Gjest Madelene1 Skrevet 13. mars 2012 #21 Skrevet 13. mars 2012 Hvorfor skal du gjøre det verre med å hakke på henne, da? Skjønner ikke helt det der. At du ikke har hørt at noen har hatt disse tankene er fordi man ikke lufter dem så lett. Det er enklere å ta det et i nettforum, ikke med venninner. Tenk litt. Hvor er det du ser at redstar hakker på ts?? Etter det jeg har lest, sier hun kun sin mening. Hun mener at det er et dumt valg. Har hun ikke lov til å si det kanskje? Jeg mener også at det er en dum tanke å ha, men jeg hakker ikke på ts fordi jeg skriver det. Og jo, det er fryktelig dumt å tenke slikt, da "vil" man jo risikere å skade fosteret enn å avslutte graviditeten. 3
#Mj# Skrevet 13. mars 2012 #22 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har greid å gjort den samme feilen - igjen. Jeg har blitt gravid for andre gang. Sist gang jeg ble det, mista ja det under en spontanabort som kroppen automatisk gjorde. Jeg blødde mye den dagen og hadde litt ekstra ''mensen'' smerter. Jeg tok en test for en uke siden, og testen viste at jeg var over 3 uker på vei. Men, denne gangen også begynte jeg å blø. Jeg blødde ikke særlig mye. Det var da jeg tok graviditetstesten, fordi jeg blødde unormalt lite til at det kunne være mensen. Kan det ha vært en spontanabort dette også, eller er det normalt å blø litt først? Jeg skal uansett til legen for å sjekke meg, og ta abort om fostret fortsatt er der. Finnes det noe som gjør at kroppen fjerner fostret av seg selv egentlig? Hjelper det å drikke alkohol, røyke eller noe sånt? Det var det jeg gjorde sist gang (før jeg ikke viste at jeg var gravid) og da mista jeg jo fostret, og da slapp jeg heldigvis å gjennomføre en abort. ta deg en tur til legen du. tror ikke det er noe du kan gjøre som garanterer at du spontanaboterer og jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor det er bedre enn en abort?
Khaosick Skrevet 13. mars 2012 #23 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Jeg syns TS skal oppsøke lege og heller få tatt en abort enten medisinsk eller kirurgisk. Hvis du velger å ta det kirurgisk kan du jo få satt inn en spiral i samme slengen. Jeg har selv tatt to aborter, en medisinsk og senere en kirurgisk, hvor jeg også satte inn en spiral. Jeg må også få nevne at en medisinsk abort er (var ihvertfall i mitt tilfelle) ganske smertefullt og kan bli veldig sølete. Dessverre for meg ville ikke kroppen min ha noe av denne spiralen så jeg måtte ta den ut igjen siden jeg hadde blødninger av og på i 2(!!) år pluss mye smerter som kunne ligne litt på stikkende mensensmerter. Men jeg vil fortsatt anbefale deg en spiral, men snakk med legen din først siden jenter med altfor mye hormoner i kroppen (og da mener jeg ikke i tillegg til hormonene som styrer når man er gravid) vil føle svært ubehag ved bruk av hormonspiralen. Det var det jeg hadde og det gjorde at kroppen min konstant prøvde og kvitte seg med den. Vi er også blødere i familien min og det gjorde at jeg blødde så mye. Jeg vet ikke hvorvidt dette hjalp deg men jeg prøvde så godt jeg kunne og dele mine egne erfaringer med deg. Oppsøk lege! Ikke prøv å fremskynde aborten. Det kan bli både smertefullt og farlig hvis du får en infeksjon eller hvis ikke hele fosteret kommer ut og du får en forgiftning. Endret 14. mars 2012 av ninuska_ 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #24 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Nei, du bør ikke prøve å fremprovosere en spontanabort ved å drikke og feste. Er du gravid er du gravid og lite påvirker det annet enn fosterets tilstand, som du ikke kan påvirke særlig. Ta abort og be om å så satt inn spiral. Det er et trygt og stabilt prevensjonsmiddel du kan ha inne i mange år. Endret 14. mars 2012 av ninuska_ 3
Gjest Indra Skrevet 13. mars 2012 #25 Skrevet 13. mars 2012 ta deg en tur til legen du. tror ikke det er noe du kan gjøre som garanterer at du spontanaboterer og jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor det er bedre enn en abort? Da jeg var gravid var tanken på at jeg spontanaborterte av meg selv mye enklere å håndtere enn at jeg skulle ta abort. Jeg skjønner godt de irrasjonelle tankene som oppstår. 1
solch Skrevet 13. mars 2012 #26 Skrevet 13. mars 2012 Alkohol er skadelig for fosteret ja, men trenger ikke bety at det automatisk fører til S.A. Slå deg selv i magen, gå på dop, sult deg eller hva nå enn som fører til spontan abort, ikke vet jeg. Eller du bare kan ta å bestille en aborttime? Kan det være så vanskelig? Vi har jo gratis abort i Norge av en grunn..
#Mj# Skrevet 13. mars 2012 #27 Skrevet 13. mars 2012 Da jeg var gravid var tanken på at jeg spontanaborterte av meg selv mye enklere å håndtere enn at jeg skulle ta abort. Jeg skjønner godt de irrasjonelle tankene som oppstår. ja, etter å ha tenkt litt over det var det det jeg kom frem til og. jeg har aldri vert gravid, så det er litt vanskelig å forestille seg disse følesene. men det må da være bedre å prøve å sette seg inn i disse følelsene enn å komme med masse greier om hvor unormalt og feil det er å føle det sånn. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #28 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har greid å gjort den samme feilen - igjen. Jeg har blitt gravid for andre gang. Sist gang jeg ble det, mista ja det under en spontanabort som kroppen automatisk gjorde. Jeg blødde mye den dagen og hadde litt ekstra ''mensen'' smerter. Jeg tok en test for en uke siden, og testen viste at jeg var over 3 uker på vei. Men, denne gangen også begynte jeg å blø. Jeg blødde ikke særlig mye. Det var da jeg tok graviditetstesten, fordi jeg blødde unormalt lite til at det kunne være mensen. Kan det ha vært en spontanabort dette også, eller er det normalt å blø litt først? Jeg skal uansett til legen for å sjekke meg, og ta abort om fostret fortsatt er der. Finnes det noe som gjør at kroppen fjerner fostret av seg selv egentlig? Hjelper det å drikke alkohol, røyke eller noe sånt? Det var det jeg gjorde sist gang (før jeg ikke viste at jeg var gravid) og da mista jeg jo fostret, og da slapp jeg heldigvis å gjennomføre en abort. Dra til legen, fiks en time til abort og få det gjort på en ordentlig måte. Å drikke seg full/røyke osv kan skade fosteret, uten at det nødvendigvis blir en ordentlig abort av det. Og hvis du skulle spontanabortere eller lignende er det viktig å få sjekket alt etterpå, noen må gjennom en utskrapning for å fjerne alle "rester". Mens du er hos legen, be han/hun ordne stabil prevensjon til deg. Og sist, men ikke minst: drit i moralistene som hakker på deg fordi du ønsker å ta abort. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #29 Skrevet 13. mars 2012 Uhell kan skje alle, men det er forskjell på det og at man bruker abort som prevensjonsmiddel. Har hørt jenter si «vi hoppet av i svingen, men så hadde vi sex igjen morgenen etter. Sånn har jeg blitt gravid mange ganger». (og tatt abort etterpå). Lurer på om disse vet hva en abort faktisk koster samfunnet...
ninuska_ Skrevet 14. mars 2012 #30 Skrevet 14. mars 2012 Tråden er ryddet for avsporinger, ninuska_, moderator
Gjest imli Skrevet 14. mars 2012 #31 Skrevet 14. mars 2012 Ta abort så fort du kan, TS, jo lengre du ventar jo større sjangse er det for at du må ha utskrapning og ikkje berre ei pille. Etterpå bør du absolutt vurdere hormonspiral (sjangse for graviditet =1 av 1000, mot 1 av 100 ved dei fleste anddre prevensjonsmidler).
Gjest Tekola Skrevet 14. mars 2012 #32 Skrevet 14. mars 2012 Finnes det noe som gjør at jeg spontanaborterer? Jeg har ikke lyst til å ta abort, fordi jeg ikke orker å ordne det. Mye lettere om kroppen gjør det selv, som den gjorde til meg sist gang. Må vel være NOE som kan drepe forstret...? Herfra.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #33 Skrevet 14. mars 2012 hallo i luken! hørt om prevangsjon eller? Ikke ha ubeskyttet sex vis du ikke vil bli gravid, enklere en det får du det ikke. Å du må nok til legen får å få ordnet en abort, Legen vil vurdere hvilken abort som blir aktuell for deg. Det å drikke eller røyke osv, skader fostret ja.. men trenger ikke nødvendig vis drepe det ( bruker TS sine ord SÅ KOM DEG TIL LEGEN! 1
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2012 #34 Skrevet 14. mars 2012 Det er mulig, men risikabelt. Spesielt med tanke på at om det ikke virker så er sjansen stor for at fosteret blir født med skader. Er det idioter på det lokale sykehuset som er problemet? Om så er, kan det være at å reise til London og finne en privatklinikk der er mer humant.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #35 Skrevet 14. mars 2012 Bare... Klarer ikke se på det her mer: PREVENSJON - ikke prevangsjon SITUASJON - ikke sitvasjon Takk. 1
Gjest WendyClear Skrevet 14. mars 2012 #36 Skrevet 14. mars 2012 Jeg håper du bare troller, hvis ikke så er jeg takknemmelig for at du faktisk velger abort (kanskje ikke eugenikken var så ille? (satt på spissen)) 1
Gjest Indra Skrevet 15. mars 2012 #38 Skrevet 15. mars 2012 Jeg syns TS skal oppsøke lege og heller få tatt en abort enten medisinsk eller kirurgisk. Hvis du velger å ta det kirurgisk kan du jo få satt inn en spiral i samme slengen. Jeg har selv tatt to aborter, en medisinsk og senere en kirurgisk, hvor jeg også satte inn en spiral. Jeg må også få nevne at en medisinsk abort er (var ihvertfall i mitt tilfelle) ganske smertefullt og kan bli veldig sølete. Dessverre for meg ville ikke kroppen min ha noe av denne spiralen så jeg måtte ta den ut igjen siden jeg hadde blødninger av og på i 2(!!) år pluss mye smerter som kunne ligne litt på stikkende mensensmerter. Men jeg vil fortsatt anbefale deg en spiral, men snakk med legen din først siden jenter med altfor mye hormoner i kroppen (og da mener jeg ikke i tillegg til hormonene som styrer når man er gravid) vil føle svært ubehag ved bruk av hormonspiralen. Det var det jeg hadde og det gjorde at kroppen min konstant prøvde og kvitte seg med den. Vi er også blødere i familien min og det gjorde at jeg blødde så mye. Jeg vet ikke hvorvidt dette hjalp deg men jeg prøvde så godt jeg kunne og dele mine egne erfaringer med deg. Oppsøk lege! Ikke prøv å fremskynde aborten. Det kan bli både smertefullt og farlig hvis du får en infeksjon eller hvis ikke hele fosteret kommer ut og du får en forgiftning. Kobberspiral er hormonfri og billigere.
Crissy1986 Skrevet 16. mars 2012 #39 Skrevet 16. mars 2012 Jeg har greid å gjort den samme feilen - igjen. Jeg har blitt gravid for andre gang. Sist gang jeg ble det, mista ja det under en spontanabort som kroppen automatisk gjorde. Jeg blødde mye den dagen og hadde litt ekstra ''mensen'' smerter. Jeg tok en test for en uke siden, og testen viste at jeg var over 3 uker på vei. Men, denne gangen også begynte jeg å blø. Jeg blødde ikke særlig mye. Det var da jeg tok graviditetstesten, fordi jeg blødde unormalt lite til at det kunne være mensen. Kan det ha vært en spontanabort dette også, eller er det normalt å blø litt først? Jeg skal uansett til legen for å sjekke meg, og ta abort om fostret fortsatt er der. Finnes det noe som gjør at kroppen fjerner fostret av seg selv egentlig? Hjelper det å drikke alkohol, røyke eller noe sånt? Det var det jeg gjorde sist gang (før jeg ikke viste at jeg var gravid) og da mista jeg jo fostret, og da slapp jeg heldigvis å gjennomføre en abort. Kjære deg, om du ikke går på prevensjon, så bør du jaggu med ta konsekvensene av det! Få i det minste utført en abort på sykehuset og ikke prøv å "drepe" fosteret med alkohol eller ved å røyke!
pewpew Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #40 Skrevet 22. mars 2012 Bryr meg ikke om alle dere som sitter bak skjermen og hakker ned på meg. Jeg var uheldig, that's it. Jeg tar ikke alt dette med graviditet så seriøst. Eneste jeg vil er å ta abort og gjøre meg stæril. Hold nå kjeft.. Og takk for at det finnes folk som forstår. Bye!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå