Arkana Skrevet 31. desember 2004 Forfatter #2201 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Ved midnatt har jeg og min kjære vært forlovet i 3 år. Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 1. januar 2005 #2202 Del Skrevet 1. januar 2005 Gratulerer !! Sambo og jeg hadde vært forlovet i 3 år på julaften, så det er ganske nærty! Håper dere har en fin kveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. januar 2005 Forfatter #2203 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Nyttårsmiddagen var aldeles fortreffelig, hjortesteken mør og god, den hjemmelagede sausen var fyldig og smakfull, hasselbackpotetene sprø utenpå og møre inni, og grønnsakene perfekt kokte. Sjokoladefondanten til dessert var ikke mindre fantastisk. Det var en rolig og koselig kveld, kaldt å stå ute så der ble vi ikke lenge. Vi var i seng rundt kl 3, og sov til 14 begge to. I dag skal vi bare ta det med knusende ro. Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 1. januar 2005 #2204 Del Skrevet 1. januar 2005 Fint at dere koste dere i går da!! :-) Godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. januar 2005 Forfatter #2205 Del Skrevet 1. januar 2005 Fint at dere koste dere i går da!! :-) Godt nyttår! Godt nytt år til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 1. januar 2005 #2206 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg har ikke vært her inne før, og orker ikke lese meg gjennom de mange sidene. Mange! :o Men har jo skjønt at du er den store oppskriftsguruen her inne (har kopiert mange kakeoppskrifter over til et tekstdokument der de ligger til jeg finner på at jeg skal prøve dem ), og lurer litt på den rømmedressingen du nevnte for en dag eller to siden. Er det mulig å få en oppskrift på den? Det er så godt med rømmedressing på pizza, men dyrt å spise på Peppes de gangene man spiser det. Fant en rømmedressing fra Tine på lokalbutikken før, men den er helt borte nå. Så er det mulig å få en oppskrift, tror du? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. januar 2005 Forfatter #2207 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Som nevnt tidligere har sambo vært skikkelig forkjølet siden mandag. Og i morges våknet jeg og var litt uggen i halsen. Så i tillegg til den daglige tran og multivitamin-vanen pøste jeg på med solhatt, blåbærpiller og ekstra C-vitaminer. Jeg slapp unna med kun litt øm hals forrige gang jeg trodde jeg skulle bli forkjølet, og jeg har ikke blitt noe verre i løpet av dagen heldigvis, så kanskje jeg holder den unna denne gangen også. Det passer jo dessuten meget dårlig med en forkjølelse nå, jeg har to eksamener i løpet av de neste 11 dagene. Deretter har jeg litt over en uke fri før neste semester begynner. Det kommer til å bli hektisk, men forhåpentligvis veldig interessant. Jeg holder på å skrive sammendrag av pensum for første eksamen (alt til den andre er heldigvis klart). Skal se en dokumentar om filmingen av Bridget Jones's dagbok, og så er det seng. Nå og da pleier vi å lese høyt for hverandre i senga før vi sovner (eller leser hver for oss), og nå for tiden leser vi alle bøkene om Narnia på engelsk. Jeg var aldri interessert i bøkene som liten, syntes de var kjedelige og umorsomme (akkurat som Mathilda i Roald Dahls bok), men som voksen synes jeg de er fine og spennende, om enn litt barnslige. Pusekatten er helt forelsket i den nye kurven sin. Hun ligger i den hele tiden. Jeg har lenge tenkt på å kjøpe en, men de pleier å koste en del og hun er så ustabil i favorittliggeplass, så jeg hadde ikke lyst til å kaste bort penger på noe hun vil like i 2 dager for så å aldri se på den igjen. Men dette ser ut til å bli en suksess, og jeg skulle ha tatt sjansen før! Den lukter litt rart enda, som nytt sengetøy, og har gitt katten en rar lukt også, men det går vel bort tenker jeg. Vasket det nye stilige sengetøyet vårt i dag, så i morgen får vi innvie det. Skal benytte anledningen til å kaste en masse gammelt sengetøy vi ikke bruker, egentlig trenger vi par to sett. For det ene blir jo vasket mens det andre brukes. Vel, på tide å avslutte utsettelsen av eksamensforberedelser. Back to work. Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. januar 2005 Forfatter #2208 Del Skrevet 1. januar 2005 lurer litt på den rømmedressingen du nevnte for en dag eller to siden. Er det mulig å få en oppskrift på den? Det er så godt med rømmedressing på pizza, men dyrt å spise på Peppes de gangene man spiser det. Fant en rømmedressing fra Tine på lokalbutikken før, men den er helt borte nå. Så er det mulig å få en oppskrift, tror du? :D Joda, den kan du få. :-) Den er kjempegod, bedre enn Peppes. Så vi lager faktisk vår egen selv når vi bestiller pizza fra Peppes. 20 kroner for en ørliten boks (vi spiser i allefall en hel hver når vi har pizza) er blodpris, denne er billig, og veldig veldig god. Det er helt enkelt; et beger lettrømme blandes med 2 ts sukker, 1 ts salt, 1½ ts hvitløkspulver, 1 ts løkpulver, 1½ ts hvit pepper, ½ ts sitronsaft og en hel potte frisk klippet gressløk. La stå i kjøleskapet litt for at smakene får utviklet seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. januar 2005 Forfatter #2209 Del Skrevet 1. januar 2005 Og mens vi er inne på rømmedressing. For et par måneder siden bestemte vi oss for å prøve pizzaen fra det nærmeste pizzastedet. Vanligvis bestiller vi pizza bare fra Peppes, fordi vi synes de er best, men nå skulle vi prøve noe nytt. Vi bestilte rømmedressingen deres samtidig (vanligvis lager vi vår egen da, men dette var sent på kvelden og butikkene var stengt, og vi manglet viktige ingredienser). Vi hadde vel ikke kommet lenger enn til vår første bit da vi så på hverandre med en merkelig mine og syntes dette smakte litt rart. Jeg skjønte raskt at en av ingrediensene i rømmedressingen var estragon! :hår: :o Estragon er et ganske spesielt krydder, med en ganske spesiell smak, som de hadde brukt rikelig i en dressing til pizza. Det er vel unødvendig å si at den kommer vi ikke til å spise igjen. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 2. januar 2005 #2210 Del Skrevet 2. januar 2005 Det er helt enkelt; et beger lettrømme blandes med 2 ts sukker, 1 ts salt, 1½ ts hvitløkspulver, 1 ts løkpulver, 1½ ts hvit pepper, ½ ts sitronsaft og en hel potte frisk klippet gressløk. La stå i kjøleskapet litt for at smakene får utviklet seg. Namnam... Denne skal jeg også skrive ned og bruke på pizzaen til i morgen. :-) Takk skal du ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 2. januar 2005 #2211 Del Skrevet 2. januar 2005 Takk! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. januar 2005 Forfatter #2212 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Da var det på tide å finne fram den vanlige avataren. Julen er over for denne gang. Litt vemodig egentlig, for julen er så koselig og stemningsfull. Det blir hardt å gå tilbake til studier etter juleferien, særlig når den starter med to eksamener. Har vasket 6 maskiner med tøy, det blir gjerne mye når man er bortreist. Føler jeg ikke har gjort annet denne helga enn å sortere, vaske (eh, dytte inn i maskinen...) og henge opp klær. Har ikke spist særlig frokost i dag heller. Våknet kl 14 av at en liten pus satt på ryggen min, hun mente visst vi hadde sovet evig nok nå. Et glass appelsinjuice (med solhatt i), vitamintabletter, tran, to blåbærtabletter og to glass Sjokomelk er det eneste jeg har fått i meg til nå. Ingen forskjell i forkjølelsen fra i går, hoster kanskje litt mindre og halsen har blitt litt bedre utover dagen. Det er bra. Jeg klarer å holde det verste unna. Kjenner jeg er sulten, biffen ligger til temperering på kjøkkenbenken, tror jeg skal begynne å lage mat snart. Biff med peppersaus (rafinesse peppersauce heter den, kjempegod), pommes noisettes, asparges, babygulrøtter, hjemmelagede friterte løkringer og hjemmelaget champignonstuing (kun til sambo, jeg liker ikke konsistensen på sopp) er tilbehøret. Lurer på om jeg skal lage dessert også, kanskje vispe sammen en rask sjokolademousse? Vi har en del fløte vi burde bruke opp. Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #2213 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) I dag føler jeg meg ikke helt bra. Jeg har ikke vondt i halsen lenger og hosten er så godt som borte, men jeg er blitt litt snufsete og tung i hodet. Det hjelper selvsagt ikke at jeg ikke fikk særlig søvn i natt. Så Dolores Claiborne og fikk ikke sove før 3, og så stod jeg opp 08.30. Jeg må være flink student de nærmeste dagene, eksamen på fredag (og neste onsdag), så jeg har ikke råd til å sove lenge. Har tatt en paracet og spist en baguette med ost, skinke, purre og majones (varmet i microen), og det var godt. Hjalp faktisk litt bare å få i seg mat. Og jeg var en tur på butikken først, og litt frisk luft gjorde susen. Har kjøpt Kleenex balsam papirlommetørklær. Jeg har enda forkjølelsen i desember for to år siden friskt i minne. Jeg tenkte at det kunne da ikke være nødvendig å kjøpe slike fancy papirlommetørklær, så jeg holdt meg til de vanlige myke. Resultatet ble en vanvittig sår og knallrød nese som flasset av og det var direkte flaut å komme på jobb (kunne ikke akkurat holde meg hjemme av skjønnhetsmessige årsaker). Så nå har jeg lært, bare det beste er godt nok. Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #2214 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) I skapet ligger potetgull med salt, potetgull med paprika, pringles med spansk pepper, tortilla chips, peanøtter, fazer mint, ferrero rocher og risbrød. I kjøleskapet har vi iskald cola, grape soda og sprite. Gjett hvem som er fristet nå...... Snop så tidlig på dagen går vel ikke an, eller? :klø: Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #2215 Del Skrevet 3. januar 2005 Den kom visst to ganger. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #2216 Del Skrevet 3. januar 2005 Tre ganger. :oops: :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. januar 2005 Forfatter #2217 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Enda en natt uten særlig søvn. Nesa er potte tett så jeg måtte puste med munnen i natt, og våknet dermed jevnlig av tørr munn og måtte drikke litt. Feber har jeg også, men har tatt en paracet så jeg føler meg mye bedre. Jeg burde dra på en oppsummeringsforelesning i dag, men frykter at jeg blir sittende å hoste, nyse og snufse hele tiden og det er ikke noe godt. Jeg kunne trenge å sove, men jeg har ikke råd til det, jeg må lese. Hvorfor måtte jeg bli syk rett før eksamen? Endret 31. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 4. januar 2005 #2218 Del Skrevet 4. januar 2005 Beskrivelsen din høres akkurat ut som meg!! God bedring!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. januar 2005 Forfatter #2219 Del Skrevet 4. januar 2005 Huff, vi får håpe det går bra med oss søndagsengel. Jeg måtte bare unne meg en times dupp på sofaen. Det gjorde veldig godt. Jeg var helt utslitt, hadde vel bare sovet 3-4 timer i natt, kanskje toppen en halv time sammenhengende. Jeg har ikke spist noe i dag heller, drukket mye da, så jeg føler meg ikke sulten. Jeg dropper forelesningen (den spiser jo av lesetiden min) og har heller sendt en mail til en av foreleserne om å gi meg litt informasjon om eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti Skrevet 4. januar 2005 #2220 Del Skrevet 4. januar 2005 God bedring til deg! Jeg har hatt skikkelig forkjølelse, med vond hals, tett nese og feber i nyttårshelga, -ikke noe morsomt -nesten bra nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg