg tar vel en omgang med støvsugeren etterhvert, så kan samboeren min vaske gulvet i morgen.
Bokalven Skrevet 16. juli 2004 #1018 Skrevet 16. juli 2004 Nå ble jeg innmari sulten... *går og setter på vann til maiskolbene*
Arkana Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #1019 Skrevet 16. juli 2004 Åh, maiskolber er såååå godt, med masse smør og salt på. Kan spise bare det til middag jeg.
Anbefalte innlegg