Arkana Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #1182 Skrevet 26. juli 2004 Hei Mylian, og godt å ha deg tilbake! Svigersbesøk gikk bra, men det var deilig å ha huset tilbake også. Ha en kjempefin tur til Stockholm! :-)
Arkana Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #1184 Skrevet 26. juli 2004 trøste nå ble jeg sulten Dagboken min burde kanskje komme med en advarsel?
Arkana Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #1185 Skrevet 26. juli 2004 (endret) Nå er det tid for senga tror jeg. Har funnet ut at RCT2 ikke fungerer som det skal på den nye maskinen min. Merkelig at en bedre maskin skal skape problemer. :klø: En av min samboers tanter ringte i kveld. Hun er på besøk hos en av hans kusiner som bor i Oslo. Vi har ingen spesiell kontakt med henne. Hun bor helt på andre siden av byen og vi har lite til felles. De eneste gangene vi sees er når moren hennes er i byen og inviterer oss, for hun er visst svært opptatt av at min samboer og hans kusine skal ha det gøy sammen. Anyway, hun er altså i byen igjen og *ring ring* "Vil dere komme på middag?" Joda, vi vil jo gjerne det da. Siden vi sees så sjelden blir det jo en del å snakke om da, så det er egentlig greit. Når vi er i London i neste uke skal vi treffe to av vennene mine fra studietiden i England. Vi skal ut og spise tirsdag kveld og så på en eller annen pub eller utested. Det er 4 år siden jeg har sett dem så dette ser jeg frem til. Vi har skrevet mail jevnlig disse årene, men det blir jo noe spesielt å se dem igjen. Vi hadde utrolig mye gøy sammen og jeg ser så fram til å gjenoppleve mange morsomme og flaue situasjoner. Jeg har fortalt det meste til samboeren min så jeg regner ikke med at han føler seg utenfor. Han har møtt dem før også, når han besøkte meg i England, så de er ikke totalt fremmede. Jeg hadde faktisk så godt som bare guttevenner den tiden jeg studerte, og det til tross for at det var 75% kvinner på studiet. De jentene jeg kjente var mer bekjente, bortsett fra én, men henne har jeg mistet kontakten med. De fleste jeg kjente var enten britiske eller greske (utrolig mange grekere i England). Nå, etter 4 år, er det altså disse to som jeg enda har kontakt med. Den ene flyttet tilbake til hjembyen sin (rett utenfor London) og tok en Master-grad og ble foreleser på universitet i byen. Den andre dro til Oxford, tok en Master-grad og ble også foreleser. Så de bor begge i nærheten og kan svippe innom London uten problemer. Jeg skulle gjerne sett universitetsbyen min igjen etter fire år. Jeg vet de har gjort store forandringer på universitetet. Men, det ligger en 2,5 timers togtur nord for London så det er egentlig uaktuelt. Kanskje neste gang vi er i England tar vi oss en dagstur dit, for det hadde vært fint å se denne flotte byen igjen. Endret 29. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #1186 Skrevet 26. juli 2004 (endret) Pashmina er forresten oppe i 54 flasker og 210 g! Men han som leder har tre ganger så mye.... NÅ skal jeg i hvertfall sove! Endret 27. august 2005 av Arkana
Mezzo Skrevet 27. juli 2004 #1188 Skrevet 27. juli 2004 Hei Arkana! :dagensrose: Stikker bare innom for å hilse på. Så nå nærmer det seg Londontur? Ønsker deg en fin tur og mange gode opplevelser! Nå venter senga....Natta! Go klem til deg
magolia Skrevet 27. juli 2004 #1189 Skrevet 27. juli 2004 Daim-kjeks (48 stk) 5 daimsjokolader (dobbel-daim) 300 g hvetemel 5 ss sukker 2 ts vaniljesukker 100 g brunt sukker 200 g smør 4 ss kaldt vann 1 ts natron Bare et lite spørsmål til deg... Skal man i denne oppskriften bruke 5 dobbel-daimer -dvs 10 daimsjokolader? Gleder meg til å bake disse....
Gjest Lille Solstråle Skrevet 27. juli 2004 #1191 Skrevet 27. juli 2004 Oi, så flink du er til å legge ut matoppskrifter! :o En dag jeg har tid skal jeg kose meg med å finne ordentlig nammesaker :-) Nå skal jeg snart på hytta, men benytter anledningen til å si hei og ønske deg en fortsatt fin sommer!
Arkana Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #1192 Skrevet 27. juli 2004 (endret) God morgen Fisken, Greenie, Lille Solstråle, magolia og KozmicBlues! For en herlig morgen. Deilig å våkne opp til sol og skyfri himmel og en liten pus på magen som synes vi har sovet nok for i dag. Ingen spesielle planer annet enn middagen i kveld. Må se om vi kan få ordnet PC'en også. Magolia: Det skal være 5 dobbeldaim, altså 10 små. De kjeksene er bare nammenam, ikke bra for vekta. Endret 29. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #1193 Skrevet 27. juli 2004 (endret) Bananasplit med hjemmelaget varm sjokoladesaus (4 pers.) 4 modne bananer 12 kuler iskrem 1,5 dl kremfløte, vispet 12 cocktailbær 50 g hakkede ristede blandede nøtter 8 store vaffelkjeks 150 g mørk sjokolade 40 g smør 1,5 dl kremfløte 100 g brunt sukker 2 ss sirup Smelt sjokoladen med smør, fløte, sukker og sirup. Ta av varmen, men ikke la den avkjøles helt. Del hver banan i to på langs og legg i serveringsskåler. Legg kuler av is oppå, fordel den piskede kremen over og så cocktailbærene. Drypp sausen over, dryss nøttene over og dytt kjeksen i. Baked Alaska (4-6 pers.) 125 g smør 125 g sukker 2 lett vispede egg 125 g hvetemel 2 ts bakepulver 2 ss brandy eller sherry 2 ss bringebærsyltetøy 9 dl vanilje eller bringebæriskrem 4 eggehviter 90 g sukker Visp smør og sukker lett og luftig. Visp inn eggene ett og ett. Vend inn mel og bakepulver og hell i en 20 cm springform. Stek ved 190 grader i 40 minutter. Avkjøl på rist. Ca 30 minutter før servering legges kakebunnen på et ildfast serveringsfat. Drypp brandy over og smør på syltetøy. Sett i fryseren 20 minutter. Hvis iskremen ikke er rund form den på et brett og legg så oppå kakebunnen. Sett i fryseren 10 minutter til. Visp eggehvitene stive og visp så gradvis inn sukkeret. Dekk hele kaken og isen med marengsen, arbeid raskt. Stek ved 230 grader i 5 minutter. Serveres med en gang. Mississippi Mud Pie (6-8 pers.) 250 g hvetemel 125 g smør 2 ss sukker 1 ss siktet kakao 4-5 ss iskaldt vann 200 g crème fraîche 6 dl vaniljesaus noen dråper vaniljeessens 6 ss sukker 3 eggehviter 175 g sukker 60 g smeltet sjokolade Lag iskrem først: Bland crème fraîche med vaniljesaus, vaniljeessens og sukker. Bland smeltet avkjølt sjokolade med halvparten av iskremen. Hell i hver sin boks og sett i fryser. Når den er nesten stivnet tar du den og visper den glatt igjen. Frys til den er helt stivnet. Sikt mel i en bolle og smuldre i smør. Tilsett sukker og kakao og bland til en deig med vannet. Kjevle ut til en 23 cm paiform. Legg i papir og bønner og forstek ved 200 grader i 25 minutter. Ta ut bønner og stek videre 10-15 minutter. Avkjøl helt. La iskremene smeltet litt og fordel dem i paibunnen, sett tilbake i fryseren mens marengsen lages. Visp eggehvitene stive og visp inn 1 ss av sukkeret om gangen. Bre over paien og stek ved 230 grader i 5 minutter. Server med en gang. Endret 27. august 2005 av Arkana
Hontas Skrevet 27. juli 2004 #1194 Skrevet 27. juli 2004 Hei Arkana Takk for koselig hilsen i dagboka mi! Jeg skal ogsaa snart til London for aa besoeke noen venner fra studietida, ja, det blir vel mer et avskjedstreff for meg siden jeg flytter tilbake til Norge snart. Litt nysjerrig paa hvor du studerte (2.5 time nord for London..hm..kanskje Nottigham??), men er jo ikke sikker paa on du vil si det er paa KG. Selv bodde jeg i Sheffield i 3 aar (koselig by) og har jobba baade i Leeds og i Birmingham. Har ogsaa bodd i Cardiff og Swansea i Wales - saa jeg foeler at jeg begynner aa kjenne Storbritannia godt.
Arkana Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #1196 Skrevet 27. juli 2004 Litt lenger nord enn Nottingham, jeg studerte i Lincoln. Veldig koselig og vakker liten by, med et lite universitet. Katedralen deres ble faktisk brukt som inspirasjon da Nidarosdomen ble bygget. I Lincoln-katedralen finner man Trondheim-søylene, mens i Nidarosdomen kan man finne Lincoln-søylene.
Hontas Skrevet 27. juli 2004 #1197 Skrevet 27. juli 2004 Jeg har aldri vaert i Lincoln, men kjenner en gutt fra Kirton-in-Lindsey litt nord for Gainsborough (og det er jo ikke saa langt unna...)
Arkana Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #1198 Skrevet 27. juli 2004 (endret) Da har vi vært på middag hos min samboers kusine og hennes mor + en tremenning av samboeren min. Det var faktisk ganske koselig og skravla gikk nå hele kvelden. Det var varmt og godt så vi satt ute mer eller mindre hele tiden. Maten derimot var ikke særlig god. Tanten hadde laget en hønsegryte og det var mer ananas og rosiner (som jeg hater i gryteretter, varm, myk, oppblåst frukt er ikke godt ) som i tillegg var kusinens livrett. Jeg klarte bare ikke å tvinge i meg rosinene og ananasen og plukket det ut, det var vel omtrent 1/3 av gryteretten igjen og så sikkert merkelig barnslig ut, men det får så være. Desserten derimot var god, jordbær og fløte kan man ikke gå feil med. Endret 29. august 2005 av Arkana
-Fisken- Skrevet 27. juli 2004 #1199 Skrevet 27. juli 2004 Huff, enig der, ananas og rosiner er ikke godt i middagsretter - de skal forbli avkjølte. Bra desserten var god, da
Arkana Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #1200 Skrevet 27. juli 2004 Hehe, godt noen er enige med meg da. Føler meg litt sånn passe sær. Søte saker har ingenting i middagsretter å gjøre. Epler, rosiner, ananas og slikt. Blæh. Nå er jeg ganske trøtt, lurer på om jeg skal legge meg?
Anbefalte innlegg