Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med jubileet! :klappe:

Saa flink du er til aa gjoere ting i huset. Samboeren blir sikkert veldig glad!

:klem:

Skrevet

Gratulerer med to år! :hoppe:

Og som noen andre sa; nå får vi endelig smake maten din :sikle:;)

Skrevet

Et KGjubileum er vel en god grunn til å bake en kake eller to?!? ;)

:gratulerer:

Skrevet
Et KGjubileum er vel en god grunn til å bake en kake eller to?!? ;)

:Nikke::sjarmor:

Skrevet

I dag er det fredag den 13, ikke at det har så mye å si for meg i allefall.

Jeg stod opp for en time siden og har allerede dusjet og kledt på meg, satt alt på plass på kjøkkenbenkene etter at de ble oljet i går, har swifret hele leiligheten, ryddet og tørket over stuebordet og tørket støv av TV'n og satt en diger bakepotet i ovnen til lunsj. *effektiv*

I kveld blir det tacokveld med en venninne, har også kjøpt iskrem som vi skal ha til dessert med varm sjokoladesaus og jeg tror hun tar med seg noe snop/snacks og sammen med iskald cola blir det et realt eteorgie her. :rosasmil:

Skrevet
I dag har vært en koselig dag. Vi handlet litt på Sandvika Storsenter, jeg kjøpte bl.a. en ny bukse og en topp, et par bøker og noe smått på Clas Ohlson. Så spiste vi lunsj på Egon. Vi tittet etter nye soveromsgardiner, men fant ingenting vi likte. Nå har vi spist god middag, mens vi så filmen Skeleton Key med Kate Hudson. Den var ikke så verst. Liker filmer med uventet slutt!
Skrevet

I dag skal vi ha tortillasuppe til middag. :sikle:

Tortillasuppe (6-8 pers.)

1 hakket løk

1 hakket jalapeño

2 knuste hvitløksfedd

1 kg oksekjøtt i biter

1 boks hermetiske tomater

½ glass salsa

ca 3 dl oksekraft

ca 3 dl vann

ca 3 dl hønsebuljong

ca 3 dl ferdig tomatsuppe

1 ts malt spisskummen

1 ts chilipulver

1 ts salt

½ ts sitronpepper

2 ts worcestershiresaus

2 ts tabasco

¼ kopp revet cheddar

De fire første ingrediensene stekes i litt olje. Tilsett resten av ingrediensene, unntatt ost og la småkoke 60 minutter. Hell i porsjonsskåler, dryss over ost og server.

I dag sov vi til 12, og ble liggende en times tid og kose med pusekatten og prate litt. Pusen elsker skjegget til samboeren min. Når hun koser med ham i senga ligger hun på brystkassen hans, heeeelt opptil ansiktet, og snuser på og gnir seg mot skjegget. Kanskje hun tror han er en annen pus? :ler:

Skrevet

Da var det en ny uke. En uke som gav forandringer for samboeren min i allefall. De har nå blitt kjøpt opp, igjen, og skal flytte, igjen. Men det er nå greit da, og flyttingen medfører også kortere vei til jobb. Jeg begynner å komme ut av tellingen nå. Han har jobbet der i snart 7 år og de har blitt kjøpt opp/byttet navn like mange ganger og flyttet i allefall 3-4 ganger. Firmaet splittet, og byttet navn, senest i fjor (bare 3 mnd siden), så her går det fort i svingene.

Ellers skjer det ingenting spennende i dag. Jeg har akkurat stått opp og skal på butikken og kjøpe frokost. :) Nok en rolig dag med andre ord.

Skrevet
Ha en fin dag :klem:

Du også! :klem: Nå må du lade batteriene til innspurten. Ikke lenge igjen nå! :-D

Skrevet

Høres veldig ut som IT-bransjen, det der. ;) Men fint med kortere vei til jobb.

Skrevet
Høres veldig ut som IT-bransjen, det der. ;)

Ja, det er ingen hemmelighet at samboeren min jobber innen IT. Nerd, og stolt av det. :ler:

Skrevet
I dag hadde jeg bestemt meg for å stå opp tidlig....... :sjenert: Men da klokka ringte var det bare så altfor lett å slå den av og sove videre, særlig siden pusekatten kom opp i sengen akkurat da, og det er så koselig å sove der ved siden av henne. :hjerte: Men, det er da nok av timer igjen før dagen er omme likevel. :smilorange:
Gjest LoisLane
Skrevet

Tortillas-suppa så god ut! Jeg lager en enklere versjon, med løk, kjøttdeig, kikerter og ferdig tortilla-krydder. Fikk lyst til å prøve din - ble den god?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...