Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du lagt deg ennå? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen!

Skrevet

God morgen lunacia og Fisken! :vinke:

Så var det atter en ny dag. Samboeren min dro som vanlig halv åtte, og en halv time senere kommer han inn døren og sa han hadde akkurat gått inn dørene på jobb da han husket at han hadde glemt laptop'en hjemme. :ler: Alltid er det noe, som oftest brillene, men vanligvis husker han det før han har nådd ytterdøra.

Ganske fint vær i Oslo i dag. Sol, men det kom en bitteliten regnskur nettopp nå. Er sulten og har lyst på frokost. Men den nærmeste butikken, 10 skritt utenfor døra, er stengt i to uker for oppussing, og jeg gidder ikke gå til den andre, 5 minutter unna (jepp, jeg er lat). Jeg har lyst på cottage cheese med bringebærsyltetøy (cottage cheese er uspiselig annet enn når det druknes i syltetøy, da er det nam!), og det har vi heldigvis. Og etter alt snakket om rundstykker lurer jeg på om jeg skal bake det. Svigers kommer om to uker, så det hadde kanskje vært fint å ha et lite lager i fryseren.

Skrevet

Jøss, du får ned de hvite greiene? hadde nok måtte dynket og rørt så mye at det ble syltetøy med en smak av cottage cheese :wink:

Skrevet

Mornings Mylian.

Jepp, jeg klarer å spise cottage cheese, men som sagt kun druknet i syltetøy (må være bringebær), da er det faktisk godt. Ellers er det blæh.... :-? Hjelper ikke at det er sunt.

Skrevet

Kjedelig å spise sunn mat som ikke smaker noe godt. sånn har jeg det med skalldyr og fisk. er nok sunt, men vanvittig kjedelig å spise (foruten fiskepinner, fish&chips og andre "kreative" måter å tilberede fisk på) :ler:

Skrevet

Ja, enig. Skalldyr klarer jeg bare ikke. og fisk er jeg utrolig sær på. Jeg spiser kun torsk eller laks, og det må være tilberedt på ytterst få måter. Fiskepinner er godt, men bare hvis det er Findus frityrtorsk (selvsagt den dyreste :roll:). Fish and chips er nydelig, vanlig torskefilet dyppet i røre og frityrstekt server med chips og tartarsaus. *slurp*

Skrevet

Det er mye sukker i syltetøy, så cottage cheese dynket i syltetøy er kanskje ikke så sunt? ;)

Skrevet
Det er mye sukker i syltetøy' date=' så cottage cheese dynket i syltetøy er kanskje ikke så sunt? ;)[/quote']

Spørs hvordan syltetøy du velger :wink: finnes sukkerfritt syltetøy :kul:

Skrevet
Ja' date= enig. Skalldyr klarer jeg bare ikke. og fisk er jeg utrolig sær på. Jeg spiser kun torsk eller laks, og det må være tilberedt på ytterst få måter. Fiskepinner er godt, men bare hvis det er Findus frityrtorsk (selvsagt den dyreste :roll:). Fish and chips er nydelig, vanlig torskefilet dyppet i røre og frityrstekt server med chips og tartarsaus. *slurp*

:sikle: Ordentlig fish&chips med tartarsaus kjøpt i england er så nammenam! men er liksom ikke så mye av den sunne fisken igjen da lenger :ler:

Skrevet
Det er mye sukker i syltetøy' date=' så cottage cheese dynket i syltetøy er kanskje ikke så sunt? ;)[/quote']

:ler: Nei, men jeg spiser det fordi det er godt, ikke fordi det er sunt. :wink:

Skrevet

Aha... Vel, jeg kan spare min begeistring uansett, jeg. ;)

Mylian: Fish & Chips skal ikke ha saus! Men chipsen skal være dynket i salt og malteddik!

Skrevet
men er liksom ikke så mye av den sunne fisken igjen da lenger :ler:

:ler: Nei, det har du rett i!

Skrevet
Aha... Vel, jeg kan spare min begeistring uansett, jeg. ;)

Mylian: Fish & Chips skal ikke ha saus! Men chipsen skal være dynket i salt og malteddik!

Tartarsaus OG salt/eddik takk. :sjarmor:

Skrevet

Litt saus, men ikke for mye. gjerne servert med ketchup til også :sikle: savner england! (for mye stress å lage sånt hjemme, dessuten har jeg ikke frityrkoker)

Skrevet

Vi har frityrkoker, mye godt som lages i den. Bare synd at fish og chips setter fiskesmak på oljen, så jeg må alltid bytte olje etter å ha spist det. Mmmm, fikk så lyst på det nå, i dag skal vi ha restene fra gårdagens kyllinggryte, men i morgen tror jeg sannelig vi må lage fish and chips. :sikle:

Skrevet

Har lyst på en sånn frityrkoker. selv om jeg tror jeg vil lage altfor mye usunn mat da :ler: som smulteringer, vårruller, fish&chips, pomme frites, frityrstekt kylling og svinekjøtt... :wow:

Skrevet

Og løkringer :wow: Det er min favoritt for tiden.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...