Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Gurimalla :overrasket: Sååå mange oppskrifter på julekaker har jeg vel neppe sett på en gang før :ler:

Jeg har snart spist opp pepperkakene jeg lagde av Ikea-deigen. Mon tro om jeg skal teste ut noen av dine oppskrifter :klø: Husker forresten at vi lagde sånne brune pinner i heimkunnskapen i 7.klasse. De er skikkelig gode, det er de samme som heter Cola-kaker på svensk ikke sant?

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harry Potter-filmen var skuffende. Ikke den beste av de som er laget så langt. Den varte altfor lenge og var ganske pompøs og overdrevet. Levde ikke opp til forventningene.

Nå er jeg sulten, og står i fare for å spise opp havreflarnene jeg bakte i går. Tror jeg må lage meg noe sunnere og mer mettende, for det er enda et par timer til middag. *romle romle*

Tenkte jeg skulle kjøpte julegave til broren min i morgen, og har oppdrag fra Mamma om å kjøpe julegave til ham på samme sted (modelljernbanebutikk), siden den butikken de har hjemme ikke selger det hun ville kjøpe.

Så langt mangler jeg fire julegaver: Mamma (aner ikke hva jeg skal kjøpe), samboeren min (har bestemt halve gaven), broren min (vet hva jeg skal kjøpe) og min beste venninne (ikke den ringeste anelse). Vi har kjøpt alle julegavene til sambos familie, han har ikke kjøpt til meg enda, men maser veldig om at jeg må ønske meg noe. Det er veldig vanskelig, for jeg har jo alt jeg vil ha og trenger. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det regn og ruskevær, ingenting som tyder på at det er julaften om akkurat en mnd.

Tungt å stå opp tidlig, men sånn er det når det bare er 1 uke til eksamen. :sjokkbla:

Sambo trener rett etter jobb, så jeg ser ham ikke før nærmere 21 i kveld. Det betyr god tid til å lese (hvis jeg er flink). Spiser middag alene, og han får restene når han kommer hjem. Orker ikke vente på ham, da ender jeg bare opp med å småspise alle mulige rare greier når jeg egentlig burde og kunne spist en sunn og mettende middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med engelen! :sjarmor:

Godt å høre, for nå har jeg satt til livs de siste havreflarnene, to små kindersjokolader, en halv pose paprikapotetgull og litt fransk nougat. :sikle: Og nå er det snart middag. :rodme::sjarmor:

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, har du GODTESKAP???  :overrasket:  :overrasket:  :overrasket:

*misunnelig*

:Nikke:

Ja, det ble ganske klart etter at vi pusset opp kjøkkenet at det lille skapet over mikrobølgeovnen måtte bli godteskap. Der ligger det masse sjokolade og potetgullposer, mikropopcorn, kjeks, nougat, sukkertøy, nøtter og annet snacks. Vi kjøper en del forskjellig når vi handler i Sverige (og jeg tok med meg masse god sjokolade fra Frankrike) og så hender det ofte at vi kjøper masse greier som fristet veldig i butikken, men som aldri ble spist og da blir det lagret i skapet til neste gang vi har lyst på noe. Veldig greit i nødstilfeller. :ler: Og egentlig litt utrolig at vi ikke har spist opp alt, for det er fristende. Men det er noe med når det er tilgjengelig til enhver tid, da er det plutselig ikke like interessant lenger. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne høres kjempegod ut. :wow:

Peanøtt-iskrempai med sjokoladefudgesaus

300 g chocolate chip cookies

40 g smeltet smør

1 ss melk

1 liter vaniljeis

375 g grov peanøttsmør

200 g mørk sjokolade

50 g marshmallows

3 dl kremfløte

Knus kjeksene og bland med smør og melk. Press ned i en 24 cm smurt terteform. Sett kaldt 10 minutter. Visp iskremen myk med peanøttsmør. Fordel i formen, dekk til og frys i 3 timer eller over natten.

Bland sjokolade, marshmallows og fløte i en kjele og varm opp til blandingen er jevn. Server varm saus til ispaien.

Laget denne i går kveld. Den var god! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært lat. Klokka er 11 og jeg har enda ikke lest så mye som en setning. :tristbla: Må gå og lese straks jeg har skrevet dette innlegget. Sambo slutter litt tidligere i dag, og da blir det mer julehandel. I morgen skal sambo på fest, jeg er invitert jeg også, men tror jeg skal utnytte muligheten til å lese på eksamen. Gruer meg, og føler meg overhodet ikke klar. Må bruke den lille tiden jeg har igjen så godt jeg kan. Neste lørdag kjører jeg og en venninne til Sverige og handler litt. Det blir masse julesnop og slikt, kjøper vel også nyttårsmiddagen tenker jeg, vi feirer jo nyttår i Oslo som vanlig. Har ikke bestemt hva det blir. Hjemme har vi alltid ribbe til nyttår, men når vi har feiret i Oslo har vi hatt litt forskjellig. I fjor hadde vi hjortestek, det var veldig godt. Kanskje vi skal ha vilt i år? Eller kanskje and eller noe annet godt? Må se hva de har.

Drømte om pusekattene til Sniglå i natt. Jeg skulle besøke henne, men hun var ikke hjemme. Så den sexy herlige broren hennes viste meg rommet til Sniglå og der kunne jeg vente til hun kom. Theo og Tommy lå og sov på senga sammen med Sniglås hund, en stor og stygg schäfer som jeg ikke husker navnet på. Jeg ville veldig gjerne kose med pusene, men hunden voktet dem vel og knurret fælt hvis jeg kom i nærheten. Så jeg måtte bare gå ut i gangen hvor Sniglås oldemor hadde satt fram hagemøbler og en hel buffet med kaker og godt og serverte te til. Sniglå fikk jeg aldri se. Det var litt synd, for jeg tenkte i drømme at nå får jeg endelig møte Sniglå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte om pusekattene til Sniglå i natt. Jeg skulle besøke henne, men hun var ikke hjemme. Så den sexy herlige broren hennes viste meg rommet til Sniglå og der kunne jeg vente til hun kom. Theo og Tommy lå og sov på senga sammen med Sniglås hund, en stor og stygg schäfer som jeg ikke husker navnet på. Jeg ville veldig gjerne kose med pusene, men hunden voktet dem vel og knurret fælt hvis jeg kom i nærheten. Så jeg måtte bare gå ut i gangen hvor Sniglås oldemor hadde satt fram hagemøbler og en hel buffet med kaker og godt og serverte te til. Sniglå fikk jeg aldri se. Det var litt synd, for jeg tenkte i drømme at nå får jeg endelig møte Sniglå.  :ler:

:hoho: Kjempestilig drøm!!

Lykke til med lesing! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: til lunacia, Fakse, søndagsengel? og Rhiakath.

I dag har vi handlet litt. Har kjøpt gave til lillebroren min (noen godsvogner til banen hans), halve gaven til min bestevenninne (konfekt jeg vet hun liker godt og som er vanskelig å få tak i) og en liten gave til Mamma (kan ikke si i tilfelle noen sniker :sjarmor:). Har også handlet kjøpt helspeil til gangen eller badet (vet ikke enda hvor vi skal henge det opp), en del uventet snop på SmartClub (de hadde så mye godt.... :sjenert:). Så var det biffmiddag og nå skal jeg pakke inn julegavene jeg kjøpte i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...