Arkana Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #4121 Skrevet 21. februar 2006 Her er en fin side med nydelige bilder av Lincoln.
Saeria Skrevet 21. februar 2006 #4122 Skrevet 21. februar 2006 *drømme seg bort* det er så utrolig mange flotte småbyer og landsbyer i Storbritannia. Jeg håper jeg og sambo en dag flytter dit. Om enn bare for noen år. Men da blir det i såfall til Liverpoolområdet, sånn at han kan få sesongkort på Anfield!
Arkana Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #4123 Skrevet 21. februar 2006 *drømme seg bort* det er så utrolig mange flotte småbyer og landsbyer i Storbritannia. Jeg håper jeg og sambo en dag flytter dit. Om enn bare for noen år. Men da blir det i såfall til Liverpoolområdet, sånn at han kan få sesongkort på Anfield! ← Ja, jeg drømmer om en skikkelig rundtur i hele Storbritannia. Ta med bilen på båten til Newcastle, kjøre seg gjennom alle spennende små og store byer, bo på koselige B&B's. England er så grønt og frodig, så mye historie og flotte bygninger, og menneskene er så hyggelige og vennlige.
Gjest -eline- Skrevet 21. februar 2006 #4125 Skrevet 21. februar 2006 Tusen takk! Det ser veldig bra ut ja...Veldig idyllisk! Har ikke lyst til aa gaa paa et megauniversitet, det jeg gaar paa naa er bittelite. Er bare litt over 2000 studenter paa dette campuset, og i byen her bor det bare 30.000, i saa maate saa hoeres det ut som et greit sted: litt stoerre enn her og med de fasilitetene jeg savner (kino feks...), men samtidig ikke kjempestort... Kunne ikke bodd i London! Er endel norske studenter her, men ikke plagsomt, jeg gaar feks ikke i klasse med noen andre, og for min del saa er det greit at jeg ikke hoerer norsk paa hvert gatehjoerne (kunne aldri studert i feks. Brisbane hvor det er egne norske kolonier omtrent...). Og byen ser jo bare herlig ut! Skikkelig sjarmerende, foelelsen jeg faar naar jeg ser bilder derfra minner meg om den jeg fikk da jeg saa bilder herfra... Jeg stoler paa magefoelelsen jeg, den har ofte rett nemlig Jeg ble litt gira naa Jeg haaper jo mest at jeg kommer inn i Norge, men jeg tror det ville vaert mye mer ok aa reise tilbake til UK igjen naar jeg skal vaere et annet sted et aar. Maa liksom laere masse nytt, bli kjent med nye mennesker og laere ting paa en annen maate igjen. Det er jo det som egentlig gjoer at jeg ikke vil vaere her et aar til: jeg tror det ikke blir noen utfordring! Jeg maa lufte dette med kjaeresten i kveld ja, han har jo litt aa si han og... Det er jo stort sett han som faar en time ekstra reisetid... Som forsaavidt ikke er _saa_ ille. (om jeg kommer inn er jo ogsaa en annen sak, men jeg tror naa at jeg har evnene som skal til... ogsaa hjelper det vel til at jeg betaler en haug med ekstra penger!) Takk for alle opplysninger i hvertfall, mulig jeg spoerr og graver litt til etterhvert, kommer litt an paa hva kjaeresten sier og, men har bruker ikke aa vaere negativ av seg saa
Arkana Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #4126 Skrevet 22. februar 2006 Ingenting spesielt som skjer i dag. Samboeren min ringte i sted og sa han blir litt sen. Passer bra at vi skulle ha enkel middag i dag (BLT-sandwich og salat til), så jeg skal straks lage min porsjon og spise middag, er for sulten til å vente til han kommer. I kveld skal jeg se "Øst er øst" på TV2 Zebra, en veldig fin film jeg har sett flere ganger før.
Sniglå Skrevet 22. februar 2006 #4128 Skrevet 22. februar 2006 *knabber samboers porsjon middag og piler ut igjen*
Arkana Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #4129 Skrevet 22. februar 2006 *knabber samboers porsjon middag og piler ut igjen* ← Noe så frekt! Jaja, det er en skalk, tre salatbiter og en fetaostterning igjen på tallerkenen min.
Gjest -eline- Skrevet 22. februar 2006 #4131 Skrevet 22. februar 2006 Kos deg med filmen i kveld da, middagen hørtes veldig god og enkelt ut den, hørtes fristende ut
søndagsengel? Skrevet 23. februar 2006 #4132 Skrevet 23. februar 2006 Endelig hadde jeg tid til å oppdatere meg i dagboka di! Det er så koselig å lese her Lincoln så ut som en kjempekoselig by! Jeg var tre uker i Brixham i Devon da jeg var på språkreise, og den var også veldig liten og kjempekoselig! Minner meg litt om da jeg var liten og lurte på om det var monstre under senga som kunne ta meg. Så hvis jeg hadde vært på do om natten og skulle legge meg igjen kunne jeg aldri gå normalt bort til sengen og legge meg, jeg måtte liksom ta sats et stykke fra sengen og hoppe oppi den så ingen kunne strekke ut ekle armer og ta meg. Det er i grunnen ganske avslappende å bli voksen og ikke trenge å tenke på slikt mer. Men jeg kan fremdeles ikke la en arm eller et ben henge utenfor senga eller over sprekken mellom senga og veggen, selv om jeg vet ingen ligger klar under for å ta meg. ← Kjenner meg helt igjen her
Arkana Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #4133 Skrevet 23. februar 2006 I dag har jeg vasket to maskiner med klær, tørket støv i heeeeele stua og vasket soveromsvinduet. Siden det er vinterferie er det ingen trening for samboeren min denne uken, så jeg får ham hjem til vanlig tid istedet for 21. Og siden han jobbet overtid i går tar han seg fri etter lunsj i morgen. På søndag er det fastelavn, skal lage fastelavnsboller til oss og broren min som kommer på middag. Pusekatten spankulerte nettopp forbi, på vei inn til sengen. Hun sendte meg et søtt lite trøtt blikk og sa mrrr før hun gikk og la seg.
iingvild Skrevet 23. februar 2006 #4134 Skrevet 23. februar 2006 :grine2: Høres ut som du har en fantastisk søt pusekatt, som vet å gjøre de rundt seg oppmerksomme! Super søtt. Kos deg med samboer tidlig hjemme.
Holly Hobbie Skrevet 24. februar 2006 #4135 Skrevet 24. februar 2006 Hei Arkana, oensker deg en god fastelavnssoendag og en fin helg!
Arkana Skrevet 24. februar 2006 Forfatter #4136 Skrevet 24. februar 2006 til iingvild og Popelka. I dag sov jeg til 12, da ringte samboeren min og sa han var på vei hjem fra jobb, så jeg fikk kastet på meg klærne og så kjørte vi og gjorde ukeshandel. På veien kom vi på at nevøen til samboeren min har bursdag i neste uke så etter å ha lempet av varene hjemme kjørte vi og kjøpte gave. Etterpå spiste vi sen lunsj med nystekte rundstykker, bløtkokte egg og godt pålegg. Synes det er så nydelig vær i dag. Selv om det har blitt veldig mildt og det meste av den fine hvite sneen har smeltet (og Oslo igjen er grå og stygg som vanlig om vinteren), så skinner solen fra blå himmel og det er mildt og godt ute. I dag skal jeg bake sjokoladekake, og prøve meg på hjemmelagede kokosboller (kanskje jeg kan overgå Kokosbollefabrikken ). Er litt usikker på om jeg skal orke å bake fastelavnsboller til søndag siden jeg skal bake så mye annet. Vi får se.
Arkana Skrevet 24. februar 2006 Forfatter #4137 Skrevet 24. februar 2006 (endret) Jeg er sååå mett! Har spist deilig kylling, en stor bakt potet med masse godt fyll, to maiskolber og en porsjon salat og dressing til middag. Så har jeg spist et stykke sjokoladekake og to av kokosbollene jeg laget i dag. De ble forresten gode, men likte ikke bunnen på dem. Det ante meg da jeg så oppskriften at jeg ikke ville like dem, men tenkte jeg skulle prøve likevel. Neste gang dropper jeg bunnen helt tenker jeg. Det var veldig vanskelig å få sjokoladetrekket jevnt på, de så rett og slett temmelig hjemmelagede ut da de var ferdige, men de smakte godt så det var i grunnen det viktigste. Endret 24. februar 2006 av Arkana
Arkana Skrevet 24. februar 2006 Forfatter #4139 Skrevet 24. februar 2006 Oppskriften kan jeg jo legge ut, uten bunnen. Startkjeks hadde i grunn vært perfekt som bunn, men de er jo så store. Kanskje Mariekjeks er greit? :klø: 4 eggehviter 100 g sukker 4 plater gelatin 35-50 g kokosmasse 250 g mørk sjokolade tynne, søte kjeks Legg gelatinen i bløt i kaldt vann 10 minutter. Stivpisk eggehvitene, pisk inn sukker. Ta opp gelatinen, klem ut vannet, og smelt gelatinen i vannbad. La gelatinen avkjøle seg litt. Helles i en tynn stråle i eggehviten under pisking. La skummet stå i 5-10 minutter. Sett kjeksene på en plate/brett, og ha ca. 1 ss skum på hver. Smelt sjokoladen i vannbad og la den avkjøle seg litt. Smøres forsiktig med kniv på skummet, og drysses med kokosmasse med en gang før sjokoladen stivner. Settes kaldt.
Saeria Skrevet 24. februar 2006 #4140 Skrevet 24. februar 2006 Er det ikke verre en det? Så for meg DEN svære operasjonen for å lage kokosboller.
Fremhevede innlegg