Arkana Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #3641 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei pigeonette! Congratulations x 1000 !!! I knew it would go well! Får ikke svar på email'ene mine. Lurer på om dere har et lite problem med serveren ... Klem fra meg ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #3642 Del Skrevet 2. desember 2005 Mmmm, hjemmebakt brød rett fra ovnen med dansk gräddost på er utrolig godt. Det var herlig å sove lenge i dag. Var faktisk overrasket over at jeg våknet rett etter 11, hadde trodd jeg skulle sove lenger enn det. Pusekatten sov ved siden av meg og tittet opp med trøtte øyne. De nye naboene kom og hilste på oss i går kveld. Et ungt par (på min alder) fra sør-amerika. De virket kjempekoselige. Etter at sambo er ferdig fra jobb skal vi ut og handle litt. Skal handle min nest siste julegave (til en venninne, mangler bare sambo) og noe annet smått. Må ha rødvin til middagen i dag, linsevæske, skal fikse noen sko og så skal vi på Ikea og kjøpe en bokhylle til lillebroren til samboeren min. De hadde den ikke på Ikea i Stavanger og den var så billig at med 700 kroner i frakt ble det ganske urimelig, så vi tar den med når vi kjører dit om to uker. Ja, og så er det den vanlige ukeshandelen da. Er nesten ferdig med å planlegge ukemenyen og skrive handleliste. Når jeg tenker meg litt om er det faktisk alltid jeg som bestemmer hva vi spiser. Jeg spør ofte samboeren min om han har noen forslag, men da svarer han alltid teite ting som lungemos og slikt. Så jeg har skjønt at han aller helst ser at jeg tar meg av dette, og at han uansett alltid liker maten jeg lager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 2. desember 2005 #3643 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei!! Jeg kjenner igjen det med hvem som bestemmer hva middagen skal være! Mannen svarer nesten alltid kjøttkaker med ertestuing... Sist jeg spurte sa han faktisk lungemos, og jeg trodde han bare tullet. Men han sa han likte det, og hadde lyst til å smake det igjen, så kanskje jeg skal lage det en dag (har du oppskrift?)? Så får vi se om han virkelig mente det... I såfall blir det nok noe annet til meg... Jeg har laget de kongelige nøttekakene du ga meg oppskrift på. De smaker kjempegodt, men de ble veldig flate, som havreflarn. Skal de være sånn, eller kan jeg ha gjort noe feil? Jeg tredoblet oppskriften, kanskje jeg ikke skulle tredoblet alle ingrediensene? Ha en fin handletur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #3644 Del Skrevet 2. desember 2005 Sist jeg spurte sa han faktisk lungemos, og jeg trodde han bare tullet. Men han sa han likte det, og hadde lyst til å smake det igjen, så kanskje jeg skal lage det en dag (har du oppskrift?)? Så får vi se om han virkelig mente det... I såfall blir det nok noe annet til meg... Jeg har laget de kongelige nøttekakene du ga meg oppskrift på. De smaker kjempegodt, men de ble veldig flate, som havreflarn. Skal de være sånn, eller kan jeg ha gjort noe feil? Jeg tredoblet oppskriften, kanskje jeg ikke skulle tredoblet alle ingrediensene? ← Har ingen oppskrift på lungemos nei. Har aldri spist det selv, og for å være ærlig byr tanken meg imot. Sambo spiste det da han var liten og påstår det er godt. Det er det sikkert da, det er bare navnet jeg ikke helt takler. De kakene skal bli ganske flate, men ikke like flate som havreflarn. De skal ikke være sprø, men litt sånn seige. Det kommer litt an på hvor løs røren var, en fast røre gir litt tykkere kaker. Så du kan kanskje ha litt mer mel i neste gang. Du kan evt korte ned steketiden litt. Tredobling av oppskriften skal i allefall ikke gjøre noen forskjell, det gjør jeg stort sett hver gang fordi de er så gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. desember 2005 #3645 Del Skrevet 2. desember 2005 Lungemos er faktisk godt. Tro det eller ei! Jeg vet det ser ganske så uappetittelig ut da. Gilde sin var god før, men det er den desverre ikke nå lenger. Husker godt lungemosmiddagene da jeg var liten. De ble servert med poteter, flatbrød og smør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 2. desember 2005 #3646 Del Skrevet 2. desember 2005 Lungemos har jeg spist en gang som liten, og det var en gang for mye! Det er rett og slett uappetittelig. Men du - trodde graddost var svensk, jeg? gradde (kan ikke skrive med fancy tegn) betyr jo floete paa svensk. Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #3647 Del Skrevet 2. desember 2005 Men du - trodde graddost var svensk, jeg? gradde (kan ikke skrive med fancy tegn) betyr jo floete paa svensk. ← Ja, det trodde jeg også. Men de selger altså noe som heter dansk gräddost, og den er mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 3. desember 2005 #3648 Del Skrevet 3. desember 2005 De kakene skal bli ganske flate, men ikke like flate som havreflarn. De skal ikke være sprø, men litt sånn seige. Det kommer litt an på hvor løs røren var, en fast røre gir litt tykkere kaker. Så du kan kanskje ha litt mer mel i neste gang. Du kan evt korte ned steketiden litt. Tredobling av oppskriften skal i allefall ikke gjøre noen forskjell, det gjør jeg stort sett hver gang fordi de er så gode. ← Da er de sikkert som de skal være Utrolig gode i allefall!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 3. desember 2005 #3649 Del Skrevet 3. desember 2005 Hei Arkana! La inn et lite innlegg her tidligere, men tror du må ha oversett det i mengden svar du får Tenkte jeg skulle få hilst på deg. Leser oppskrifter her stadig vekk, så du ser meg sikkert her i blant. Jeg er student som deg, så jeg synes det er moro å lese det du skriver om studier også Ha en fortsatt flott lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. desember 2005 Forfatter #3650 Del Skrevet 3. desember 2005 Ciara: Har jeg oversett innlegget ditt? *lete* Finner det ikke igjen, beklager veldig, jeg prøver jo å hilse til alle som skriver her. Det var i allefall ikke med vilje. Koselig at du stikker innom i allefall. Hva er det du studerer? Har du lenge igjen? Jeg begynner å se lyset i enden av tunnelen nå. Så herlig å være ferdig med siste skoleeksamen, nå er det bare avsluttende eksamen igjen og det er en hjemmeeksamen og det er mye mindre stressende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 3. desember 2005 #3651 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg var også kjempe glad i lungemos da jeg var liten. Men det frister nok ikke enormt å smake på det nå nei. Håper du får en fortsatt fin helg Jeg er her å sniker endel innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. desember 2005 #3652 Del Skrevet 3. desember 2005 Lungemos? Blergh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. desember 2005 #3653 Del Skrevet 3. desember 2005 Testa ut Kylling Kiev i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. desember 2005 Forfatter #3654 Del Skrevet 3. desember 2005 Testa ut Kylling Kiev i dag. ← Godt ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 3. desember 2005 #3655 Del Skrevet 3. desember 2005 Heldig du som har juleferie alt, jeg har to uker igjen før min kommer. Ja, ja får bare gjøre det beste ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. desember 2005 Forfatter #3656 Del Skrevet 3. desember 2005 Heldig du som har juleferie alt, jeg har to uker igjen før min kommer. Ja, ja får bare gjøre det beste ut av det. ← Kjedelige greier, men trøst deg med at du i allefall har litt bedre tid til å lese. Og juleferien kommer til deg også, til slutt. Lykke til med eksamenslesing i allefall, vet det er hardt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 4. desember 2005 #3657 Del Skrevet 4. desember 2005 ...og jeg får nok ikke juleferie før 22. desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 4. desember 2005 #3658 Del Skrevet 4. desember 2005 Kjedelige greier, men trøst deg med at du i allefall har litt bedre tid til å lese. Og juleferien kommer til deg også, til slutt. Lykke til med eksamenslesing i allefall, vet det er hardt! ← Nå er det heldigvis ikke så mye lesing for min del da det er en praktisk eksamen og jeg kun trenger å lese på de virkemidlene vi velger å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. desember 2005 #3659 Del Skrevet 4. desember 2005 Ciara: Har jeg oversett innlegget ditt? *lete* Finner det ikke igjen, beklager veldig, jeg prøver jo å hilse til alle som skriver her. Det var i allefall ikke med vilje. Koselig at du stikker innom i allefall. Hva er det du studerer? Har du lenge igjen? Jeg begynner å se lyset i enden av tunnelen nå. Så herlig å være ferdig med siste skoleeksamen, nå er det bare avsluttende eksamen igjen og det er en hjemmeeksamen og det er mye mindre stressende. ← Hei Arkana! Jeg tror selvfølgelig ikke du overså meg med vilje, da Du får jo tonnevis med svar, så at du går i surr forstår jeg godt Det var ikke noe viktig jeg skrev heller, og det er en stund siden - tror det var en kattekommentar. Jeg har katt selv, så synes det er moro å lese om alle som har et like sprøtt forhold til katter som jeg har Man behandler dem jo som mennesker, nesten - jeg skravler til dem dagen lang! Jeg studerer allmenn litteraturvitenskap på Blindern og har et år igjen. Så jeg føler vel at jeg begynner å se slutten, jeg også Foretrekker skoleeksamen, men det er vel sånn at man gjerne vil ha det man ikke har? Eksamen uansett er slitsomt... Ha en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. desember 2005 Forfatter #3660 Del Skrevet 4. desember 2005 Jeg skulle ut og kaste søppel i dag, og sannelig har ikke gangen blitt omgjort til en stall i løpet av natten. Jeg teller ikke mindre enn fire julebukker og en julegris utenfor diverse dører, den ene større enn den andre (konkurranse kanskje?). Jaja, vi har den største kransen på døra i allefall. og søndags til lunacia, Ciara og lythande. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg