Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koselig lørdag i dag, med masse pusekos i senga før vi stod opp etter en lang natts søvn. Vi har handlet litt på Plantasjen og CC-Vest, spiste lunsj på La Baguette og så kjempegod iskrem til "dessert". Nå driver samboeren min og fester netting over rekkverket på balkongen slik at pusekatten kan kose seg der ute om sommeren uten at jeg trenger å frykte at hun skal hoppe opp og falle utenfor (jeg har tatt henne i å spankulere på gelenderet et par ganger, fikk hjertet i halsen!). Jeg holder på å lage middag og bake Sans Rival (:sikle:). I kveld skal vi kose oss med snop og brus og spille spill mens vi ser MGP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere kommer til å få en fin helg. Selv skal vi kose oss med hjemmelaget pizza, og gjett om pizzabunnen din gjør stor suksess i heimen! :-D

Nå er det KUN den som lages når vi skal ha pizza. Men den er jo knallgod da. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere kommer til å få en fin helg. Selv skal vi kose oss med hjemmelaget pizza, og gjett om pizzabunnen din gjør stor suksess i heimen! :-D

Nå er det KUN den som lages når vi skal ha pizza. Men den er jo knallgod da. :sikle:

Godt det finnes flere som setter pris på en skikkelig luftig og god bunn! Og med krydder i blir det en ekstra piff. Pizza er nam! :sikle:

Den rabarbra-kaken var virkelig god, Arkana!  :)

Det var godt å høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Her i huset blir det satt pris på en tykk og god bunn. Jeg liker italiensk også da, men mannen liker det IKKE!

Og deigen hever seg som bare det! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*stappmett* God middag og kaken var nyyyydelig! :sikle:

I morgen skal vi på kino (Da Vinci-koden), så skal vi spise og så hente Mamma på Oslo S. Hun blir bare en dag eller to. På onsdag kommer ungenen, håper det ikke regner på fredag siden vi skal på Tusenfryd. *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare stikke innom for å si at den suppa med asparges og brie ble veldig god! Hadde som vanlig ikke hvitvin, så jeg prøvde meg på en vri uten. Er litt nysgjerrig på hvordan den smaker med hvitvin, så jeg får nok kjøpe en flaske hvitvin en gang.

Litt farlig å lese i dagboka di. Nå fikk jeg veldig lyst på is! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt ut en del rabarbra-oppskrifter her, her og her.  :)

T kjoepte med en diger bunt rabarbra fra Lidl i gaar, saa disse tipsene kom akkurat i riktig tid! ;)

Haaper du har en fin mandag! Oensker deg en god uke!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Vinci-koden var bra! :tommelsmil: Etterpå spiste vi middag og så hentet vi Mamma på Oslo S. Hjemme ble det kake (hele Sans Rival forsvant :sikle:) og et par runder Carcassonne. I da skal vi bare ta det med ro for hun må forberede et par ting til et møte i kveld, men i morgen skal vi til byen og kose oss før hun tar siste fly hjem.

Ønsker alle en god mandag! :-D

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kjørt Mamma til flytoget og har resten av dagen og halve morgendagen for oss selv. I morgen ettermiddag henter vi ungene på Gardermoen. Det blir nok en gøy og slitsom langhelg. Leste at det blir tivoli på Aker Brygge i helga. Tenker vi tar en tur dit også, hvis det ikke regner. Tusenfryd er jo bedre, men man kan vel aldri få nok av slikt i den alderen. Jeg er stuptrøtt. Stod opp 9 i morges (la oss kl 2) og var på shopping med Mamma hele dagen. Gleder meg til å sove i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, det er sol! Da satser vi på en solfylt Tusenfryd-dag på fredag. Det trenger ikke være så veldig varmt, bare det ikke regner.

Hjemmelagede boller og sjokolademelk er forøvrig en veldig god frokost på onsdag. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk rett, det ble sol og ikke regn til Tusenfryd-dagen! Her er det to unger som venter spent. :)

Vi hentet dem onsdag kveld, da dro vi rett hjem og spiste pizza og spilte Uno og X-box resten av kvelden. I går dro vi på tivoliet på Aker Brygge, og etterpå spiste vi middag på Egon. Stakkars samboeren min tok space roller og ble skikkelig kvalm og svimmel. Men ungene elsket Magic Mouse, jeg tror de tok den 7-8 ganger på rad så samboeren min kunne slå seg ned på en benk til han følte seg bedre. Det ble tid til litt Uno på kvelden i går også, og diverse PC- og X-box-spill. I morgen blir det en tur til byen, med tur til lekebutikk og isspising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Herregud, jeg drømte om deg i natt - at du skulle på ferie :rodme: Også tenkte jeg; "Hvordan blir KG uten Arkana disse to ukene???"

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Hei!

Jeg er ikke så flink med dagbok besøk. Men i dag vil jeg prøve å være litt flink.

Derfor har jeg kommet innom deg, for å ønske deg en kjempe flott helg.

Kos deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Puh, det er slitsomt å ha ungene på besøk! I går var vi oppe helt til halv tre, så vi stod ikke opp før 12 i dag. Etter frokost dro vi til byen. Jenta kjøpte en stooor bamse på Oslo City og så vandret vi oppover Karl Johan i det fine været og kjøpte god is på Mövenpick. Vel hjemme laget jeg og sambo pizza og cookies mens ungene spilte Sims2 og RollerCoaster Tycoon på PC'ene. Så har vi spilt mer Uno og Mille Bornes. Nå får jeg endelig litt tid på PC'en mens de skal se Narnia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse:

I sikkert 2 år har jeg hatt planer om å gjennom dagboken din, og kopiere de oppskriftene jeg synes ser gode ut.

Og i dag har jeg gått gjennom 219 sider!

Takk for titten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse:

I sikkert 2 år har jeg hatt planer om å gjennom dagboken din, og kopiere de oppskriftene jeg synes ser gode ut.

Og i dag har jeg gått gjennom 219 sider!

Takk for titten  :ler:

Wow! Du har virkelig tålmodighet! Velkommen hit i allefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunnen litt deilig å våkne i morges og vite at jeg ikke trengte å underholde et par viltre unger. Men vi har hatt det koselig da. Bytur, tivoli og god mat på Egon på torsdag. Tusenfryd på fredag. Bytur og masse is på lørdag. Og i går dro vi til Gressholmen. Jeg og samboeren min slappet av på kroen mens ungene sprang rundt med gulrøtter og lette etter kaniner, de ble litt skuffet siden kaninene ikke ville kose da, men det var en fin tur likevel. Pusekatten har vært så snill og tålmodig. Hun har jo måttet dele på vår oppmerksomhet, men ungene har kost mye med henne også. Tror nok likevel hun synes det er godt med litt stillhet igjen, det kan bli mye for pusekatter også. Nå vil jeg ha is. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...