Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sant det, da jeg var 15 hadde jeg sommerjobb på høyskolen i hjembyen min. Bare to uker og vi vasket og bonet gulv. Da jeg var 16 og 17 fikk jeg jobb som servitør på en restaurant og byttet etterhvert om til frokostvertinne (restauranten tilhørte et hotell og de brukte samme sal til frokost for gjestene, og når frokosten var ferdig åpnet caféen som etter kl. 15 ble restaurant) for jeg syntes det var kjipt å jobbe kveld, da var det bedre å starte 06.30 og være ferdig kl 14. Det var et slit, for jeg var eneste servitør og måtte i tillegg stå i kassa. Jeg jobbet alle syv dagene i uka hele sommeren, ikke mye fri da nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å få jobb uansett. Jeg er superheldig som har relevant sommerjobb, selv om den bare er i to uker.

Skrevet

Ja, det er ikke lett å få jobb i det hele tatt nå for tiden. det var 1400 søkere til jobb i dyreparken i år :roll: så jeg hadde mildt sagt ikke sjans :tunge1:

Skrevet

Slikt er kjedelig.

Skrevet

De aller beste jobbene er borte innen påske, så det gjelder å planlegge tidlig. Husk det neste år, vil du ha jobb i Dyreparken så ring dem tidlig!

Skrevet

Hei Arkana! Takk for fristende forslag til buffeten min! :blomst:

Gøy å lese i dagboken til noen som er like lidenskapelig opptatt av mat som meg selv... :klappe:

Jeg har også fulgt med på Nigella's programmer, har dessverre ikke fått med meg alle, men ser at det går reprise nå på tirsdagene. Har du forresten prøvd Eyvind Hellstrøms kokebøker? (Bagatelle-sjefen). Vi har brukt både "Bagateller" og "Enkelt & Perfekt" en del og kan anbefale dem. Ellers så er jeg med i bokklubben Mat & Vinglede og abonnerer på bladet Bon Appétit (oppskriftene fra dette og bladet Gourmet finner du på nettstedet Epicurious).

Så må jeg bare tipse deg om denne glimrende artikkelen her: Å spise en kake

Skrevet

Hei The Bride! :-)

Visste ikke at Nigella gikk i reprise faktisk! Jeg må lære meg å sjekke NRK også. :oops:

Jeg har ikke prøvd noen av Hellstrøms bøker, men jeg skal ta en titt. Har tenkt på den bokklubben du nevner faktisk. Men saken er den at jeg drikker ikke vin, så halvparten av bøkene ville være unyttige for meg (kunne sikkert avbestilt og valgt en annen). Dessuten liker jeg ikke å kjøpe kokebøker uten å ha bladd i dem og tittet litt. Vil vite at oppskriftene frister meg og jeg vil ha kokebøker med bilder, men ikke så mye bilder at det bare er plass til 10 oppskrifter i en tykk bok. :wink:

Epicurious er jeg innom rett som det er, og den artikkelen var fin! :-)

Skrevet
Hei The Bride! :-)

Har tenkt på den bokklubben du nevner faktisk. Men saken er den at jeg drikker ikke vin, så halvparten av bøkene ville være unyttige for meg (kunne sikkert avbestilt og valgt en annen). Dessuten liker jeg ikke å kjøpe kokebøker uten å ha bladd i dem og tittet litt. Vil vite at oppskriftene frister meg og jeg vil ha kokebøker med bilder, men ikke så mye bilder at det bare er plass til 10 oppskrifter i en tykk bok. :wink:

Jeg drikker vin, men er heller ikke spesielt interessert i å lese om det (kjæresten tar seg av vinvalgene... :wink: )

Jeg meldte meg faktisk inn i den bokklubben pga. at jeg fikk bl.a. boken Enkelt & Perfekt + flere andre som gratis velkomsttilbud. Tror ikke det er noen kjøpsforpliktelser, men man må vel være med ett år. Jeg avbestiller de aller fleste bøkene, men synes det er fint å få medlemsbladet jevnlig med oversikt og omtale av nye kokebøker. Så går jeg i bokhandelen og blar i dem... :wink:

Skrevet

Hehe, kanskje jeg skal bli med bare for velkomstboken? Jeg kan i allefall vurdere det, men kokebøker er dyrt da, og jeg er "bare" student, så jeg vet ikke om jeg har så lyst å bruke 250 kroner og vel så det på en kokebok hver mnd. :klø:

Skrevet
Hehe' date= kanskje jeg skal bli med bare for velkomstboken? Jeg kan i allefall vurdere det, men kokebøker er dyrt da, og jeg er "bare" student, så jeg vet ikke om jeg har så lyst å bruke 250 kroner og vel så det på en kokebok hver mnd. :klø:

Samme her, jeg som jobber kjøper kun hvis det er noen jeg virkelig vil ha! :wink:

Finner så mange bra oppskrifter på nettet, i blader og brosjyrer jeg plukker opp i butikker.

Skrevet

Hei Arkana

innom på en kveldsvisitt! Har akkurat kost meg med taco... favoritten min! :sjarmor:

God kveld.

Skrevet

Hei Alovera! Veldig koselig med besøk! Vi hadde taco forrige fredag, det var nam! Har en venninne som kommer og spiser middag her et par ganger i mnd, og vi blir aldri enige om hva vi skal spise annet enn taco. Så taco sparer vi til de kveldene. Prøvde det nye hotte tacokrydderet, det var veldig godt!

Skrevet

Smart løsning! Har ikke prøvd det nye krydderet enda, men det må jeg jo gjøre neste gang :sikle:

Skrevet

Vi er veldig nøye når det gjelder taco, det er kun Santa Maria som duger. :ler: Det er de som har det nye krydderet da, måtte jo bare prøve siden vi liker det hot. Og den nye ekstra hot tacosausen er også veldig god. Helt personlig synes jeg garlic salsa smaker bedre, men blir nedstemt av de to andre så det spiser vi bare når det er bare meg og samboeren. Og alltid det samme tilbehøret til taco og alltid iskald cola til. Jeg liker best tacotubs, plass til mye fyll og den knekker ikke så lett. Men de andre foretrekker vanlige tacoskjell, greit når vi er tre for da passer det fint med en pakke av hver. :ler:

Skrevet

:-) Vi har også lagt oss på en standar når det gjelder taco :) Vi bruker OldElPaso's kryddermix, jalapenos, skjell og tortillas.

Til det bruker vi mais, ananas, ost, rømme, salat, agurk og tomater.

Knall godt!! :wow:

Skrevet

Vi må ha maiskorn, hakket løk, isbergsalat, revet norvegia og lettrømme blandet med Maarud tortilladip. Og på slutten, når man egentlig er stappmett, dypper jeg resten av tacoskjellene i dippen og spiser som de er. :sikle:

Skrevet

Etter at jeg oppdaget kyllingkjøttdeig har også jeg begynt å spise tacos med kjøtt (dvs kylling). Det er kjøttdeigen sin, det!

Skrevet

glemte løk jeg..vi bruker også løk.... :-)

Rømme blandet med Maarud tortilladip var en ny vri...hmm.. hørtes igrunn ikke så værst ut :)

Skrevet
Etter at jeg oppdaget kyllingkjøttdeig har også jeg begynt å spise tacos med kjøtt (dvs kylling). Det er kjøttdeigen sin' date=' det![/quote']

Det har jeg faktisk ikke prøvd enda. But why mess with perfection? :wink:

Skrevet
Rømme blandet med Maarud tortilladip var en ny vri...hmm.. hørtes igrunn ikke så værst ut :)

Jeg har alltid vært vant til rømme på taco, men syntes lenge at rømme i seg selv var for kjedelig selv om det frisket veldig opp. Så så jeg denne dippen og tenkte som så at det var verdt et forsøk, og det var veldig godt. Kaldt og friskt til hot saus, men samtidig med en egen smak.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...