Gjest uAnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #42 Skrevet 14. mars 2012 DILL! Alt annet av krydder spiller det ingen rolle om jeg har eller ei.
Gjest Survival Skrevet 14. mars 2012 #43 Skrevet 14. mars 2012 DILL! Alt annet av krydder spiller det ingen rolle om jeg har eller ei. Tørket dill? Jeg syns ikke tørket dill har noen særlig smak. Har det selv i hylla, men.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #44 Skrevet 14. mars 2012 Tørket dill? Jeg syns ikke tørket dill har noen særlig smak. Har det selv i hylla, men. nei jeg tenkte egentlig på en dillbusk, men da står det kanskje ikke i krydderhylla?
Vulpes Skrevet 14. mars 2012 #45 Skrevet 14. mars 2012 nei jeg tenkte egentlig på en dillbusk, men da står det kanskje ikke i krydderhylla? Tror ikke dillbusker lever særlig lange og lykkelige liv i en mørk og innesperret krydderhylle
Gjest uAnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #46 Skrevet 14. mars 2012 Da må jeg gjøre om svaret mitt. Mitt favorittkrydder i krydderhylla er kyllingkrydder. Favoritt-URTEN min er Dill.
Vulpes Skrevet 14. mars 2012 #47 Skrevet 14. mars 2012 Da må jeg gjøre om svaret mitt. Mitt favorittkrydder i krydderhylla er kyllingkrydder. Favoritt-URTEN min er Dill. Der ja! Må ikke blande i kortene vet du, fysjom Favoritturten/-planten min tror jeg er koriander, eller kanskje basilikum. Nam nam!
Gjest Badabing Skrevet 14. mars 2012 #48 Skrevet 14. mars 2012 Oi! Dette blir en del siden vi er vegetarianere. Vi bruker veldig mye kryddere. Forskjellige typer salt Grønn pepper Sort pepper Hvit pepper Hvitløkspepper Tandoorikrydder Garam masala Laurbærblader Timian Kanelstenger og vanlig kanel Ingefær Paprikapulver Chiliflak og chilipulver Koriander Bukkehornkløver Gurkemeie Kardemomme Spisskummen Oregano Karri Hvitløkpulver Persille Har vel mye mer, men disse bruker jeg ukentlig. Favorittene er ingefær og koriander, men de foretrekker jeg å ha ferske.
Amys Skrevet 14. mars 2012 #49 Skrevet 14. mars 2012 Tørket dill? Jeg syns ikke tørket dill har noen særlig smak. Har det selv i hylla, men. Det varierer veldig Jeg kjøpte ved en tilfeldighet tørket dill i en matbutikk (ikke kjede) i trondheim for et par år siden, og den smakte og luktet ordentlig dill. Butikken er borte og dillen min er dessverre spist opp, og jeg har ikke klart å finne noe som smaker like bra etter det, men det går iallfall an å få tak i
Gjest mari kontrari Skrevet 16. mars 2012 #50 Skrevet 16. mars 2012 Tror dette er det som brukes mest av krydder og tørkede urter her i huset: Salt ("vanlig" + maldon) Sort pepper oregano Paprikapulver Kummin (? - er det slik det skrives på norsk? Det som gir "tacosmak") Cayennepepper Sitronpepper Basilikum (Om jeg ikke har fersk) Karri Tørket laubærblad Kanel Bruker mye persille og koriander i matlaging, men det har jeg alltid fersk. Også kom jeg på at jeg må kjøpe inn tørket dill i dag
Flammy Skrevet 16. mars 2012 #51 Skrevet 16. mars 2012 Salt Peppermix Sitronpepper Hvitløkspepper Grillkrydder Hvitløkspulver Basilikum Kanel Oregano Det er vel disse det går mest av
Gjest Sanne__ Skrevet 3. mai 2015 #52 Skrevet 3. mai 2015 Muskatblomme Muskatnøtt Rødt chilipulver Malt Gurkemeie Spisskummen Garam Masala Maldonsalt Paprikapulver Nykverna pepper Karri Malt ingefær Malt koriander Malt tandoori masala Løkpulver Malt estragon Malt kanel Basilikum Kardemomme Cayennepepper
LittDiva Skrevet 4. mai 2015 #53 Skrevet 4. mai 2015 Så akkurat i skapet og skjønte at lite kan jeg leve uten , selv om jeg i Ikke bruker enkelte ting ofte .det meste er rammet opp her.
Gjest Eiss Skrevet 4. mai 2015 #54 Skrevet 4. mai 2015 Det jeg -stort sett- har i krydderhylla er: Havsalt Grovkvernet sort pepper Karri Chili Explotion (brukes MYE) Grillkrydder Biffkrydder Gressløk Oregano Estragon Basilikum Pizzakryddermix Spisskummen Tacokrydder Chilipulver Cayennepulver Løkpulver
Christiania_Oslo Skrevet 4. mai 2015 #55 Skrevet 4. mai 2015 Salt og pepper Hvitt,sort og rose pepper Basilikum/oregano/rosmarin/koriander/persille og dill Garam masala/cummin/tandoori krydder/ Gule sennepsfrø/safran/anisstjerner/nellikspirer Muskat og kanel Chili/tørket hel chili/cayennepepper/paprika/sweet paprika Har mye annet også,men gidder ikke akkurat å sjekke, mye rart fra grønnsaksbutikker og fra utlandet.
maipai Skrevet 4. mai 2015 #56 Skrevet 4. mai 2015 Mine 10 mest brukte krydder: Helpepper i kvern Maldonsalt Hvitløkspulver Spisskummen Paprikapulver Basilikum Vaniljestang Cayennepepper Malt ingefær Og Hoff grillkrydder :D
Gjest The damned Skrevet 4. mai 2015 #57 Skrevet 4. mai 2015 (endret) Salt Pepper Oregano Estragon Basilikum Timian Rosmarin Spisskummen Kajennepepper Paprika Kanel (malt og hel) Kardemomme Karri Chipotle Garam masala Anis (malt og hel) laurbærblader muskat (hel) gurkemeie diverse krydderblandinger (varierer hvilke) karripasta knust ingefær på glass(disse to står kaldt) Endret 4. mai 2015 av The damned
FantasDick Skrevet 4. mai 2015 #58 Skrevet 4. mai 2015 Jeg føler at vi trenger disse krydderne en gjennomsnittlig uke; - Salt - Svart pepper i kvern - Hvit pepper i kvern - Malt svart pepper - Oregano - Basilikum - Gressløk - Timian - Estragon - Garam masala - Spisskummen - Koriander - Karri - Kanel - Paprikapulver - Malt ingefær - Muskat - Kajennepepper - Gurkemeie - Vaniljepulver Ellers har vi alltid; - Sennepspulver - Grillkrydder/pommes frites krydder/piffi (jeg vet ikke helt, er typen sitt, jeg bruker det aldri) - Provence-blanding - Rosmarin - Løkpulver - Hvitløkspulver - Dill - Stjerneanis - Nellikspiker Tror det skal være alt?
grrwaffmjau Skrevet 4. mai 2015 #59 Skrevet 4. mai 2015 Salt og pepper Tandoori Masala Garam Masala Paprika Karri Kanel Ingefær Sitronpepper Hvitløk Muskat Dill Basilikum Biffkrydder Gurkemeie Cappuccinokrydder Tacokrydder Kyllingkrydder Fiskekrydder Rosmarin Koriander Spisskummen Hvitløk Kardemomme Chili
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå