søndagsengel? Skrevet 4. april 2006 #4241 Skrevet 4. april 2006 Hei du! Lenge siden jeg har vært innom for å spørre om oppskrifter, men nå lurer jeg på om du har noen oppskrifter med tunfisk (fra boks) i oppskriftdatabasen din?
Arkana Skrevet 4. april 2006 Forfatter #4242 Skrevet 4. april 2006 Hei du! Lenge siden jeg har vært innom for å spørre om oppskrifter, men nå lurer jeg på om du har noen oppskrifter med tunfisk (fra boks) i oppskriftdatabasen din? ← Det har jeg vet du, men jeg har ikke prøvd noen av disse siden jeg ikke er spesielt glad i tunfisk. Dansk tunfiskterte 100 g smør 125 g hvetemel 50 g revet ost ½ ts grovt salt 185 g tunfisk i vann ½ purre i tynne ringer 3 dl vann ½ ts grovt salt 50 g revet ost 2 egg 1,5 dl crème fraîche 2 ts hvetemel 1 ts tørket basilikum 1 ts grovt salt pepper Smuldre smør i melet. Tilsett ost og salt og bland sammen. Trykk deigen ut i en 22 cm smurt springform. La stå i kjøleskap minst ½ time. Prikk bunnen med gaffel og forstek ved 200 grader i ca 10 minutter. Sil av tunfisken. Forvell purren i lettsaltet vann ca 2 minutter. Bland ost, egg, crème fraîche, mel, basilikum, salt og pepper. Vend tunfisken i blandingen og fordel i forstekt bunn. Stek ved 200 grader i ca 30 minutter, midt i ovnen. Lasagne med tunfisk, squash og purre (4 pers.) 250 g hermetisk tunfisk i vann 100 g lasagneplater 1 løk 400 g hermetiske tomater 2 ss tomatpuré 2 hvitløksfedd 1 purre 2 squash 1 ts oregano 100 g revet ost salt/pepper 30 g hvetemel 3 dl melk 1 ts sennep 1 ts salt pepper Hakk løk, tomater, hvitløk og purre. Del squashen på langs og finsnitt den. Fres løk, hvitløk og purre noen minutter i litt olje. Tilsett tomater, tomatpuré, squash og oregano. Kok opp og la småkoke under lokk ca 15 minutter. Pisk mel og melk sammen og kok opp til en tykk saus. Smak til med sennep, salt og pepper. Rør tunfisk og krydder sammen med tomatsausen. Legg tunfisk. Lasagneplater og hvit saus lagvis i en ildfast form. Avslutt med revet ost. Stek ved 190 grader i 35 minutter. Tunfisk- og paprikasaus til pasta (4 pers.) 2 røde paprika 1 finhakket løk 2 knuste hvitløksfedd 1 boks hermetiske tomater ½ ts sukker 370 g hermetisk tunfisk, flaket ¼ kopp strimlet basilikum Del paprika i fire, grill til skinnet er svart og pakk i plast 5 minutter. Dra av skinnet. Stek løk og hvitløk mykt. Bland paprika, løk, tomater og sukker sammen i hurtigmikser. Ha i en kjele og tilsett tunfisk og basilikum, varm opp.
Arkana Skrevet 5. april 2006 Forfatter #4243 Skrevet 5. april 2006 Da var påskeferien i gang for vår der. Om en times tid, etter en kjapp frokost og siste pakking, kjører vi av gårde til Stavanger. Jeg slipper heldigvis KG-abstinenser siden vi tar med den bærbare PC'en. Kommer til å savne pusekatten, men hun blir tatt godt vare på av den snille nabodamen.
Sniglå Skrevet 5. april 2006 #4244 Skrevet 5. april 2006 God tuuur! Hilse til alle kjente! kanskje vi går forbi hverandre på kvadrat på fredag?
søndagsengel? Skrevet 5. april 2006 #4245 Skrevet 5. april 2006 Takk for oppskriftene! De skal prøves ut! God tur til Stavanger! Håper dere får det koselig, og at det går bedre med svigermoren din!
Arkana Skrevet 5. april 2006 Forfatter #4246 Skrevet 5. april 2006 kanskje vi går forbi hverandre på kvadrat på fredag? ← I'll be there!
Arkana Skrevet 5. april 2006 Forfatter #4247 Skrevet 5. april 2006 Da var vi vel plassert i Stavanger. Svigers har stekt pizza til oss til kvelds og det er deilig å slappe av etter en lang kjøretur. Jeg kjørte vel 95% av veien, og det gikk forbausende raskt. Vi pratet og lo om alt mulig og spurte hverandre om hovedsteder rundt om i verden og sang med til musikken i bakgrunnen.
Gjest LoisLane Skrevet 5. april 2006 #4248 Skrevet 5. april 2006 Det hørtes koselig ut! Jeg er så glad i lange bilturer. Hvordan er det i Stavanger? Vårlig?
Arkana Skrevet 5. april 2006 Forfatter #4249 Skrevet 5. april 2006 Hvordan er det i Stavanger? Vårlig? ← Kaldt! Men det er kanskje bedre på dagtid, kl var jo 21 da vi kom hit, så vi tittet ikke så veldig på været eller omgivelsene. Det var overraskende mye sne på sørlandet da, mye mer enn i Oslo.
Arkana Skrevet 6. april 2006 Forfatter #4250 Skrevet 6. april 2006 I dag sov vi lenge, spiste frokost og tok en tur ut for å handle litt. Måtte ha litt blader, kryssord og slikt (blir mye sofasitting) og sofasnop. I morgen eller lørdag kveld blir det vel besøk hos storebroren, det blir koselig (og kona hans baker alltid masse når de får besøk) . Ellers skjer det ingenting her, det er kaldt og regner, ikke akkurat det vårlige været jeg hadde håpet på. (Men, regn i Stavanger er vel ikke akkurat noen nyhet. )
Arkana Skrevet 7. april 2006 Forfatter #4251 Skrevet 7. april 2006 Fremdeles kaldt og surt i Stavanger, kjedelig, men sånn er det bare. Har sovet veldig godt i natt, løst masse kryssord og lest ferdig en bok (And Then There Were None) og er halvferdig med "Never Let Me Go" (anbefales!). Det blir visst ingen besøk til storebroren i løpet av helga, de drar på hyttetur i helga. Istedet kom de hit i går kveld og vi spilte litt kortspill og Carcassonne med ungene og pratet om når de kommer til oss i mai og slikt. Og niesen til samboeren min hadde sydd en eggevarmer formet som en kylling til meg, så koselig. Det er ganske tydelig at svigermor er syk, hun er overhodet ikke seg selv. Hun spiser nesten ikke, og er fremdeles plaget med mye kvalme og diaré. Det er svigerfar som lager middag og ordner i huset nå, hun vil helst bare sitte i stolen sin og slappe av og er tydelig redusert. Hun orker knapt røyke (noe som jeg i allefall synes er svært positivt, både for oss og henne). Neste uke får hun svar på om hun får komme til Radiumhospitalet. Det håper vi selvsagt, siden hun da har oss i nærheten. Alternativet er Haukeland, og selv om det er nærmere geografisk sett, kjenner de jo ingen der og ville nok vært mer ensomme.
Gjest -eline- Skrevet 7. april 2006 #4252 Skrevet 7. april 2006 Ha en riktig GOD PÅSKE!!! Kos deg masse i ferien, saa faar man krysse fingre for at svigermoren din kommer inn paa Radiumhospitalet, er jo mye bedre at hun har noen i naerheten midt oppi dette!
Arkana Skrevet 7. april 2006 Forfatter #4253 Skrevet 7. april 2006 God påske -eline-! Skal du hjem til Norge og kjæresten i påsken?
Gjest -eline- Skrevet 7. april 2006 #4254 Skrevet 7. april 2006 Japp, drar til kjæresten på mandag jeg. Heldigvis så bestilte jeg billetter med Norwegian slik at jeg er sikker på at jeg faktisk kommer meg hjem... Gleder meg supermasse!! ...godt med litt påfyll av norsk luft...og annet
Arkana Skrevet 8. april 2006 Forfatter #4255 Skrevet 8. april 2006 Det høres herlig ut -eline-. Håper du får en flott norsk påske. I dag våknet vi til....sne! I Stavanger. Jaja, en kjærkommen forandring fra regnet. I dag har vi heller ikke så mange planer. Skal spise frokost snart, kanskje ut en tur, så blir det lasagne til middag (jeg skal hjelpe svigerfar siden svigermor ikke orker å lage mat for tiden) og nok en rolig kveld i sofaen. I morgen, etter middag, kjører vi hjem igjen. Savner pusekatten min!
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #4256 Skrevet 8. april 2006 Jeg har fått låne Uteliv av venninnen til søsteren min, også kom Forretningsliv i posten i dag!!! Så har avinstallert alt nå (men lagret alle downloads) og skal legge inn alt på nytt!
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #4257 Skrevet 8. april 2006 Jeg har fått låne Uteliv av venninnen til søsteren min, også kom Forretningsliv i posten i dag!!! Så har avinstallert alt nå (men lagret alle downloads) og skal legge inn alt på nytt! ← Det var ikkeno sjakktrekk å avintallere... Nå vil ikke den første CD-en lese!!!
Arkana Skrevet 8. april 2006 Forfatter #4258 Skrevet 8. april 2006 Så kjedelig at ting ikke virker da, hvorfor det tro? :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #4259 Skrevet 8. april 2006 Fikk det til etterhvert Har nå alle exp. packene inne, men var jo ikke sååååå mye gøy... Nå skal jeg få inn alle downloadsene... Kan jo bli et spennende prosjekt. Er grusomt mange filer, og jeg aner ikke hva som er hva... :klø:
Arkana Skrevet 9. april 2006 Forfatter #4260 Skrevet 9. april 2006 Synes expansion packs'ene var ganske bra, men vanskelig å kombinere familieliv og forretningsliv. Når jeg hadde en forretning brukte jeg istedet juksekoder for å holde formen til sjefen oppe og han/hun dro aldri hjem til familien, så det blir nok enten eller. Hva som er hva av nedlastinger er vel ikke så nøye, er det vel? Alt går jo i samme folder uansett.
Fremhevede innlegg