Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ikke barebare å måtte ha hele barnegruppa inne en hel dag fordi et barn ikke kan være ute. Er ikke barnet i form til å være ute i løpet av dagen, så bør heller ikke barnet være i barnehagen. Sånn i utgangspunktet.

Her er jeg helt enig. Om ikke barnet er i form til å følge barnehagens aktiviteter, så bør foreldrene selv passe det. En gylden regel er ikke om barnet er "sykt nok til å være hjemme" men heller "frisk nok til å være i barnehagen". Bhg er ikke for puslinger, det er tempo og lyd.

Forøvrig bør bhg ansatte bli MYE flinkere til å si fra til foreldrene at de ikke vil ha halvsyke barn!! Snørr ok, men ikke når dagsformen er nedsatt. Andre foreldre sparer sykedager, mens JEG får mange flere fordi deres barn smitter min om og om igjen..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Når min gikk i barnehagen på småbarnsavdelingen spurte jeg ofte om de hadde vært ute, og fikk som regel nei til svar. Jeg hadde en følelse av at jeg ikke "hadde greie på" hvordan det var å drive en småbarnsavdeling, de mente de ikke skulle være så mye ute inntil de var 3 år. Om vinteren var det for kaldt, om sommeren var det for varmt, og vår og høst kunne det regne mye.

MEN da sønnen min hadde vært nyoperert og var klar for barnehagen igjen, og jeg ga beskjed om at han skulle ta det helt med ro og ikke være ute de første dagene, hadde de tatt han med på aketur i akebakken i 3 timer. Fordi beskjeden ikke kom fram fra mottak til de andre. Det ble fri dagen etter..

da var han vel i utgangspunktet ikke klar for å komme tilbake til barnehagen?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...