Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er alle julekakene ferdigbakte og i boks. Koselig med julebakst og vi har spist oss temmelig mette på deig og nystekte kaker underveis. Vi har pyntet et nydelig juletre, pyntet litt i resten av huset og spist en rask ujulete middag. Nå skal vi straks spille litt Rummy før vi legger oss. Tenk at det er julaften allerede, tiden går så fort. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var julaften over for denne gang. Et helt år til neste gang. Vi hadde en utrolig koselig dag. Julegrøten smakte godt, koldtbordet var helt nydelig. VI fikk og ga mange flotte gaver, jeg fikk bl.a. en del penger, et kosedyr. masse bøker, et par DVD'er og andre småting. Så satt vi oppe til 3 og spilte Carcassonne og Airport mens vi gomlet konfekt og julekaker.

I dag skal vi ha deilig kalkun med masse godt tilbehør. Gleder meg! I morgen kveld skal vi alle se Narnia på kino, det blir koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal prøve å få sett Narnia i London...

Jeg gleder meg til å se den. Har lest alle bøkene på engelsk og er spent på hvordan de har filmatisert dem. Traileren minnet meg litt om Ringenes Herre og jeg er redd de kanskje har overdrevet litt, men jeg er veldig spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har unngått alt av trailere o. l., som vanlig. Nekter plent å vite noe om en film før jeg ser den. (Boka teller ikke).

Jeg kjøpte bøkene på engelsk da jeg bodde i Wales, så jeg har også lest dem på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går så vi Narnia og den var fantastisk! Den varte i over to og en halv time og jeg tenkte på forhånd at den kanskje ble litt lang, men det var den overhodet ikke. Tiden raste av gårde, det var ikke ett kjedelig øyeblikk, den var rett og slett veldig godt laget. Vi likte den alle sammen, fra Mamma til lillebroren min. Anbefales!

I dag skal vi ikke ut, annet enn for å handle litt melk og slikt som er drukket opp på helligdagene. Det står heller ikke julemat på menyen, istedet skal jeg lage hjemmelaget pizza.

Vi satt oppe til fire i går natt og spilte Airport. Litt vanskelig i grunn, spesielt språkspørsmålene, men veldig gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Long time no see :tunge1:

Ser ut som om du har kosa deg masse i jula, det er godt ;)

Når er skolestart for deg da?

Begynner igjen den 4.jeg... :forvirret: Ferien kunne godt vært et par dager lenger, men pytt pytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når er skolestart for deg da?

Jeg begynner ikke før den 15. januar, så jeg kan kose meg litt til. ;)

Koser du deg hjemme i Sandnes da? Her er det hvit og nydelig jul. Koser meg skikkelig hjemme, men ser fram til å dra hjem på torsdag også. Det er jo egentlig mer hjemme enn dette er.

jjkkkkkkkkkkkkkkjkkkkkkkkkkkk (<-------- liten pusekatt som spankulerte over tastaturet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jjkkkkkkkkkkkkkkjkkkkkkkkkkkk  (<-------- liten pusekatt som spankulerte over tastaturet)

:ler:

Blir som vanlig på godt humør av å besøke deg her inne i matkroken din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var det siste hele dag her. Tiden går så fort, rart at vi skal hjem i morgen allerede. Skulle egentlig truffet en gammel venninne i dag, vi skulle ut og spise. Men jeg får ikke kontakt med henne. Sendte god jul-melding på julaften og spurte når vi skulle treffes, men har ikke hørt noe fra henne. Jaja, egentlig ikke så farlig, for i dag har jeg mest lyst til å være her uansett. Broren min er ute allerede, han er hos en kamerat på foreldrenes årlige 3.juledag-invitere alle vennene over for å spise opp julematen-fest. Ganske smart i grunn.

I morgen skal vi altså hjem, flyet går kl 16. Det betyr at vi rekker innom butikken på veien hjem. Vi kjørte til Gardermoen, foretrekker det framfor flytog eller flybuss. På fredag skal vi ut og bruke pengene vi fikk fra sambos foreldre, vi skal bl.a. kjøpe nye gardiner og puter til stua. Og så må vi handle litt til nyttårshelgen, det blir nok et par avslappende og koselige dager. Synd at samboeren min begynner på jobb på mandag allerede, siden jeg har to uker fri til. Men sånn er nå det. :)

Og så må jeg bare gi en :nissevink: og :klem: til alle dere som har skrevet her i løpet av julen. Jeg ser at dere er her selv om jeg ikke alltid skriver noe tilbake til hver og en av dere. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arkana, lurte på om du hadde oppskrift på noen kjempegode, saftige grovbrød uten sirup...? Ikke altfor grovt ala dansk rugbrød... :ler: Men godt grovt brød!! Kanskje du kan svippe innom min lille verden med oppskriften når du kommer hjem og får tid..? Tenkte jeg kanskje skulle begynne å bake brød selv istedet for å kjøpe.. Men får prøve og se åssen det går først da!! :sjenert:

Håper dere får en grei tur hjem imorra, uten de store forsinkelsene!!

:klem: Nivea

Endret av Nivea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...