Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Hvilke morsomme fengende bøker er det du nettopp har lest??

**Alltid på utkikk etter en god bok**  :)

To Bill Bryson-bøker: "Dictionary of Troublesome Words" og "Mother Tongue", "Watching the English" av Kate Fox (disse tre kanskje mest for språkinteresserte, både lærerike og morsomme i ett) og "Stuffed Lives" av Alastair Scott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva var det jeg sa! En halv dag uten internett og så sitter halve KG og venter på de vitale mål.  :ler:

Ja, du hadde så rett, så rett :ler:

Men du, holder du på med mange bøker samtidig? Går du ikke litt i surr da, eller glemmer hva du leste sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, holder du på med mange bøker samtidig? Går du ikke litt i surr da, eller glemmer hva du leste sist?

Tja, det kommer an på hvor ofte jeg veksler. Det hender en bok blir så spennende at jeg vil lese bare den til jeg er ferdig, og hvis det tar for lang tid kan jeg komme litt ut av de andre bøkene, men det pleier å gå bra. Du skjønner, jeg må være i rett humør for de forskjellige bøkene. :ler: Kan ikke lese krim hvis jeg har lyst på en trist bok, og en seriøs bok går ikke hvis jeg har behov for å le litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke lese krim hvis jeg har lyst på en trist bok, og en seriøs bok går ikke hvis jeg har behov for å le litt.

Jaa! Det er så rett! Og folk seier at eg berre er rastlaus og ikkje klarar å bestemma meg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en tendens til å starte på flere bøker... Men nå har det blitt litt mange, så jeg må komme meg i havn med en del av de før jeg starter på enda en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag sov vi til kl 14 (men vi la oss ikke før 4 i natt da). Vi var en snartur i byen og ellers bare slappet av. Vi har sett Kronks New Groove (morsom! Jeg liker tegnefilmer.) mens vi spiste kjempegod hjemmelaget lammetagine med couscous til middag. Så har samboeren min spilt WoW, mens jeg har kost meg i sofaen med (litt for mye) sjokolade og 3 Poirot-episoder jeg ikke hadde sett før.

Jeg ryddet vekk en del ting som lå oppå kommoden på soverommet for et par dager siden, fordi vi skulle komme til vinduet ved siden av og fikse noe. Ikke før var tingene borte før pusetassen fant ut at det var helt ypperlig å ligge oppå den. Ikke bare hadde hun fantastisk utsikt over rommet, men hun hadde også en flott utsikt ut. Jeg hadde ikke hjerte til å fjerne henne derfra, istedet la jeg et teppe oppå så hun riktig kan kose seg (og hun har faktisk ligget der helt siden kun avbrutt av mat- og dopauser samt et par timer i sengen med oss om natten). Så nå er spisebordet fullt av ting som ikke skal være der (rotete :sur:), men til gjengjeld har jeg en lykkelig pus sovende på kommoden. :hjerte:

I morgen kommer broren min på søndagsmiddag. Skal lage lasagne som jeg vet han elsker og har savnet lenge. Vi skal vel se den nye episoden av Gilmore Girls og så håper jeg vi spiller Carcassonne også. Litt hekta ja. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunnen er det rart at hun vil ligge oppå der. For kommoden står på soverommet, rett ved et kaldt vindu. Og vi slår aldri ovnen på der fordi vi liker det kjølig når vi sover. Men hun er en katt etter varme, og sover store deler av vinteren i karmen rett over ovnene i stua så hun er rent glovarm i pelsen. Jeg skjønner meg ikke på henne. :klø:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en pus som liker seg i vinduskarmen. Han har fast plass og eget pledd på kontorpulten hvor han har full oversikt over hva som skjer i hagen. Her sover han også gjerne middagslur og det er ikke noe varme på i rommet. Men han stortrives. :tommel:

Endret av Heidi76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To Bill Bryson-bøker: "Dictionary of Troublesome Words" og "Mother Tongue", "Watching the English" av Kate Fox (disse tre kanskje mest for språkinteresserte, både lærerike og morsomme i ett) og "Stuffed Lives" av Alastair Scott.

Watching the English og Mother Tongue har jeg ogsaa lest, de er bra! Bill Bryson's var morsomst, da. Har du lest Eats, Shoots and Leaves av Lynne Truss? Jeg har ikke lest den men den skal vaere veldig bra (og litt i samme sjanger som de andre spraakboekene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lest Eats, Shoots and Leaves av Lynne Truss? Jeg har ikke lest den men den skal vaere veldig bra (og litt i samme sjanger som de andre spraakboekene).

Ja, den har jeg også lest. Også veldig bra, synes den var bedre enn Watching the English, men ikke så bra som Bill Bryson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er syk i dag, så han er hjemme fra jobb. Vi lå i senga til klokka var 13. Jeg sov, om enn noe stykkevis fordi jeg til stadighet ble vekket av nys og hostekuler, men det gikk greit. Og snuppa sov i enden av senga som vanlig. Etter frokost har vi bare latet oss på sofaen, sett 7th Heaven, og nå skal vi se River Cottage som jeg tok opp i morges. Og i kveld er det jo Frustrerte Fruer og Kongen av Queens. Tror dette blir en særdeles lat, men fin, dag. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stakkar sambo. Håper han blir fort frisk. :klem:

Ja, det er bare en forkjølelse. Tipper han er på jobb igjen i morgen. Han har sovet godt, fått flere doser solhatt og deilig varm sjokolade med krem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til samboeren din. Skal benke meg forran Frustrerte Fruer i kveld jeg også. Bra de er tilbake etter å ha blitt fortrengt av sport forrige tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra de er tilbake etter å ha blitt fortrengt av sport forrige tirsdag!

Ja, jeg blir så :frustrert::sinna::kjempesinna: av at sport alltid skal gå foran alt annet. Det finnes da nok av sportskanaler, kan de ikke la de andre kanalene være i fred. Og snart er det OL også. :sur::sur::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at han mest sannsynlig er i full vigør igjen. Men han har da ei super dame til å ta seg av han. Blir du også litt dullete når sambo er syk? Jeg blir litt hønemor, nemlig. :rodme: Tror han synes det er litt stas da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...