Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Rhiakath: Ja, cookies'ene var nyyyydelige! Har spist 6 allerede. :rodme::sjenert: Kommer vel ikke til å ha lyst på middag tenker jeg.

Popelka: Du får spare oppskriften til du er ferdig med dietten din. ;)

Sille: Rapp i vei! :ler:

Endret av Arkana
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg sendt sambo på butikken for å kjøpe daim! :ler:

Menne...Jeg må ha ting inn med teskje (bokstavelig talt :tunge1:)...Når du skriver bland smør med sukker, mener du smeltet smør eller vanlig stivt smør? Sånn som når oppskriften sier "smør og sukker røres hvitt"?

Skrevet
Nå har jeg sendt sambo på butikken for å kjøpe daim! :ler:

Menne...Jeg må ha ting inn med teskje (bokstavelig talt :tunge1:)...Når du skriver bland smør med sukker, mener du smeltet smør eller vanlig stivt smør? Sånn som når oppskriften sier "smør og sukker røres hvitt"?

Da mener jeg vanlig smør (eller margarin), ikke smeltet. Nam nam, sitter og gumler nå. De er herlig sprø utenpå og myke/seige inni. :wow:

Skrevet

Okai, det var egentlig det jeg trodde, måtte bare være heeelt sikker. Jeg har en tendens til å ødelegge noe på vei fra oppskrift til ferdig bakverk. Jamfør brødbakingen etter Væren sin oppskrift som jeg skrev om i dagboka mi... :rodme:

Skrevet

I dag tenkte jeg å starte helgen tidlig, med bl.a. lesefri og sove til jeg våkner av meg selv (dvs rundt kl 12). Men allerede 8.30 (da sambo dro på jobb) var jeg lysvåken og det var ikke mulig å sove mer. Så, jeg ble liggende og lese ferdig Adrian Mole and the Weapons of Mass Destruction (jeg elsker bøkene om ham, hysterisk morsomme!) og pusekatten sov søtt i fotenden av sengen. Så litt på Discovery Travel & Living også, men etterhvert varmet solen opp rommet såpass mye at det ble for varmt og ubehagelig under dynen så jeg stod opp.

I dag har jeg planer om å:

- vaske en maskin med klær

- vaske badet

- swifre og vaske alle gulvene

Vasket kjøkkenet grundig i går kveld (sånn i 23-tiden, det er sent på kvelden og om natten jeg har mest energi :ler:), og det gav utrolig nok mersmak. Skal også lage sjokoladeparfait i dag eller i morgen, den skal bli dessert på søndag når broren min kommer.

Ellers fikk vi noen dårlige nyheter på onsdag. Samboeren min kom hjem fra jobb og hadde akkurat fått en telefon fra svigerinnen om at moren hans hadde blitt lagt inn på sykehuset og lå på operasjonsbordet. :tristbla: Hun har vært dårlig i lange tider (oppkast, diaré, magesmerter, symptomer som kan tyde på nær sagt hva som helst), og blitt undersøkt både her og der, røntgen osv, og de hadde ikke funnet noenting og det var sikkert bare en skikkelig forstoppelse så hun fikk spise godt med fiber og se det an. Men på onsdagskvelden, mens hun var på besøk hos storebrorens familie, ble hun så dårlig at svigerdatteren insisterte på at hun ble lagt inn på sykehus. Der bestemte de seg for å operere for å se om de kunne finne noe. De har fjernet en del av tynntarmen, og det var visst noe annet også som vi ikke vet enda for legen hadde ikke snakket med henne ennå (skal gjøre det senere i dag, kan ikke skjønne hvorfor det tar så lang tid), så vi vet i grunnen ingenting. Og familien har ikke akkurat vært flinke til å oppdatere oss, om ikke annet for å si at de ikke har hørt noe enda. Vi føler oss jo litt utenfor så langt borte. Så vi krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig.

Skrevet

:troest: Uff, saa kjedelig da! :tristbla: Haaper det viser seg at det ikke er saa alvorlig! :tristbla:

Kos deg med tjuvstartet helg! ;)

:klem:

Gjest -eline-
Skrevet

Får krysse fingrene for at det går bra med svigermoren din da! :klem:

Håper isen faller i smak og at du får en fin helg Arkana! :smilbla:

Skrevet

*Stele cookies-oppskrift som eg har sett omtalt i opptil fleire trådar i dag* ;)

Skrevet
*Stele cookies-oppskrift som eg har sett omtalt i opptil fleire trådar i dag* ;)

:ler: Jeg er i gang med å lage porsjon nr 2. :rodme::sjenert::sikle:

Skrevet

Coockiesene hørtes kjempegode ut, ja!!! :sikle:

Skrevet

Nok en rolig lørdag. Vi sov til 11 (faktisk veldig tidlig for oss, særlig siden vi ikke la oss før kl 3). Spiste god frokost sammen mens vi så på herlige små morsomme videosnutter om dyr på Animal Channel. Så var vi en tur på CC-Vest, handlet noen småting og på slutten kjøpte vi sjokolademilkshake på McDonalds. Veldig god. :sikle:

Senere i dag blir det hjemmelagede hamburgere til middag og så skal vi se Alle Mot En på TV2. Synes det er så gøy med slike spørreprogram og synes de går altfor fort, burde vart i 2 timer. Men vi spiller sikkert Det Store Norske Spillet senere også, slik vi gjorde i går kveld, så da får jeg vel litt å bryne meg på. :)

Skrevet

Hvordan går det med studiene? Mye å gjøre?

Gleder meg allerede til sommerferien :ler:

Gjest -eline-
Skrevet

Høres ut som en kjempekos helg! Jeg vil og ha samboer og ha lange koselig helger fyllt med sløve morgener, god mat og spilling...

Håper uka blir fin :klem:

Skrevet

Det er visst ikke så bra med svigermor. :tristbla: Hun har kreft, og den har spredt seg, men vi vet enda ikke hvor mye. Det er en skummel krefttype, som gir vage symptomer og derfor ikke blir oppdaget før den har kommet langt. Det er jo ganske avgjørende for overlevelsesraten akkurat hvor langt, så det er tungt å vente. Samboeren min er selvsagt bekymret, og jeg vil jo ikke at han skal miste mamma'n sin, slik jeg har mistet min pappa. Fire av fem i morens søskenflokk har nå fått kreft (alle ulike typer), og to av dem døde av det. Nå er det snakk om operasjoner, cellegift og stråling. Det blir en lang og tung vei, som vi selvsagt håper skal ende i en friskmelding. Og vi håper veldig at hun skal stumpe sigarettene hun har røykt i alle år, det må da ha litt å si for sjansene til å bli frisk. Huff, kreft er ikke lenger noe vi bare kan feie til side og ikke tenke på. Det er ikke så fjernt og ukjent lenger. Jeg har lest at 1 av 3 vil bli rammet av kreft, enten som pasient eller pårørende. Nå er det plutselig oss de snakker om.

Gjest -eline-
Skrevet

Huff! :tristbla: Er så fælt når det rammer familien, er så utrolig mange som er rammet av kreft, høres forferdelig ut for svigerfamilien din å få et slikt sjokk gang etter gang... Får bare håpe at den ikke har kommet så lang og at behandlingen vil virke! :klem: Samboeren til onkelen min fikk konstantert brystkreft rett før jul, av en hurtigvoksende type, der ble det hastefødsel (hun var 8 måneder på vei) slik at de kunne starte behandlingen og det ser ut til at det kommer til å gå rett vei til tross for at legene var skeptiske... Får håpe det samme skjer hos dere! Jeg tenker i hvertfall på dere og krysser alle fingre! :klem:

Skrevet

Så var det helg igjen. Samboeren min kom litt tidligere hjem fra jobb i dag, og det var koselig. Vi har kost oss med god fredagsmiddag. Jeg ryddet litt forleden dag og fant en "gammel" påskeduk jeg holdt på å brodere (var vel omtrent halvferdig), så den har jeg funnet fram og er snart ferdig med. Jeg er egentlig ikke så veldig interessert i selve duken, men synes det er koselig med noe å pusle med når jeg ser på TV, jeg blir nemlig litt rastløs og er ikke så glad i å bare sitte rett opp og ned og se på TV. Så det blir enten kryssord, sudoko eller noe håndarbeid samtidig. Føler jeg har vært litt effektiv i dag også, har skiftet på sengen og vasket noen maskiner med klær. I morgen skal vi handle litt på SmartClub, må vaske bilen som er grusomt skitten, og så tenkte vi å kjøpe Wallace & Gromit-DVD som vi skal kose oss med om kvelden. Så skal jeg bake ostekake og lage kaffeiskrem, og det ligger en sitronmarengspai i kjøleskapet. :sikle: Mamma kommer nemlig på søndag og blir her litt over en uke. :-D Broren min kommer som vanlig til middag på søndag og blir med og henter henne etterpå, og så spiser vi dessert sammen da. Det blir koselig. :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Synes du har vært effektiv, Arkana!

God helg! :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...