pewpew Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har greid å gjort den samme feilen - igjen. Jeg har blitt gravid for andre gang. Sist gang jeg ble det, mista ja det under en spontanabort som kroppen automatisk gjorde. Jeg blødde mye den dagen og hadde litt ekstra ''mensen'' smerter. Jeg tok en test for en uke siden, og testen viste at jeg var over 3 uker på vei. Men, denne gangen også begynte jeg å blø. Jeg blødde ikke særlig mye. Det var da jeg tok graviditetstesten, fordi jeg blødde unormalt lite til at det kunne være mensen. Kan det ha vært en spontanabort dette også, eller er det normalt å blø litt først? Jeg skal uansett til legen for å sjekke meg, og ta abort om fostret fortsatt er der. Finnes det noe som gjør at kroppen fjerner fostret av seg selv egentlig? Hjelper det å drikke alkohol, røyke eller noe sånt? Det var det jeg gjorde sist gang (før jeg ikke viste at jeg var gravid) og da mista jeg jo fostret, og da slapp jeg heldigvis å gjennomføre en abort.
Gjest Indra Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Huff, tror jeg skal unngå denne tråden for å slippe å la meg provosere av de ørten debattantene som kommer til å kuppe den med de sedvanlige kommentarene om prevensjonsbruk, abortmotstand og annet piss. For det er garantert at det kommer noen nek inn for å moralisere over ditt valg, måten du ordlegger deg på og alt annet som kan pirkes på. Til TS: Nei, du bør ikke prøve å fremprovosere en spontanabort ved å drikke og feste. Er du gravid er du gravid og lite påvirker det annet enn fosterets tilstand, som du ikke kan påvirke særlig. Ta abort og be om å få satt inn spiral. Det er et trygt og stabilt prevensjonsmiddel du kan ha inne i mange år. Endret 15. mars 2012 av Indra 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Huff, tror jeg skal unngå denne tråden for å slippe å la meg provosere av de ørten debattantene som kommer til å kuppe den med de sedvanlige kommentarene om prevensjonsbruk, abortmotstand og annet piss. For det er garantert at det kommer noen nek inn for å moralisere over ditt valg, måten du ordlegger deg på og alt annet som kan pirkes på. Til TS: Nei, du bør ikke prøve å fremprovosere en spontanabort ved å drikke og feste. Er du gravid er du gravid og lite påvirker det annet enn fosterets tilstand, som du ikke kan påvirke særlig. Ta abort og be om å så satt inn spiral. Det er et trygt og stabilt prevensjonsmiddel du kan ha inne i mange år. Det her er et formun der alle kan si sine ærlige meninger. Man er ikke dermed sagt et nek fordi man skulle mene noe annet enn TS akkurat. Eller er det sånn at man bare skal svare hvis man er enige og viser støtte? Nei legger man det ut her, må man tåle å få tilbakemeldinger i både positive og negative retninger. 7
Gjest Indra Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Mener du virkelig at det er rett å skulle håne ei jente som vil ta abort, slik jeg ser mange fanatikere gjøre i slike tråder? Komme med forslitte fraser som er sagt hundre ganger før, gnåle om at fosteret bare trenger å bli større, at det er et lite barn man tar livet av? Foreslå adopsjon som et alternativ, som om det er et reelt valg? Spar meg. I en slik tråd trenger man ikke å komme med slikt. Man får heller ta det i en generell diskusjon og ikke gå til angrep på enkeltmennesker. Abort er vanskelig nok som det er. Man trenger ikke gjøre det verre med dumme kommentarer. 13
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Mener du virkelig at det er rett å skulle håne ei jente som vil ta abort, slik jeg ser mange fanatikere gjøre i slike tråder? Komme med forslitte fraser som er sagt hundre ganger før, gnåle om at fosteret bare trenger å bli større, at det er et lite barn man tar livet av? Foreslå adopsjon som et alternativ, som om det er et reelt valg? Spar meg. I en slik tråd trenger man ikke å komme med slikt. Man får heller ta det i en generell diskusjon og ikke gå til angrep på enkeltmennesker. Abort er vanskelig nok som det er. Man trenger ikke gjøre det verre med dumme kommentarer. Håne er selvfølgeli ikke greit, men folk må få lov til å svare på en seriøse måte selvom man er imot abort osv. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Alkohol øker sjangsen for spontanabort betraktelig.. 2
Fru Filifjonka Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 Ting som ikke er bra for deg er generelt ikke bra for fosteret heller. Men ikke prøv å ordne dette på egenhånd! Det viktigste argumentet for rett til abort er at kvinner ikke skal skade seg selv eller dø i forsøk på å fjerne fosteret. Støtter forslaget om spiral. 4
Gjest Indra Skrevet 13. mars 2012 #8 Skrevet 13. mars 2012 Alkohol øker sjangsen for spontanabort betraktelig.. Ja, men det er ikke noe argument for å drikke seg full fordi man vil unngå abort. 1
Gjest redstar Skrevet 13. mars 2012 #9 Skrevet 13. mars 2012 Sorry meg(eller nei ikke sorry) men HALLO, har du tenkt på prevansjon istedenfor å "abortere" med å drikke osv? Nei fysj dette var bare helt helt på tryne... Faen, mista matlysten min nå. Om du ikke tåler negative(SANNE) tilbakemelding så slett denne tråden snarest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pell deg til legen IDAG, og fiks en ordentlig abort siden du ikke er egnet for dette, og få deg en spiral, steriliser deg eller hva enn som må til får at du ikke skal gå i denne "fella"(?!) igjen! 12
Gjest Indra Skrevet 13. mars 2012 #10 Skrevet 13. mars 2012 Og der kom den første moralisten ... Flott bidrag. 4
Gjest redstar Skrevet 13. mars 2012 #11 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Mener du virkelig at det er rett å skulle håne ei jente som vil ta abort, slik jeg ser mange fanatikere gjøre i slike tråder? Komme med forslitte fraser som er sagt hundre ganger før, gnåle om at fosteret bare trenger å bli større, at det er et lite barn man tar livet av? Foreslå adopsjon som et alternativ, som om det er et reelt valg? Spar meg. I en slik tråd trenger man ikke å komme med slikt. Man får heller ta det i en generell diskusjon og ikke gå til angrep på enkeltmennesker. Abort er vanskelig nok som det er. Man trenger ikke gjøre det verre med dumme kommentarer. I mitt forrige innlegger "håner" jeg ikke jenta for abort, jeg er ikke imot abort(jeg sjønner at dette må til i noen sitvasjoner, uansett!men den)mne måten hun snakker om å ta abort(drikke osv) , jeg tror det er DET folk kommer til å kommentere å "håne" denne jenta for. Abort er vansklig ja, men man kan ikke tenke at "oi da, jeg er gravid, nei huff det blir vondt med abort, la oss drikke mine sorger til grunn å sats på spontanabort!" Blæh,måtte bare si det.. Og jeg er ikke noe moralist, jeg bare sier det jeg mener, og jeg tror det er en del som enige med meg. Hadde hun startet innlegget med at hun er gravid og ønsker abort, ja da hadde jeg støttet henne med det, jeg vet at i noen tilfeller abort løsningen(uansett grunn) men MÅTEN hun "håper" på å gjøre det... hallo,mener du det er "normalt"? Endret 13. mars 2012 av redstar 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #12 Skrevet 13. mars 2012 Og der kom den første moralisten ... Flott bidrag. Noen mennesker trenger å få banket inn i hodet hvor uakseptabel tankegangen deres er. Men Redstar moraliserte da ikke over abort slik du "spådde". 6
Gjest redstar Skrevet 13. mars 2012 #13 Skrevet 13. mars 2012 Og itillegg har hun gjort denne "feilen" igjen... Ts, hvordan taklet du dette sist gang? Bruker du prevasjon nå(og før)? Da hadde du ikke vært i denne sitvasjonen, men nå er du jo i den, men jah, jeg undrer meg litt på hvordan du klarer å sette deg i denne sitvasjonen igjen.. ? 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #14 Skrevet 13. mars 2012 Og der kom den første moralisten ... Flott bidrag. Så det hun skulle sagt var: Stakkar deg. Uff dette må være veldig tungt. Gå og ta en abort du, og få prevensjon etterpå? Når hun alt har begått den tabben det er å ha ubeskyttet sex, som førte til svangerskap, spontanabort og så IKKE tatt det til etteretning, men fortsatt å ha ubeskyttet sex, blitt gravid IGJEN (det er faktisk ikke SÅ lett å bli gravid som en skal tro) og nå vil høre om at hun kan drikke seg til en ny spontanabort, slik at hun slipper å ta tak i situasjonen selv og ta ansvar for egne handlinger? TS: Ta heller en vanlig abort fremfor å spekulere i hva du kan gjøre som kanskje kan føre til en spontanabort. Det er tryggere å få det gjort innen helsevesenet. Så bør du faktisk få deg prevensjon som du selv kan følge opp riktig. Spiral er ikke dumt, for da kan du ikke si at du har glemt ei pille, eller glemt å bytte plaster osv. 4
Gjest Indra Skrevet 13. mars 2012 #15 Skrevet 13. mars 2012 Noen mennesker trenger å få banket inn i hodet hvor uakseptabel tankegangen deres er. Men Redstar moraliserte da ikke over abort slik du "spådde". Jo, hele innlegget var unødvendig og det er din ordbruk også. Jeg har vært gravid og hatt akkurat de samme tankene som TS, på tross av at jeg er en voksen, ansvarlig person. Man blir panisk over en graviditet og enda mer nervøs for en abort. Det betyr ikke at man trenger å, som du så fint skriver, «få banket inn i hodet» noe som helst om hvordan man tenker der og da. Man er i en sjokksituasjon og blir ganske irrasjonell på mange måter. At TS har disse tankene er helt normalt. Når man er i en slik situasjon trenger man ikke kjeft eller moralisering. Å kjefte på noen på den måten er en form for moralisering. Hvordan kan du tenke sånn, hva slags menneske er du osv osv. Helt unødvendig, jenter. Skjerpings. 5
Gjest Indra Skrevet 13. mars 2012 #16 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Så det hun skulle sagt var: Stakkar deg. Uff dette må være veldig tungt. Gå og ta en abort du, og få prevensjon etterpå? Når hun alt har begått den tabben det er å ha ubeskyttet sex, som førte til svangerskap, spontanabort og så IKKE tatt det til etteretning, men fortsatt å ha ubeskyttet sex, blitt gravid IGJEN (det er faktisk ikke SÅ lett å bli gravid som en skal tro) og nå vil høre om at hun kan drikke seg til en ny spontanabort, slik at hun slipper å ta tak i situasjonen selv og ta ansvar for egne handlinger? TS: Ta heller en vanlig abort fremfor å spekulere i hva du kan gjøre som kanskje kan føre til en spontanabort. Det er tryggere å få det gjort innen helsevesenet. Så bør du faktisk få deg prevensjon som du selv kan følge opp riktig. Spiral er ikke dumt, for da kan du ikke si at du har glemt ei pille, eller glemt å bytte plaster osv. Jeg har blitt gravid ved å ha sex kun en gang - to ganger. Med prevensjon! Jeg trodde også dette var ganske vanskelig da jeg var yngre, men har innsett at man kan være uheldig på tross av forutsetningene. Det du skriver stemmer bare ikke. For kvinner uten fertilitetsproblemer er sjansen rundt 25 % i den fruktbare perioden. Det er en høy sannsynlighet. Og det er et snitt, mange har betydelig høyere sjanse. Du vet ingenting om at hun ikke har brukt kondom eller annen prevensjon. Og uansett om hun har tatt en sjanse er det hennes kropp og hun bestemmer selv. Jeg har da slett ikke skreveta at hun skal drikke seg til en spontanabort. Jeg synes bare det er fullstendig unødvendig å moralisere og fortelle henne hvor dum hun er. Disse tankene tror jeg TS kommer til å føle på selv uten at dere skal gni det inn. Endret 13. mars 2012 av Indra 4
Gjest redstar Skrevet 13. mars 2012 #17 Skrevet 13. mars 2012 Jo, hele innlegget var unødvendig og det er din ordbruk også. Jeg har vært gravid og hatt akkurat de samme tankene som TS, på tross av at jeg er en voksen, ansvarlig person. Man blir panisk over en graviditet og enda mer nervøs for en abort. Det betyr ikke at man trenger å, som du så fint skriver, «få banket inn i hodet» noe som helst om hvordan man tenker der og da. Man er i en sjokksituasjon og blir ganske irrasjonell på mange måter. At TS har disse tankene er helt normalt. Når man er i en slik situasjon trenger man ikke kjeft eller moralisering. Å kjefte på noen på den måten er en form for moralisering. Hvordan kan du tenke sånn, hva slags menneske er du osv osv. Helt unødvendig, jenter. Skjerpings. Seriøst? Jeg kjenner til flere som har tatt valget om abort, men aldri noen gang fått høre at dem har tenket slik?! Jeg kjefta ikke, sa ikke noe om "hvor dårlig mnsk du er" osv, jeg sa det slik det var du frk indra... Ts kommer til å føle disse tankene uansett nevner du over meg, ja da gjør det jo ingenting om vi itillegg nevner det for henne, hun vet da jo selv hvor "dumt" det høres ut denne abortmetoden... Folk sier hva de mener her inne, enten for el imot, negativt eller postitivt.. Idag var det vist jeg som var den "fæle stygge ulven...." 1
Gjest Indra Skrevet 13. mars 2012 #18 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Ts kommer til å føle disse tankene uansett nevner du over meg, ja da gjør det jo ingenting om vi itillegg nevner det for henne, hun vet da jo selv hvor "dumt" det høres ut denne abortmetoden... Hvorfor skal du gjøre det verre med å hakke på henne, da? Skjønner ikke helt det der. At du ikke har hørt at noen har hatt disse tankene er fordi man ikke lufter dem så lett. Det er enklere å ta det et i nettforum, ikke med venninner. Tenk litt. Endret 13. mars 2012 av Indra 5
Gjest Marenh Skrevet 13. mars 2012 #19 Skrevet 13. mars 2012 Bravo, Indra! Synes du sier mye klokt! 3
Gjest redstar Skrevet 13. mars 2012 #20 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Hvorfor skal du gjøre det verre med å hakke på henne, da? Skjønner ikke helt det der. At du ikke har hørt at noen har hatt disse tankene er fordi man ikke lufter dem så lett. Det er enklere å ta det et i nettforum, ikke med venninner. Tenk litt. Jeg har hørt om panikktenkegang, men jeg ikke helt dette med å drikke alkohol for å fremskynde en abort liksom, og dette er andre gang for ts? -Men jeg kan holde kjeft jeg... Håper uansett TS ikke havner i denne sitvasjonen igjen, og at hun får tatt en skikkelig abort... Endret 13. mars 2012 av redstar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå