Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Sånn, nå står to brett rundstykker til heving. Og jeg har vasket og hengt opp en maskin håndklær/kluter. Halvveis i vasken kom jeg selvsagt på at jeg hadde glemt å ta av sengetøyet som skulle vaskes samtidig. :forvirret: Jaja, får spare det til neste uke. Der kom det sannelig en ørliten regnskur igjen. Merkelig vær i dag, sol og varmt med 1 minutts regn med jevne mellomrom.

Endret av Arkana
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå fikk jeg og lyst til å bake rundstykker. er ikke noe bedre enn varm gjærbakst med brunost på :)

Skrevet

Helt enig, Mylian :D

Har aldri smakt hverken løkringer eller fish&ships.. :grine:

Skrevet (endret)

Ja, det var det jeg visste. De to siste ukene før ferien vår blir hektiske for samboeren min. Han er den eneste igjen på prosjektgruppa (de andre har tatt ferie) og må dermed gjøre alt i tillegg til å ta 8 daglige masetelefoner fra kunden. Så jeg skal være glad om han er hjemme innen 21 hver kveld. :sad: Som om ikke det er nok er muligheten der for at avdelingslederen sier han må flytte avspaseringsuka (uken før ferien vår). Ferien kan de ikke flytte, men avspasering kan de. Det betyr i så tilfelle at jeg må underholde hans foreldre alene. :forvirret::forvirret::forvirret: Bare tanken på å sitte rett opp og ned og se NRK fra 7 om morgenen (det er da de står opp.....) og til sent på kveld gjør meg gal. :sjokk:

Jaja, jeg får vel gå å varme middag til meg selv..... :sad: En ting er sikkert, de 4 ukene ferie han får snart, de er i allefall vel fortjent.

Endret av Arkana
Gjest ¤Chanela¤
Skrevet
Nå fikk jeg og lyst til å bake rundstykker. er ikke noe bedre enn varm gjærbakst med brunost på :)

Nammmmm :sikle: Fikk plutselig et lite blaff av et fint barndomsminne i hodet :)

Blir vel bra når Herr Arkana får ferie?! Du holder det nok ut skal du se :wink:

Klemmer fra Chanela

Skrevet
:klem: Hatt en fin dag Arkana?
Gjest Ethereal
Skrevet

God morgen til deg også, Arkana :-)

Skrevet

Blir vel bra når Herr Arkana får ferie?! Du holder det nok ut skal du se :wink:

Klemmer fra Chanela

Jepp, det blir bra. :-)

Skrevet

God morgen til deg!

:blomst_opp:

Skrevet (endret)

God morgen MarianneE! Eller, god ettermiddag er det da. ;)

Endelig hjemme fra jobb, hadde migrene allerede i det jeg satte meg på T-banen, men jeg tok en paralgin forte straks jeg kom hjem og det er allerede bedre. Min kjære jobber overtid :icon_mad: , så jeg får lage fish and chips til meg selv da. Og jeg som hadde kjøpt peanøtter og brus og den nye appelsinkrokansjokoladen så vi skulle kose oss litt i kveld. Jaja, pusekatten og jeg får kose oss i stedet.

Jeg fikk avskjedsgave i dag fra en av de jeg går til på jobb (siste gang jeg ser henne før jeg slutter), det var veldig koselig. Hun gav meg en bok til påske og nå fikk jeg en juleCD (litt tidlig da), og et veldig fint krystallfat. Følte meg litt brydd og usikker på om jeg har lov til å ta i mot det, men hun sa hun ikke hadde kjøpt det spesielt men hatt det liggende lenge og tenkt at jeg ville sette pris på det. Gave eller ikke, det er veldig koselig å bli satt pris på. :)

Mamma har en del bonuspoeng hos SAS som går ut i august, og broren min skal antageligvis bruke dem og komme på besøk til oss i sommer. :hoppe: Det blir gøy. Har ikke sett ham siden Pappa døde i påsken. Han drar kanskje til Afghanistan til høsten. Han har ikke signert noen kontrakt enda, så kanskje jeg klarer å overtale ham til å forandre mening.

Endret av Arkana
Skrevet

Håper du får en fin kveld da sammen pusen din :wink:

Skrevet

Heisann.

Stikker nok en gang hodet inn mellom dagboksidene dine i leting etter gode middagsforslag og med en stor hilsen til eieren av kokeboka :wink:

Håper du får en fortsatt herlig dag, med både sol og sommer :)

:klem:

Skrevet

God morgen til deg idag og (eller kanskje ettermiddag når du leser dette?)!

Så koselig gave du fikk da!

Hyggelig og ha slike som tydelig setter pris på den du er og det du gjør!

Håper dagen din er/blir fin, og at du ikke få noe mer migrene idag!

:klem2:

Skrevet

Stikker innom for å ønske deg en god uke før jeg drar på hytta :vinke::klem:

Skrevet

God morgen Kelsey, Betty, MarianneE og Mylian!

Veldig koselig med gave da, ikke for gavens del, men som sagt fordi man blir satt pris på. Migrenen forsvant helt ganske så straks etter å ha tatt paralgin forte, og det er godt. Herlig å slippe en helt ødelagt kveld.

Ha en riktig fin tur da Mylian!

Samboeren min sa i dag at hvis han jobbet ekstra hele denne uken kunne han kanskje ta det mer med ro neste uke. Veldig kjipt at han må jobbe overtid til tross for at han har sagt nei til det, og dermed spare opp mer avspasering slik at han kan ta gammel avspasering før ferien. :-? (hvis noen forstod det der).

Jeg sov helt til 13 i dag!!! Fikk helt sjokk da jeg våknet og så på klokka. Jeg kommer aldri til å få sove i kveld.

Pashmina er forresten rett under 40 flasker nå! Jeg fikk ingenting nytt ved 30 flasker, så det er vel ingenting ved 40 heller tenker jeg. Jaja, tid for frokost.

Gjest ¤Chanela¤
Skrevet

Sov og kos deg mens du kan :sjarmor: Fin dag videre!

Stor klem fra ¤Chanela¤

Skrevet

Og en fin dag ønskes deg også ¤Chanela¤.

Skrevet (endret)

Amerikanske pannekaker

300 g mel

4 ss sukker

1 ss melis

4 ts bakepulver

1 ts salt

1 ss sitronskall (revet)

7 ss matolje

2,5 dl kjernemelk (evt 30 g yoghurt blandet med 1 dl melk, eller skummet kulturmelk)

2 dl melk

2 egg

Bruk en svært liten panne. Har du bare en stor panne, tar du enten et lite dl mål eller en stor øse, slik at du kan lage små klatter i pannen. Husk at amerikanske pannekaker er tykke! Spises med masse sirup og evt en klatt smør.

Arepa - maispannekaker fra Colombia

1 kopp hvetemel

½ kopp revet ost

3 ss smeltet smør

¼ ts salt

¾ kopp kokende vann

1 kopp maiskorn

Bland ost, smør og salt i en stor bolle. Rør inn melet. Bland inn mais og hell på nok vann til en tykk røre. La svelle minst 10 minutter. Stek gylne i panne og server varme/lune med bananskiver, honning eller lønnesirup. Gjerne hakkede peanøtter også.

Bananpannekaker (10-20 stk)

4 egg

2 ss sukker

litt salt

1,5 dl matfløte

1 ss sitronsaft

3 dl hvetemel

1 ts bakepulver

½ ts kardemomme

2 modne bananer

Del tre av eggene og ha hvitene i en bolle. Visp ett helt egg og tre eggeplommer, sukker og salt til luftig eggedosis. Tilsett fløte og sitron. Sikt i mel, bakepulver og kardemomme. Stivpisk eggehvitene. Rør ned i pannekakerøren i flere omganger. Skjær banan i små terninger og vend i. Stek små, lubne pannekaker, lag dem på størrelse med en cd. Servér lune med sirup og/eller is.

Endret av Arkana
Skrevet

Pannekakeoppskrifter jo :sikle:

Laget "norske" pannekaker til ungene her om dagen, og de syntes det var sååååå godt. Samme gjelder når jeg lager vafler, har ikke tall på hvor mange de kan spise da. Og det er nesten et under, kresne som de er.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...